Archief - PHP: Sdo

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WoDkA

Legacy Member
iemand dit al eens in gang gekregen ? ik allezins niet :/

heb de dll's gedownload, in ext. map gestoken ( werk met een WAMP config ) , en dan php.ini aangepast

heb de SDO package gedownt, en in mn wamp gesmeten ..

maar vanaf ik al de Relational.php wil includen, krijg ik een Class not found ?

PHP:
class SDO_DAS_Relational_Exception extends SDO_Exception {
}

hij vind die SDO_Exception niet .. en eerlijk gezegd, ik die ook niet ..

iemand idee of duidelijk hoe ik het wel in gang krijg ?

WoDkA

Legacy Member
met veel duwen en trekken toch in gang gekregen, maar wat een potje :/

de XML DAS werkt perfect, maar de Relationele DAS ..
als ik nog maar het eenvoudigste voorbeeld run, krijg ik ne hele resem fouten, voorafgegaan door een hele print van god-weet-wat ..

zie -> http://vodde.sohosted.com/wtf.jpg

let wel op het laatste lijntje, die Company komt idd in de Database, maar zon resem brol bij ne clean install ??

tis wel lief dat hij zegt dat dit en dat deprecated is, maar ik hoef dat niet te weten :) en da met de nieuwste versie ( 0.7.1 ) ..
straks eens een pak ouderen proberen, en zien of die wa beter en gehoorzamer werkt ..

WHiSPy

Legacy Member
Die fouten zijn heel simpel op te lossen, hé.

- Bij de deprecated fouten gebruik je gewoon de nieuwe methode (wat 't beste idee is aangezien deprecated meestal betekent dat 't bugs bevat die ze niet zo konden oplossen zonder de code te "breken")
- Bij de andere fouten doe je best gewoon 'n cast naar het juiste type voor je de methode-call doet.

WoDkA

Legacy Member
mja, ik heb al zitten bladeren door die code, maar das nog geen kinderspel precies :) en de file die ik include, include op zichzelf nog eens ne file of 8 van behoorlijk wat lijnen ..

true van die cast, maar dit is de code zoals die uit de package komt, waarom laten ze zoiets staan ? dat van die deprecated snap ik nog wel, maar die cast niet zelf doen ?

dat doet mij vermoeden dat ik iets verkeerd gedaan heb, maar ik zie niet in wat ..

en vanwaar komt die resem code dan in het begin ? en vooral waarom ? ik ben al mijn zoektocht begonnen welke echo dat veroorzaakt, maar waarom zou zichzelf dat willen tonen ..


oja, wie het zelf wilt uitproberen, het is niet "pear install -B sdo-0.7.1" om te installeren, maar "pecl install -B channel://pecl.php.net/sdo-0.7.1" ..
vergeet vooral die -B niet, of je bent uren zoet .. like me :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan