Archief - PHP: Drupal themes worden niet toegevoegd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Devastate

Legacy Member
Hé,
Ik ben gisteren wat aan het knoeien geslagen met drupal 6.1.
Alles liep lekker tot ik zelf themes wou adden. Ik heb overal gezocht en overal geven ze dezelfde uitleg.

2. Unpack the downloaded file and place the zen folder in your Drupal
installation under one of the following locations:
sites/all/themes
making it available to all Drupal sites in a mult-site configuration
sites/default/themes
making it available to only the default Drupal site
sites/example.com/themes
making it available to only the example.com site if there is a
sites/example.com/settings.php configuration file

3. Log in as an administrator on your Drupal site and go to Administer > Site
building > Themes (admin/build/themes) and make *themename* or one of its
sub-themes the default theme.

Door een of andere reden lijkt dit bij mij nooit te werken... Iemand ervaring hiermee?

ps. als ik bestaande themes die standard worden meegeupload ga aanpassen, dan lukt dit wel. (maar dat wil ik nu niet).


Mvg,
dev

demon326

Legacy Member
Devastate zei:
Hé,
Ik ben gisteren wat aan het knoeien geslagen met drupal 6.1.
Alles liep lekker tot ik zelf themes wou adden. Ik heb overal gezocht en overal geven ze dezelfde uitleg.



Door een of andere reden lijkt dit bij mij nooit te werken... Iemand ervaring hiermee?

ps. als ik bestaande themes die standard worden meegeupload ga aanpassen, dan lukt dit wel. (maar dat wil ik nu niet).


Mvg,
dev

er zit een .info file in de theme dir open die en zorg dat er staat bij welke drupal branch die hoort, indit geval 6.0 ;)

ps: drupal 5.7 themes moet ge aanpassen voor ze effectief werken, dus kijk zeker eens bij de stock themes :)

Tyfius

Legacy Member
Wat lijkt er juist niet te werken? Komen de themes er nooit bij? Extract je die wel in een subfolder (dus sites/all/themes/Zen/<allefiles>) of rechtstreeks in de sites/all/themes folder?

Devastate

Legacy Member
benny zei:
er zit een .info file in de theme dir open die en zorg dat er staat bij welke drupal branch die hoort, indit geval 6.0 ;)

ps: drupal 5.7 themes moet ge aanpassen voor ze effectief werken, dus kijk zeker eens bij de stock themes :)

Het gaat eigelijk om een theme dat ik zelf gemaakt had, maar had met een downloaded theme geprobeerd dan en deze ging ook niet.. Hier zit m'n theme atm:

Code:
Drupal
   - includes
   - misc
   - modules
[B]   - sites
        - all
            - themes
                - zen
                    - page.tpl.php
                    - css
                    - ....[/B]
        - default
   - ...


Tyfius zei:
Wat lijkt er juist niet te werken? Komen de themes er nooit bij? Extract je die wel in een subfolder (dus sites/all/themes/Zen/<allefiles>) of rechtstreeks in de sites/all/themes folder?

De themes komen er inderdaad nooit bij. Ik kan wel switchen tussen de themes die standaard werden meegegeven.

demon326

Legacy Member
open een kladblok file:

past dit erin:
name = Devastate
description = Devastate theme
core = 6.x
engine = phptemplate

sla het op als Devastate.info en het zou moeten werken ;)

Devastate

Legacy Member
en dat plaats ik ook in die zen map ?

Edit: nu staat hij er inderdaad wel!
BEDANKT ! :D
(en Tyfius ook natuurlijk ;))

demon326

Legacy Member
Devastate zei:
en dat plaats ik ook in die zen map ?

Edit: nu staat hij er inderdaad wel!
BEDANKT ! :D
(en Tyfius ook natuurlijk ;))

graag gedaan :D, maar nu begint de ellende pas, er zijn heel weinig modules voor de 6.x reeks en de 2 grootste zijn nog niet klaar (cck,views):sad:

Devastate

Legacy Member
volgend probleem:

Ik ben nu wat aant klooien met een eigen template, maar ik krijg alleen maar m'n "content" te zien, en niet m'n sidebars, hoewel ik die wel opvraag en deze ook bestaan.

PHP:
    <?php if ($sidebar_left): ?>
      <div id="sidebar-left">
        <?php print $sidebar_left ?>
      </div>
    <?php endif; ?>

    <div id="main">
      <h2><?php print $title ?></h2>
        <?php print $content ?>
    </div>

Thanks again!

zelf zien?
http://www.mijnnaamisjens.be/drupal/ (is nog maar in pre pre pre ontwikkeling :p)

demon326

Legacy Member
Devastate zei:
volgend probleem:

Ik ben nu wat aant klooien met een eigen template, maar ik krijg alleen maar m'n "content" te zien, en niet m'n sidebars, hoewel ik die wel opvraag en deze ook bestaan.

PHP:
    <?php if ($sidebar_left): ?>
      <div id="sidebar-left">
        <?php print $sidebar_left ?>
      </div>
    <?php endif; ?>

    <div id="main">
      <h2><?php print $title ?></h2>
        <?php print $content ?>
    </div>

Thanks again!

zelf zien?
http://www.mijnnaamisjens.be/drupal/ (is nog maar in pre pre pre ontwikkeling :p)

PHP:
<?php print $left; ?>
vervang uw code met de bovenstaande het zelfde voor rechts ;)
PHP:
<?php print $right; ?>

ps: zorg dat dit boven uw <header> tag staat:
PHP:
 <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN""http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="<?php print $language->language ?>" xml:lang="<?php print $language->language ?>" dir="<?php print $language->dir ?>">

en zet uw registratie uit tot de site klaar is :P
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan