Archief - PHP: Modded phpbb-forum updaten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kurrado

Legacy Member
Hallo iedereen,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een phpbb-forum, versie 2.0.10, maar ondertussen is versie 2.0.19 uit.

Nu, mijn forum is serieus gemod, een mod voor ranks, een mod voor tables, een mod voor uitlijnen, een mod voor meer gebruikersgegevens, etc...
Allemaal handmatig gemod.

Ik heb mijn forum nooit geupdate, omdat het handmatig doen nogal veel werk leek, maar het is nu toch nodig wegens veiligheidsproblemen. Hoe doe ik dit ?

Op de officiële website downloadde ik de code changes, maar die staan enkel van 2.0.18 to 2.0.19. En die changed files, daar kan ik niets mee doen omdat die reeds geupdate zijn (en dus mijn gemodde files zullen overschrijven).

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ? Moet ik eerst 2.0.10 to 2.0.11, dan 2.0.11 to 2.0.12, 2.0.12 to 2.0.13, etc... doen ?

Alvast bedankt !
Kurrado

dJeez

Legacy Member
Als de update van 2.0.18 naar 2.0.19 gaat dan ontbreek je uiteraard al de wijzigingen die tussen 2.0.10 en 2.0.18 gebeurd zijn. Dus ofwel ga je kijken wat je precies hebt gewijzigd aan de 2.0.10 (via een diff tool) en upload je daarna 2.0.19 (full install van de scripts, update van de DB), om vervolgens de nodige wijzigingen voor die mods te doen. Ofwel ga je inderdaad stap per stap moeten doen. De vraag is dan echter wel of die mods nog in de nieuwe versie zullen werken.

killgore

Legacy Member
PHPBB zuigt in feite om te modden, hebben geen deftig pluginsysteem of zo.

Mijn advies: gebruik er geen, kan zeer handig zijn, maar zorgt voor meer miserie als iets anders.
-Jouw probleem bv.
-Meer nog: een mod installen kan een file overschrijven naar een oudere versie waardoor eventuele leaks terugkomen of inconsistenties en bugs onstaan waar je je suf naar zoekt.

orez

Legacy Member
er bestaan meer open source fora als phpBB hoor dieselpower ;)

Kurrado

Legacy Member
Ik ga sowieso bij phpbb blijven, voor een gratis forum vind ik die goed genoeg en heb er nog geen klachten van gehad.

Maar nu het volgende: Ik ga mijn database opslaan, een nieuwe forum-installatie doen, en dan die mods opnieuw invoegen.
Is EasyMod betrouwbaar om die mods in te voegen, of toch beter handmatig ?

killgore

Legacy Member
Kurrado zei:
Ik ga sowieso bij phpbb blijven, voor een gratis forum vind ik die goed genoeg en heb er nog geen klachten van gehad.

Maar nu het volgende: Ik ga mijn database opslaan, een nieuwe forum-installatie doen, en dan die mods opnieuw invoegen.
Is EasyMod betrouwbaar om die mods in te voegen, of toch beter handmatig ?
wacht tot ge een worm binnenkrijgt, dan zal u gedacht over phpbb wel verandere

(nja, ik gebruik et ook ze, omda het std bied wat ik nodig heb, enige dak nu extra gebruik is een zelfgeschreve rss-feed, en die code zit los van men phpbb-bord).

phpbb is veel gebruikt en veel gebruikt -> veel meer exploits (zelfde met firefox: int begin niets van exploit, nu vinden ook steeds meer en meer sites achterpoortjes :)).

EA lover

Legacy Member
Kurrado zei:
Ik ga sowieso bij phpbb blijven, voor een gratis forum vind ik die goed genoeg en heb er nog geen klachten van gehad.

Maar nu het volgende: Ik ga mijn database opslaan, een nieuwe forum-installatie doen, en dan die mods opnieuw invoegen.
Is EasyMod betrouwbaar om die mods in te voegen, of toch beter handmatig ?
Handmatig is het beste en je leert er meer van. Als het bij easymod fout loopt kan je het wel helemaal vergeten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan