Archief - PORTFOLIO: stevendelrue.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Accordis

Legacy Member
Ja, wat kan ik daarop zeggen ... super hé!
Geen foutjes gevonden, integendeel, echt knap gedaan :niceone:

Zo soepel hoe alles in elkaar verwerkt is ^^
Het is eraan te zien dat je flash developper bent! :p

Ik denk dat de commentaar die je hier zal lezen nogal eentonig zal zijn :D

dendaak

Legacy Member
In IE6 werkt hij zeer proper firefox was het maar iets raars.

kRa

Legacy Member
in IE7 krijg ik gewoon grijs scherm , en in firefox krijgek precies maar een deel te zien

SenderT

Legacy Member
inderdaad niet slecht maar je had toch wat creatiever met de font mogen omgaan ipv gewoon verdana te nemen, ik vind dat het hier niet echt past + de tekst is niet overal even leesbaar. Voorts hadden de hovers op het menu en de menu items zelf iets creatiever gemogen. Tenslotte vind ik ook dat je gebruik van flash hier niet bepaald een meerwaarde geeft, buiten enkele kleine animaties.

*Springkonijn*

Legacy Member
Staat nog een foutje in je portfolio ivm playing the past. Thumbs staan naar verkeerde image gelinkt...

DBK

Legacy Member
op de homepage staat er een schrijffoutje, je bent de letter 't' vergeten in portfolio.

racecase

Legacy Member
Knap werk! Probeer bij de volgende update misschien wat exotischere fonts uit, een voordeel van flash is dat je daar tenminste met niet-standaard fonts kan werken dus waarom ze niet gebruiken?

Xiao

Legacy Member
kzou geen scrollbar tonen als er niets te scrollen valt. Is wat verwarrend.

dresse

Legacy Member
Ben ik de enige die hem eigenlijk niet echt goed vindt?
De animaties in het begin vind ik maar slordig. Poging tot flashy grunge ofzo, maar werkt imho niet. De verschillende elementen van de animatie zijn zo los van elkaar geanimeerd, ik mis samenhang. Ik weet ook eigenlijk niet waar al die losstaande elementen eigenlijk op slagen, zie echt ni wat da moet voorstellen...

Enfin, kzou gaan voor meer samenhang, uw content kader mss wa groter en uw random screens wa groter of beter geschikt zodat het allemaal 1 geheel lijkt? Misschien wat langer werken ook aan het grungie brushwerk? ik zie vanonder en vaboven een paar vlekjes, precies of ge hebt een gedownloade brush gepakt en 1 keer geklikt en het daarbij gelaten... als ge een paar brushes zou combineren en verwerken tot een geheel op één of andere manier zou da beter werken...
Kzou ook kiezen voor 1 stijl en niet van alles een beetje. Ge werkt aan ene kant met handgetekende slordige pijltjes, wat leuk is, ma da past echt niet bij de strakke strokes van uw content kader en de dropshadows vanboven en vanonder...

Bigbuddha

Legacy Member
hehe, nu je de thread ophaalt en ik ook eens op de site kijk is het inderdaad wel echt jaren 90 flash. Maar ja, met die i love the 90's revival kan dan misschien goed zijn ;)

Nee serieus. Duidelijk een coder, alles behalve een designer.

$ph!nx

Legacy Member
Die flash intro, wat daar de bedoeling van is, geen idee, maar ik weet niet waar ik eerst moet kijken

Jammer dat ge als gamedesigner er ook niet een beetje meer design aan gegeven hebt

De content pagina wat groter, dan hoef je in 1 baan ook wat minder te scrollen en gebruik je de ruimte wat meer

EraSerX

Legacy Member
Merci voor de reacties, toch even reageren :)

De intro stelt ook niets voor, dat is gewoon random gefoefel, daar moet je niets achter zoeken. Het design is er ook gekomen door gewoon wat te spelen in photoshop met een foto die ik gevonden had op het net. Ik had geen idee waar ik ging uitkomen, maar ik vind het resultaat wel leuk. Het is eens iets anders dan de 95% voorgekauwde standaard sites met een design uit een boekske. Het is niet omdat je de regels die er in de design opleidingen ingepompt worden niet volgt, je geen interessant design kan maken, of het resultaat goed of slecht is, is dan je eigen mening.
Ik heb ook geen opleiding als web designer gehad, dit kan een voor of een nadeel zijn.. je volgt niet de zogezegde designregels. Anders had ik zoiets als de de site van bvb Dresse.. knap, proper en functioneel design, maar ik vind em nogal standaard en voorgekauwd. Ik heb eens iets anders geprobeerd.. sommige mensen vinden het leuk, sommigen vinden het crap.. kwesite van mening..

Gerritn

Legacy Member
Die zogezegde design'regeltjes' zijn er als leidraad, om je te helpen een toegankelijk, functioneel en toch mooi ogende website te ontwerpen.
Een voorbeeldje:
Je menu staat onderaan, en het duurde toch eventjes voor ik het gevonden had. Bovenaan heb je dan tekst staan waarvan ik verwacht dat ze aanklikbaar is, maar ze is het niet.
Idem met je scrollbar, die staat er, ongeacht of ie bruikbaar is of niet... zulke dingen zaaien verwarring.

Een 'voorgekauwd' design (zoals jij het noemt), ziet er niet per definitie standaard uit, maar vestigt de aandacht op de belangrijke zaken (zoals het menu), en biedt gemakkelijk toegankelijke content aan.

Zoals gezegd, eerder developer dan designer (waar zeker niks verkeerd mee is).

UnD3RD0G

Legacy Member
eerlijk gezegd vind ik dit persoonlijk helemaal niet mooi.
het komt rommelig achtig over, letterypes steken af, kleuren vind ik om eerlijk te zijn niet echt mooi/bij elkaar passen en lijkt me gewoon een heel basis design met wat brushes op en standaard animaties in flash, plaatsing van elementen is precies at random gekozen, en de grungy stijl gaat helemaal verloren in de rechthoekige blok waarin alles zit...
niet afbrekend bedoeld natuurlijk maar ik verbaas me van de tot nu gegeven reacties waarin iedereen dit blijkaar heel mooi vind...

orez

Legacy Member
EraSerX zei:
Merci voor de reacties, toch even reageren :)

De intro stelt ook niets voor, dat is gewoon random gefoefel, daar moet je niets achter zoeken. Het design is er ook gekomen door gewoon wat te spelen in photoshop met een foto die ik gevonden had op het net. Ik had geen idee waar ik ging uitkomen, maar ik vind het resultaat wel leuk. Het is eens iets anders dan de 95% voorgekauwde standaard sites met een design uit een boekske. Het is niet omdat je de regels die er in de design opleidingen ingepompt worden niet volgt, je geen interessant design kan maken, of het resultaat goed of slecht is, is dan je eigen mening.
Ik heb ook geen opleiding als web designer gehad, dit kan een voor of een nadeel zijn.. je volgt niet de zogezegde designregels. Anders had ik zoiets als de de site van bvb Dresse.. knap, proper en functioneel design, maar ik vind em nogal standaard en voorgekauwd. Ik heb eens iets anders geprobeerd.. sommige mensen vinden het leuk, sommigen vinden het crap.. kwesite van mening..

Jij hebt toch wel een verkeerde mentaliteit...
Bash niet op designrichtingen als je ze zelf nooit hebt gevolgd hé ...
Er zijn BEPAALDE regels (typografisch, kleurenstudie, elementen) dit zijn studies uitgevoerd door professionelen... en die maken gewoon sense.
En het is net zo dat ze er in een zuivere grafische opleiding net op hameren om GEEN voorgekauwde zaken te gaan produceren...

Uw site hangt niet samen, oogt lelijk, heeft een slecht kleurgebruik, en mixed stijlen. De mensen die het slecht vinden zijn mensen die veel meer gewoon zijn dan wat jij produceert, de mensen die het goed vinden, zijn mensen die zelf nog niet zoiets kunnen creëren als wat jij hebt gedaan.

Simple like that.

P.S. --> Ter info : Uw design is nogal voorgekauwd... een rechthoekige site, wat images, scheve knopjes, een een "iframe".... Dit is een site waarvan er letterlijk miljoenen bestonden (nog steeds bestaan trouwens) in de jaren 90.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan