Archief - PORTFOLIO: Stijn Heymans - webdesign

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sh011265

Legacy Member
Hello hello

Waarom een portfolio?
Aangezien ik deze zomer niet weer eens een saaie vakantiejob wil uitoefenen (die me niet boeit), had ik het plan om elke week, 4 weken achter elkaar, een website af te leveren aan een bedrijf. Werkend als jobstudent, zodat het allemaal mooi legaal verloopt.

Aangezien je ergens moet beginnen, heb ik even een portfolio uitgewerkt. Zo kan ik me beter "verantwoorden" als ik bij iemand ga aankloppen voor het "vakantiewerkplan".

Wat beoordelen?
Voornamelijk: layout, toegankelijkheid, algemene indruk!!, zou je vertrouwen in mij hebben moest ik voor u een website maken, etc etc

URL:
Portfolio van Stijn Heymans

Screenshots van admin page:
Aangezien jullie hier geen toegang tot hebben:
Aangepast menu
UploadPagina waar je 1 mainfoto + 5 subfoto's kan uploaden

Momenteel staan er nog maar een aantal projecten op.. Heb nog wel wat projecten liggen, maar deze zijn meestal gewoon een design ofzo. Is het de moeite om deze ook te uppen? Of hou je onafgewerkte dingen beter van je portfolio?

Thx alvast voor diegene die me bekritiseren!

Devastate

Legacy Member
- Ik zou nog eens goed nadenken over je menu, het steekt wat af tegen de rest van je headerinfo.
- Waarom breek je ook met je layout op je projecten pagina? Nu staat alles daar maar wat te "zweven".
- Bij je projectenpagina (details) is het wel leuk dat je wat impressies geef van je projecten, maar het is dan wel weer jammer dat je de foto's niet kan vergroten om eens goed te kijken wat het nu precies allemaal is. Ook staat je "terug naar overzicht" er nogal vreemd tussen, en mag die mss wat meer opvallen?
- Je contactpagina kan nog wat afwerking gebruiken (fonts, bordertjes,... dat soort zaken).

Voor de rest ziet het er wel oké uit. Je gebruikte font is vrij basic, helemaal niet verkeerd, maar aan de andere kant is dat ook weer ergens jammer. Denk hier mss ook nog eens over na.

succes.

Fiestaver

Legacy Member
In welke taal geef je sites weer? NL, FR, EN
Je gebruikt die alledrie in een normaal gezien Nederlandstalig site
:puke:

sh011265

Legacy Member
Fiestaver zei:
In welke taal geef je sites weer? NL, FR, EN
Je gebruikt die alledrie in een normaal gezien Nederlandstalig site
:puke:

Mhhhh, eig heb je een punt :p
Viel me totaal niet op eigenlijk.. Frans = taalinstelling van mn mac, waarmee de screenshot van MAIL idd in het frans is..
Engels dan weer uit gewoonte..
Thx! Zal dit eens moeten aanpassen..

Ook @ Devastate thx, je hebt gelijk bij verschillende puntjes, momenteel even wel niet de tijd om lange reply te typen..

Smokyke

Legacy Member
Mijn eerste indruk was dat het nogal druk was maar vervolgens bleek dit wel mee te vallen.
- puntjes:
Het blad papier waar alle tekst op staat past niet goed met het font, ik zou een meer 'geschreven' font gebruiken alhoewel dit de leesbaarheid naar beneden haalt. Misschien gewoon een witte achtergrond gebruiken?

voor de rest heb ik niets aan te merken.
Good job!

sh011265

Legacy Member
Smokyke zei:
Mijn eerste indruk was dat het nogal druk was maar vervolgens bleek dit wel mee te vallen.
- puntjes:
Het blad papier waar alle tekst op staat past niet goed met het font, ik zou een meer 'geschreven' font gebruiken alhoewel dit de leesbaarheid naar beneden haalt. Misschien gewoon een witte achtergrond gebruiken?

voor de rest heb ik niets aan te merken.
Good job!

Vrees dat, wanneer ik een gewone witte achtergrond kies, alles nogal leeg gaat lijken.. (+de algemene layout misschien niet zo "special" meer lijkt) Ik kan s opzoek gaan naar een ander (standaard) font. Een extern font in de website laden kan ik ook doen, maar weet niet of dit wel de moeite is?

Thx alvast

Lork

Legacy Member
@achtergrond
vind je achtergrond nogal naar voor komen tov uw tekst.
Zelf zou ik je achtergrond wat meer transparant maken zodat je tekst leuker te lezen is!?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan