Archief - PHP : headers already sent

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Akai

Legacy Member
Kben na lange tijd trug es begonne me php, ma ik krijg deze foutmelding alsek mijn nieuwspagina wil opene:

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at c:\program files\easyphp1-8\www\4e\nieuws.php:3) in c:\program files\easyphp1-8\www\4e\linker_menu.php on line 3

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at c:\program files\easyphp1-8\www\4e\nieuws.php:3) in c:\program files\easyphp1-8\www\4e\linker_menu.php on line 3
ERROR 1045: Unable to connect to database: Toegang geweigerd voor gebruiker: 'jonas'@'localhost' (Wachtwoord gebruikt: JA)


weet iemand hoe ek da oplos? :help:

servi

Legacy Member
moderator noot :
je topic bevat geen prefix, een verkeerd prefix of heeft een onduidelijke titel.
Gelieve een duidelijke titel met een bijhorend correct prefix te gebruiken. Voor meer informatie over prefixen kan je terecht op regels en prefixen !!!.
Je topic is aangepast en je hebt een een waarschuwing gekregen, gelieve in het vervolg er op te letten.


http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=109

ge hebt u kapot gegoogled zeker ?

omfg

Legacy Member
je moet session_start() voor alle andere code zetten... staat er nog iets voor?

Miche

Legacy Member
Gewoon de link die servi heeft geplaatst eens lezen :) daar staan alle mogelijke oplossingen in..

en als het daaraan niet ligt, dan ligt het hieraan:

Webmaster gids zei:
Notepad Encoding

Als je in Notepad je file saved, kan je onder "Encoding" kiezen voor ANSI, UNICODE en UTF-8 (soms nog anderen).
Wanneer je hier UTF-8 kiest, zullen er 3 chars in de file komen (daar gezet door notepad zelf) die door de webserver/php als output gestuurd worden.

Testcase:
- Voer dit in in Notepad:
PHP:
<?php
session_start();
?>
- File -> Save As
- Kies bij Encoding "UTF-8"
- Save als UTF8-test.php
- Laad in je webserver.

Je zal de warning te zien krijgen.

Oplossing:
Neem onder "Encoding" ANSI of gebruik een andere editor dan Notepad.

Tnx to ecko & miche

Akai

Legacy Member
servi zei:
moderator noot :
je topic bevat geen prefix, een verkeerd prefix of heeft een onduidelijke titel.
Gelieve een duidelijke titel met een bijhorend correct prefix te gebruiken. Voor meer informatie over prefixen kan je terecht op regels en prefixen !!!.
Je topic is aangepast en je hebt een een waarschuwing gekregen, gelieve in het vervolg er op te letten.


http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=109

ge hebt u kapot gegoogled zeker ?

niks gegoogeld, kzit al nen halven dag op die fout te zien, dus vraag ek het hier maar, kzen al lang nimeer opt forum geweest door mij ongeval dus vergeef mij assek een foutje maak eh.

EDIT: voordak et vergeet, merci voor de link.

orez

Legacy Member
nu moeten we medelijden hebben door u "ongeval"?
Ge kan hier typen op het forum, maar ge kan de topics hier eens ni overlezen, 2 dagen geleden stond da probleem hier ook nog.

En door u ongeval kunde "Headers Already Sent" ook niet invullen in google neem ik aan?

first google, then search this forum, THEN ask

Sommige mensen mogen iets wat meer moeite doen... straks staat er op 1 forumpage 4 keer dezelfde vraag..

Akai

Legacy Member
ru`orez zei:
nu moeten we medelijden hebben door u "ongeval"?
Ge kan hier typen op het forum, maar ge kan de topics hier eens ni overlezen, 2 dagen geleden stond da probleem hier ook nog.

En door u ongeval kunde "Headers Already Sent" ook niet invullen in google neem ik aan?

first google, then search this forum, THEN ask

Sommige mensen mogen iets wat meer moeite doen... straks staat er op 1 forumpage 4 keer dezelfde vraag..

ik vraag toch om geen medelijden

ik zeg gewoon dak door mijn ongeval, de gewoontes van het forum een beke vergete ben en ja ik weet zelf ook wel dak beter eerst nog es de regels had geleze.

ge moet van een mug geen olifant maken eh...

killgore

Legacy Member
omfg zei:
je moet session_start() voor alle andere code zetten... staat er nog iets voor?
errr

session_start VOOR er output is (dus voor alle html codes, spaties buiten <?Php en voor echo,print's, .. als je niet aan 1 of andere vorm van buffering doet).

omfg

Legacy Member
killgore zei:
errr

session_start VOOR er output is (dus voor alle html codes, spaties buiten <?Php en voor echo,print's, .. als je niet aan 1 of andere vorm van buffering doet).
ja dat bedoelde ik :$

Akai

Legacy Member
jah er stond nog iets voor, khebbet verwijderd en het marcheert nu, merci allemaal.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan