Archief - PHP: mailfunction werkt niet.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RaGeR

Legacy Member
Hallo.

Ik heb een e-mailformulier gemaakt in php voor de site.
Het formulier werkt enal, maar als ik dan de gegevens CORRECT invul geeft hij toch de fout dat de gegevens fout zijn ingevuld.

Ziet iemand de fout?

Code van contact.php

Code:
<html>
    <head>
        <title>Jorissen Electro - Contact</title>
		    </head>
    <body bgcolor="#CCCCCC">

	
				
				
				<form method="POST" action="mailFunction.php">
				<table class="tableContact">
					<tr>
						<td>Van* :</td>
						<td><input name="van" type="text" value="" id="van"></td></tr>
					<tr>
					<tr>
  						<td>Uw Emailadres* :</td>
  						<td><input name="emailadres" value="" type="text" id="emailadres"></td>
					</tr>  
					<tr>
  						<td>Onderwerp* :</td>
  						<td><input name="subject" type="text" value="" id="subject"></td>
					</tr>
					<tr>
					  	<td height="98" valign="top">Bericht* :</td>
					  	<td><textarea rows="5" cols="45" name="bericht" id="bericht"></textarea></td></tr>
					<tr>
						<td></td>
						<td><div align="center"><input type="submit" name="Submit" value="Verstuur mijn e-mail"></div></td>
					</tr>
				</table>
				</form>
				
				
				</div>
		</td></tr>
		 </body>
</html>

& van mailfunction.php

Code:
<html>
    <head>
        <title>contact</title>
		</head>
    <body>
				
				<?  
					$van = trim($_POST['van']);
					$subject = $_POST['onderwerp'];
					$bericht = $_POST['bericht'];
					$emailadres = $_POST['e-mailadres'];
					if (trim($van) =="")
					{
						$van="anoniem";
					}

					if (($van!="")&&($subject!="")&&($bericht!="")&&($emailadres!=""))
					{
												
													 $mail= "<h1> $Subject </h1> ";
												$mail.= "Contact Site : $van ($emailadres) <br /> $bericht <br />--------------------------<br />";
												mail("[email protected]",$subject,$mail,"From: $van \r\nContent-type:text/html");
												echo "<font color=black size=2>Uw mail is verzonden naar Jorissen Christophe</font>";
					}
					else
					{
					echo "<font color=red size=2>Gelieve alle gegevens correct in te vullen!</font>";
					}
				?>
			
				</div>
		</td></tr>
		 </body>
</html>

Als iemand daar es ffkes naar zou wille kijken, zou da tof zijn. :)

T i a

Bunz

Legacy Member
wel
Code:
<tr>
  	<td>Onderwerp* :</td>
  	<td><input name="subject" type="text" value="" id="subject"></td>
</tr>

lees name = subject

Wat ge opvraagt is $subject = $_POST['onderwerp']

Logisch gezien vind hem dus niets en is het dus fout ;)

RaGeR

Legacy Member
ook al opgelost.

het probleem dat ik nu heb is wel raar.

Als ik het vakje "Van" invul met bvb Jef, en ik kijk dan in mijn e-mail dan zie ik als afzender. [email protected] staan :s

de site staat wel op de space van de school, maar hoe kank da veranderen

Radiance

Legacy Member
Als PHP in safe_mode draait, en dat is niet onwaarschijnlijk op een box van een school, dan kan je geen extra parameters meegeven, en wordt alsnog het standaard mail adres voor uw account gebruikt.
Kijk even na met phpinfo(); of dat zo is.

dJeez

Legacy Member
Je gebruikt <input name="emailadres"> in je form en je haalt die op via $_POST['e-mailadres']. Wat zou er dus mogelijk fout kunnen zijn?

Als je het niet zou zien : doe dat minnetje eens weg, en debug in 't vervolg eens ff, dan merk je dergelijke fouten direct :p.

RaGeR

Legacy Member
Ok, alles werkt nu. Merci :)

Heb wel nog een raar probleempje.
Als ik mijn hoofdpagina Index.html noem, dan laadt de browser die niet automatisch alsk ik naar mijn url ga. http://www.mijnURL.be (vb :) )
Dan kom ik gewoon in de index uit, met alle bestanden

Crazed

Legacy Member
Alles heeft te maken met de instellingen van je server.

In het configuratiebestand daarvan staat welke pagina's en welke extensie mag worden gebruikt als indexpagina. Op een linuxserver is deze hoofdlettergevoelig. Hernoemen naar index.html (met kleine letter) zou dus voldoende moeten zijn.

Indien dit niet het geval is: verander dan eens de extensie in .htm ipv .html

RaGeR

Legacy Member
bedankt Crazed, een combinatie van u 2 oplossingen was the trick :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan