Archief - PHP: fout in guestbook code

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bram

Legacy Member
ok, ik wou een klein gastenboekje op m'n site, dus ik volgde een kleine tutorial die ik vond via pixel2life.com. Nu heb ik die online gezet (www.bramme.vekien.co.uk), maar er klopt iets niet, in die zin dat ik errors krijg... Moest iemand eens kunnen kijken waar de fout zit, want ik ken totaal niets van php en zou niet weten wat ik moet veranderen... Als je files nodig hebt , moet je het maar vragen...
Thx, Bramme

0n3Liner

Legacy Member
bestaat guestbook.txt?
- zoja: chmodden naar 777
- zonee, aanmaken en chmodden naar 777

Bram

Legacy Member
guestbook.txt staat weldegelijk in dezelfde folder als m'n guestbook.htm, addguestbook.php en signed.htm, waar wat chmodden naar 777 betekent, weet ik niet.

|M°B|Morbuus

Legacy Member
betekent rechten geven

666 is al genoeg normaal!

Je kan dat doen door naar de eigenschappen van de map op de server te gaan en daar de rechten in te stellen.

Bram

Legacy Member
aha, thx morbuus, maareuh, waar kan ik dat doen? .htacces file? of kan ik dit doen via m'n cpanel (cPanel X zit standaard bij de space)...

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Het makkelijkst daarvoor is door middel van een ftp programma of de door windows zelf ingebouwde applicatie.

Je gaat naar je site door bv ftp://site.be in te geven in IE (in FF gaat da nimmer peis ik). Dan ga je naar bestand > aanmelden als. Je geeft de brol in en je gaat naar je map. Dan klik je rechtermuisknop op het txt bestand waarnaar je schrijft > eigenschappen, en daar heb je de machtigingen. Vink dan LEZEN en SCHRIJVEN voor alle 3 de groepen aan (eigenaar, groep, alle gebruikers).

HFhf

|M°B|Morbuus

Legacy Member
die andere fout had ik ook al gezien.

Saved is die guestbook code op in een txt bestand en passeert die link is. Der ontbreekt ergens wa peis ik.

Radiance

Legacy Member
Het gaat om guestbook.htm & de code daarvan geeft niet mee .. :p
Maar het probleem is gewoon de extensie, maak er es guestbook.php van, de PHP Processor wordt nu gewoon niet aangeroepen, het bestand wordt gewoon geopend & zo doorgestuurd naar de bezoeker, zonder PHP code uit te voeren.

|M°B|Morbuus

Legacy Member
ja pipoke :D

als ge .htm pagina's maakt worden deze ni naar de php module doorgegeven en kunnen dus ni verwerkt worden ;)

verander extensie naar .php

Bram

Legacy Member
hmm, you were right to call me pipo, stomme fout maar merci voor het aanduiden :p

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Pwiepoo. Da moet gewoon in woordenboek :p

(Das al nimmer ontopic zeker :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan