Archief - PHP: MultiLanguage

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KoenDK

Legacy Member
Hello,

ik heb momenteel mijn websites gemaakt als volgt :

- splashscreen
- NL FR ENG optie
- onder root directory heb ik [ nl / fr / en ] directory, met daaronder steeds dezelfde html files + css (maar dan de content in andere taal)

bijvoorbeeld
./nl/contact.html
./fr/contact.html
./en/contact.html

met andere woorden, vanaf dat de gebruiker in splashscreen zijn taal kiest, kan deze de website bekijken in de gevraagde taal
(op een vrij simplistische manier gecodeerd :p )


Hoe kan ik nu bovenaan in header 3 links plaatsen,
namelijk eng, fr , nl
zodanig dat die link eigenlijk gewoon van directory gaat veranderen?

:oink: :oink: :oink: :oink:


bv als meneerX op de nederlandse contactpagina zit (./nl/contact.html)
en deze klikt op eng in header
dat de website ./en/contact.html zal includen ?


en vooral, KAN DIT (via php or whatsoever) :D :crazy:



thanke :eek:

FreekyMage

Legacy Member
dan ga je toch gewoon naar ../en/contact.html
daarvoor heb je helemaal geen php ofzo nodig, tenzij je bv geen nl/fr/en folders zou gebruiken

tikketim

Legacy Member
er is ook een meta tag dacht ik die ziet van waar de bezoeker komt , mss kan je dat gebruiken en het zo automatisch laten doen maar dat is wel heel gemakkelijk te faken dusja :s

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Een meta tag voor locatie, kdenk het ni ze.

Ge kunt wel proberen te lokaliseren via een php scriptje met ip tracking. Zoek maar eens, vinde direct.

tikketim

Legacy Member
mja ik weet het niet zeker welke tag maar ik kan mij toch herinerren dat zo iets mogelijk was , mss met javascript ? dunno maar ben er naar aant zoeken op google :s

edit : ik ben het aant dromen geweest denk ik :s

orez

Legacy Member
tikketim zei:
mja ik weet het niet zeker welke tag maar ik kan mij toch herinerren dat zo iets mogelijk was , mss met javascript ? dunno maar ben er naar aant zoeken op google :s

edit : ik ben het aant dromen geweest denk ik :s

tis wel degelijk mogelijk... maar kan ook niet precies zeggen hoe.

eBay werkt bijvoorbeeld met dat systeem, kom je op hun site (bv ebay.be) zal da ding lokaliseren als je al dan niet van het franstalige gedeelte bent (niet ingelogd dus...)

Maar hoe ze het doen... heb ik eerlijk gezegd ook geen clue van ;)

KoenDK

Legacy Member
FreekyMage zei:
dan ga je toch gewoon naar ../en/contact.html
daarvoor heb je helemaal geen php ofzo nodig, tenzij je bv geen nl/fr/en folders zou gebruiken

ik kan achter de link van ENG niet ./en/contact.html steken hé
I mean, als die gebruiker toevallig op ./nl/home.html zit
moet die link de gebruiker ook redirecten naar ./en/home.html




euhm
basicly : hoe maak ik dus men site in 3 talen? :oink:

tikketim

Legacy Member
ge kunt ook een cookie maken ofzo met de voorkeurstaal van de bezoeker , als hij 1 keer nederlands heeft gekozen , zal het niet veel voorkomen dat hij de site opeens in het frans wilt zien he :)

btw ivm die links : als bezoeker in nl zit dus nl/home en hij wilt naar en kan je toch gewoon 1 directorie teruggaan ? ( ../ )

Tyfius

Legacy Member
Alle content van uw site in databases steken, en dan gewoon aan uw URL argumenten (/fr/blaat/mekker/moo) zien wat ge juist moet ophalen.

Op die manier is't ook eenvoudig om na te kijken of iemand is ingelogd, aangezien die check zal gebeuren vooraleer aan de hand van die URL argumenten de juiste pagina wordt geparsed en weergegeven.

dJeez

Legacy Member
Als je de links niet vast per pagina wil definiëren kan je bekomen wat je wil via Javascript, en meer bepaald via het location object. Maar ik zou toch eerder voor een server side scripting oplossing opteren, aangezien de bezoeker js kan afzetten en de site dan niet meer zou werken zoals het hoort.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan