Archief - PORTFOLIO: Warhead Preview

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flipkikker

Legacy Member
Goeiedag,

mijn broer vroeg me om een nieuw design te maken voor zijn portfolio
hier ziet u al een voorlopig resultaat:
http://puutjuwelen.sohosted.com/warhead2

De tekst en links zijn overgenomen van zijn vorige site en zijn dus niet definitief
Zijn vorige site vind u hier: http://puutjuwelen.sohosted.com/warhead/index_.php

De header voelt nogal leeg aan volgens hem, mss laat ik er een foto doorschemeren?
Ikzelf vind het menu niet optimaal, ik weet niet precies hoe, maar er klopt iets niet :p
Mss een manier om die in de onderkant van de header te verwerken?
Dan zou ik het menu rechts kunnen vervangen door de laatste toevoeging aan het portfolio bvb :)

Graag comments :)

Mvg Flipkikker

Thorens

Legacy Member
How, wacht. Uw broer (een webdesigner, zo blijkt) laat zijn eigen portfolio door zijn broer ontwerpen? Klopt iets niet.

En de eerste versie was véél beter. De nieuwe versie is gewoon... lelijk? Heel lelijk kleurenschema, onhandig menu, lelijke lettertypes, ... Helemaal van 0 beginnen zou een goed idee zijn :)

omfg

Legacy Member
Thorens zei:
How, wacht. Uw broer (een webdesigner, zo blijkt) laat zijn eigen portfolio door zijn broer ontwerpen? Klopt iets niet.

En de eerste versie was véél beter. De nieuwe versie is gewoon... lelijk? Heel lelijk kleurenschema, onhandig menu, lelijke lettertypes, ... Helemaal van 0 beginnen zou een goed idee zijn :)
ik had al zo'n reactie verwacht,
ik ben geen webdesigner maar webdeveloper, die ".webdesign" in de header klopt niet, maar zal wel veranderd worden ;)

Black Night

Legacy Member
Om eerlijk te zijn... ik vind de vorige versie beter dan de nieuwe. Er zit niet echt samenhang in.

- Randen rond kaders?
- Kleurencombinatie letters/achtergrond niet goed gekozen, zorg voor meer contrast. IK vind zelfs de achtergrondkleuren zelf slecht gekozen
- Lettergrootte verkleinen
- Menu trekt inderdaad op niet veel. Probeer eens kleinere letters en een soort afbakening "menu" versus "rest site".

Over header zal ik zwijgen, aangezien je er zelf nog op zoekt :). Die wortels links vind ik wel mooi, maar de site past gelijk niet bij die wortels...

Thorens

Legacy Member
omfg zei:
ik had al zo'n reactie verwacht,
ik ben geen webdesigner maar webdeveloper, die ".webdesign" in de header klopt niet, maar zal wel veranderd worden ;)
Met andere woorden, vooral het coden, dus...
Enfin, ik zou zeggen, laat het design van uw portfolio maar door iemand anders als uw broer doen :p

Flipkikker

Legacy Member
Thorens zei:
How, wacht. Uw broer (een webdesigner, zo blijkt) laat zijn eigen portfolio door zijn broer ontwerpen? Klopt iets niet.

En de eerste versie was véél beter. De nieuwe versie is gewoon... lelijk? Heel lelijk kleurenschema, onhandig menu, lelijke lettertypes, ... Helemaal van 0 beginnen zou een goed idee zijn :)

helemaal van 0 zal ik doen, maar toch wel eens enkele stappen terugkeren

die boom kan ik nog meer mee doen denk ik :)

als ik zelf nog eens kritisch de kleuren bekijk :p
dan merk ik dat de middenste achtergrondkleur het lelijkst is

bedankt voor de comments :)

Zero Grav

Legacy Member
Wat jij als webcoder moet doen is photoshop dichtlaten, je broer in de kast opsluiten en zelf via simpele blokken een site opbouwen. Halfdesigners of niet-designers die zich gaan bezighouden met photoshop produceren vaak toch niets wat écht professioneel oogt.

Wat ik trouwens vooral lelijk vind aan dit design zijn de kleuren, doffe kleuren op een website komen vaak echt niet mooi tot uiting en dat wordt hier echt nog maar eens bewezen.

Iemand zei het hier overlaatst nog en ik had het artikel ook gelezen dat websites door mensen het vaakst in de F-Vorm bekeken worden; maw, het beste kan je in de header verduidelijk wie je bent, links je menu zetten en direct rechts van het menu een tussentitel die de sectie aanduidt, op die manier gaat je bezoeker in één oogopslag onmiddellijk je site kunnen verwerken, deze site werkt tegendraads en dat zijn standaardgebruikers niet gewend.

Dit design zou ik gewoon niet verder uitwerken, het is gewoon onlogisch tegenover het onderwerp en zoals ik al zei, als webcoder kun je beter gewoon bewijzen dat je dat bent in plaats van mensen proberen te verleiden met andermans design. Bouw bijvoorbeeld wat snufjes in die niet zo alledaags zijn, maar ga daarmee dan ook niet overdrijven want dan kom je amateuristisch over.

Flipkikker

Legacy Member
ow ow,

hij heeft dan ook photoshop dichtgelaten éh ;)

ik heb het opengedaan, en er iets mee proberen te maken

ik prefereer trouwens buiten de kast te blijven en van mijn vrijheid te genieten :unsure:

Flipkikker

Legacy Member
oef, eindelijk uit die kast :p

goed nieuws :)

men broer is zelf bezig met een design :niceone:

ik denk wel dat hij dat dan binnenkort hier zal zetten,
de thread moet dus niet langer openblijven...

bedankt voor de comments, ik kan er de volgende keer op letten éh ;)

Zero Grav

Legacy Member
Een hint voor uw broer is alvast om met potlood en papier te starten. Designers hebben hier nood aan en Niet-Designers nog dubbel zoveel, dan kan je een ontwerp echt veel beter uitwerken en in je hoofd stuk per stuk opbouwen.

omfg

Legacy Member
hier kan je mijn poging zien :p

persoonlijk vind ik het geslaagd; maar als er opmerkingen zijn, vuur maar :)

Zero Grav

Legacy Member
Qua vorm ziet het er inderdaad al stukken beter uit, gewoon zonder zever, recht naar de content. Wat ik nu mis op je voorpagina is een inleiding waar je sowieso al zegt wat je doet, voor een site is een eerste indruk sowieso belangrijk en onduidelijkheid omtrent het onderwerp is daarbij nooit goed.

Op zich ben ik weer niet zo'n fan van de kleuren, ze geven zo'n afgeleefde indruk.

Voor de rest is het een duidelijk, simpel design, al een goed begin voor een niet-designer such as yourself.

omfg

Legacy Member
Zero Grav zei:
Qua vorm ziet het er inderdaad al stukken beter uit, gewoon zonder zever, recht naar de content. Wat ik nu mis op je voorpagina is een inleiding waar je sowieso al zegt wat je doet, voor een site is een eerste indruk sowieso belangrijk en onduidelijkheid omtrent het onderwerp is daarbij nooit goed.
Er staat ook nog maar lorem ipsum tekst in hé :p dat zal wel nog veranderen
Zero Grav zei:
Op zich ben ik weer niet zo'n fan van de kleuren, ze geven zo'n afgeleefde indruk.
Wat bedoel je met afgeleefde indruk? en welke kleuren bedoel je? de content kaders, het menu, .. ?

Zero Grav zei:
Voor de rest is het een duidelijk, simpel design, al een goed begin voor een niet-designer such as yourself.
Dat was mijn bedoeling :p ik ben blij dat ik erin geslaagd ben :)
Quilombo zei:
ziet er al een pak beter uit
achtergrond is wel :wtf:
ja, ik ben nog aan het zoeken naar een mooi pattern
*edit* heb het wat kleurrijker en lichter gemaakt (het pattern)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan