Archief - png afbeelding vraagje + centreren van afbeelding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GregoryCo

Legacy Member
Ik zoek een alternatief om een onzichtbare achtergrond van een afbeelding te gebruiken in een website, ik gebruik momenteel .PNG, maar dat werkt niet in oudere versies van IE zeker? En het is ook te zwaar (+500kb), waardoor het te traag laadt. Ik zou kunnen gif gebruiken, maar teveel kwaliteits verlies. Iemand die weet onder welk bestandsformaat ik dat opsla?

Kheb dan ook nog een vraagje ivm centreren van een afbeelding. Horizontaal centreren lukt wel, maar verticaal niet (met vertical align lukt het niet). Hoe kan ik dat verticaal laten centreren over de webpagina adhv CSS? margin-top: 50% en margin-bottom: 50% lukt ook niet

Tnx

Cycloon

Legacy Member
Alleen gif is een oplossing als je een transparante achtergrond wil die ook in IE6 transparant is. Andere oplossingen zijn er niet echt ;)

GregoryCo

Legacy Member
Daar vreesde ik al voor :( toch bedankt :)
iemand een idee voor dat centreren?

BleKKie

Legacy Member
Plugins | jQuery Plugins

dit werkt heel goed imo, tenzij ge jquery echt niet wil gebruiken, maar kzie niet in waarom niet ;)

voor het centreren dacht ik ook al eens iets tegengekomen te hebben tussen die jquery plugins (wel opnieuw javascript en gene css)

GregoryCo

Legacy Member
ooh danku!! het werkt idd, maar mijn rollover werkt nu precies niet meer, kga eens moeten zoeken om dat in CSS te doen met hover, maar weet niet precies hoe.

Imagine Life Energy je kan de verschillen zien bij FF en IE, bij IE wil hij de volgende pagina niet openen bij het klikken (er is zelfst geen handje) , bij FF lukt dat wel allemaal.
Bij FF; als je met de muis 10cm (of verder) van die bloem staat links en rechts, dan wordt die rollover ook geactiveerd :confused:

pff waarom moeten ze het zo moeilijk maken met al die verschillen, iemand een idee aan wat dit ligt?
Ahja en niet letten op die afbeeldingen aub, ik heb die niet gekozen :)

GregoryCo

Legacy Member
Kzou ook nog graag weten of het mogelijk is om een afbeelding te maken (met photoshop) die ik dan kan gebruiken om de inhoud van de site erin te plaatsen en indien de tekst te lang wordt, dat die afbeelding automatisch mee verlengt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan