Archief - PHP: Doodzoeken op een fout

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

scorpken

Legacy Member
Kan er iemand mij aanduiden waar de fout zit aub? zit al 6uur naar het scherm te kijken en concentratie is zowat verloren nu, vind de fout echt niet!


Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /opt/www/sam/htdocs/linkverwijderd.php on line 11


PHP:
<?php
mysql_connect("localhost", "sam", "sam") or die(mysql_error());
mysql_select_db("cms") or die(mysql_error());


	$query="DELETE FROM links WHERE naam='" .$_POST["naam"] ."'";
	$result = mysql_query($query) or die ("FOUT: " . mysql_error());
	echo("De volgende opdracht is uitgevoerd: <b>$query</b><br>\n");
	if ($result){
		echo ("De link genaamd " .$_POST["naam"] . " is verwijderd<br>\n");
		echo ("<a href="http://sam.rekencentra.be/">Terug naar de website</a>");
	}
}else{		$query="SELECT * FROM links WHERE naam='" .$_GET["naam"] ."'";
		$result = mysql_query($query) or die ("FOUT: " . mysql_error());
?>
<html>
<head>
	<title>Verwijderen: weet u het zeker?</title>
</head>
<body>
<h2>Let op: wilt u deze gegevens verwijderen?</h2>
<?php
while (list($linkID, $naam, $beschrijving, $type) = mysql_fetch_row($result)){
	echo("ID: $id<br>
		Naam: $naam<br>
		beschrijving: $beschrijving<br>
		Type: $type<br>
		<hr>");
}?>
<form action="<?php echo($_SERVER["PHP_SELF"]);?>" method="post">
	<input type="Submit" value="Ja, verwijderen">
	<input type="Button" value="Nee, terug" onclick="javascript:history.back();">
</form>
<?php
}
?>

kRa

Legacy Member
uwe url bij line 11 tussen single quotes zetten en }else{ veranderen naar else{ op line 13

(ben pas bezig met php dus dunno of dit ook werkelijke juiste oplossing is :p)

SideShow

Legacy Member
}
}else

dat is 1 } teveel zeker ?


*edit: omg lolz 6 uur zoeken daarop :rofl:

scorpken

Legacy Member
Niet 6 uur zitten zoeken, zit al 6uur aan 1stuk bezig en dan verlies je wel eens concentratie, pakt dat ik een kwartierke ont zoeke was

frenzal

Legacy Member
wacht maar tot je deze fout tegenkomt:
Parse error: syntax error, unexpected ')', expecting T_PAAMAYIM_NEKUDOTAYIM in ...

jaja, een T_PAAMAYIM_NEKUDOTAYIM :)

scorpken

Legacy Member
Php is de grootste klootzakkerij ooit, zeg dakkik het gezegd heb :)

dJeez

Legacy Member
scorpken zei:
Php is de grootste klootzakkerij ooit, zeg dakkik het gezegd heb :)
Het ligt eerder aan hoe je er gebruik van maakt.

Het script dat je hierboven post is overigens zo onveilig als de pest. Het enige wat SQL injection in de weg staat is het feit of op de server de magic quotes (magic_quotes_gpc) al dan niet aan staan. Als je dan in het achterhoofd houdt dat die verdwijnen in PHP6 (en dat werd tijd) dan ga je serieuze problemen mogen verwachten als ze het ooit in hun hoofd halen te upgraden en dat script nog steeds wordt gebruikt.

scorpken

Legacy Member
Beste,
dit is een stageproject dat draait op een locale server :) dit komt nooit of te nimmer online :)

JensDT42

Legacy Member
scorpken zei:
Php is de grootste klootzakkerij ooit, zeg dakkik het gezegd heb :)

Het enige nadeel aan PHP is dat het iets té makkelijk is om geweldige blunders te maken voor de beginnende programmeur, zonder dat zijn applicatie daardoor in de soep loopt. Ok, sommige libraryfuncties zijn inconsistent (ik denk aan naamgeving, volgorde van parameters) en de OO-kant komt er nog niet goed genoeg uit m.i., maar dit gaat de goeie kant op. PHP heeft gewoon een slechte naam door de lage instapdrempel en de brol die daardoor geschreven wordt.

scorpken zei:
Beste,
dit is een stageproject dat draait op een locale server :) dit komt nooit of te nimmer online :)

Dan nog, goeie gewoontes aanleren kan nooit kwaad. Geparameterizeerde queries of escapen van alle soorten gebruikersinput moet bijna een reflex zijn, lokale server of niet. Enfin, dit wou ik even kwijt, excuses voor off-topic ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan