Archief - PHP: Sockets in php 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Attila

Legacy Member
Hoi,

Ik moet voor mijn eindwerk in php werken. Met behulp van sockets.
Nog even mijn specs bij zeggen:
win xp
easyphp 1.8
mysql 5.X
php 4.3 -> php 5.1.2

Mijn probleem:
In php 4 heb ik geen enkel problemen met mijn code, alles werkt perfect. Ook de sockets. Vermits alles in php 5 moet werken hier, heb ik dus php 5 geinstalleerd.
En ja ook de extensies aangepast zodat easyphp deze ook effectief ziet.
Mysql werkt wel op het eerste zicht, alleen php 5 met sockets wilt niet werken.
Fatal error: Call to undefined function socket_create()

De optie socket is ook aangevinkt bij easyphp, dus in principe zou dit perfect moeten werken hetgeen dus niet gebeurt.
Iemand die een oplossing weet?

Of een ander program zoals easyphp dat wel met socket werkt?

mvg,

Attila

Disa

Legacy Member
Waarom met easyphp werken? Je hebt blijkbaar voldoende kennis van php/mysql & apache. Installeer gewoon alles zelf? Kan soms beetje moeilijk zijn, maar hier werkt alles perfect.

D

orez

Legacy Member
Disa zei:
Waarom met easyphp werken? Je hebt blijkbaar voldoende kennis van php/mysql & apache. Installeer gewoon alles zelf? Kan soms beetje moeilijk zijn, maar hier werkt alles perfect.

D

omdat het veel eenvoudiger installeert? ;)

Ik heb ook voldoende kennis om dit alles op te zetten, maar toch verkies ik de wamp installatie die in no time klaar is dan een uur manueel te zitten installeren ;)

Dus Atilla

probeer eens WAMP (Apache 2 MySQL 5 PHP 5) 5
http://www.en.wampserver.com/

Works fine here ;) (vergeet wel niet uw easyphp installatie volledig te verwijderen dan ...)

Attila

Legacy Member
orez zei:
omdat het veel eenvoudiger installeert? ;)

Ik heb ook voldoende kennis om dit alles op te zetten, maar toch verkies ik de wamp installatie die in no time klaar is dan een uur manueel te zitten installeren ;)

Dus Atilla

probeer eens WAMP (Apache 2 MySQL 5 PHP 5) 5
http://www.en.wampserver.com/

Works fine here ;) (vergeet wel niet uw easyphp installatie volledig te verwijderen dan ...)


You're my man :D
Direct downloaden se, en es uittesten. merci :)

Disa

Legacy Member
orez zei:
omdat het veel eenvoudiger installeert? ;)

Ik heb ook voldoende kennis om dit alles op te zetten, maar toch verkies ik de wamp installatie die in no time klaar is dan een uur manueel te zitten installeren ;)

Dus Atilla

probeer eens WAMP (Apache 2 MySQL 5 PHP 5) 5
http://www.en.wampserver.com/

Works fine here ;) (vergeet wel niet uw easyphp installatie volledig te verwijderen dan ...)

Kheb alleen nog maar ervaring met easyphp (qua programmas die alles in een keer installen), dat was mij toen nogal tamelijk misvallen. Sindsdien installeer ik het liever zelf. Maar ik kan goed geloven dat zo een wamp installatie goed zijn ding kan doen :)

D

Attila

Legacy Member
hmmm
lijkt mij wel een goed programma.
Alleen ben ni zeker, maar nog nooit echt voorgehad eigenlijk.
Ik gebruik veel <?=$name?> en die aanvaard dit niet, laat staan dat em <? aanvaard. Em aanvaard alleen <?php

Gebruiken ze miss aliasen ofzo?
Of wordt dit niet ondersteunt ?
Wel interessant om te weten en liefst zo snel mogelijk eigenlijk :/

Radiance

Legacy Member
Nee dat is gewoon omdat wat jij daar doet slechte code gewoonten zijn & het zou best kunnen dat een standaard WAMP installatie deze opties uit heeft staan, om u te verplichten het goed te doen. Je kan dit soort zaken wel even aanpassen in de php.ini. Zoek iets in de zin van "short tags".

Attila

Legacy Member
ah ja, blijkbaar overgezien daar.

Hmm slechte code gewoonten, ik had gehoord dat deze methode beter was dan altijd echo's te gebruiken. vind het wel makkelijker op deze manier.

WHiSPy

Legacy Member
Attila zei:
ah ja, blijkbaar overgezien daar.

Hmm slechte code gewoonten, ik had gehoord dat deze methode beter was dan altijd echo's te gebruiken. vind het wel makkelijker op deze manier.

Waar had ge dat gehoord? Die methode is immers net slechter aangezien <?= onvoorspelbaar gedrag kan veroorzaken.

Tyfius

Legacy Member
Die <? en <% kan je in je configuratiebestand aanzetten, maar de algemene guidelines prefereren <?php.

killgore

Legacy Member
Attila zei:
ah ja, blijkbaar overgezien daar.

Hmm slechte code gewoonten, ik had gehoord dat deze methode beter was dan altijd echo's te gebruiken. vind het wel makkelijker op deze manier.
<? is slecht wegens verwarring met <?xml in xml documenten.
zelfde voor <?=

<?="bla bla bla"?> wordt trouwens zowat even snel geïnterpreteerd als <?php echo "bla bla bla" ?>, ma is wel minder leesbaar (en o ja, tis tochwel iets langer om te typen :ironic: ).

@wamp of zelf install: ik prefereer zelf, omdat ik simpelweg wil weten wat ik doe als ek iets nieuws moet toevoegen dat niet zomaar met wizardjes is te doen (bv. nieuwe extensie-handler in apache zoals .phps, .inc of nieuwe lib toevoegen aan php).

RpR

Legacy Member
<? zorgt voor problemen op servers met meerdere webscripting talen en kan daardoor een enorm security leak zijn...

dJeez

Legacy Member
RpR zei:
<? zorgt voor problemen op servers met meerdere webscripting talen en kan daardoor een enorm security leak zijn...
Dan toch niet op apache en IIS servers aangezien daar op basis van de extensie bepaald wordt door welke module het script geïnterpreteerd zal worden. Ik zie niet in waar je dat vandaan haalt.

killgore

Legacy Member
dJeez zei:
Dan toch niet op apache en IIS servers aangezien daar op basis van de extensie bepaald wordt door welke module het script geïnterpreteerd zal worden. Ik zie niet in waar je dat vandaan haalt.
uhu
enige correcte antwoord is die verwarring met xml-tags. wat trouwens al 2replies erboven gegeven was :ironic:.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan