Archief - PHP: Development Environment

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

OsMo

Legacy Member
Hallo!

Ik ben op zoek naar een geintegreerde development omgeving voor PHP. Vroeger heb ik een tijdje met PHP gewerkt en toen gebruikte ik een apache server op localhost + notepad.
Ik vraag me nu af of er een geintegreerde development omgeving voor PHP bestaat.
Wat bedoel ik daarmee? Een omgeving die syntax van PHP highlight, die een goed overzicht geeft van alle scripts, die makkelijk toelaat fouten op te sporen en de scripts te testen en die met databases overweg kan.
Het is niet de bedoeling om van mijn pc een full blown http server te maken samen met een sql en email server.

Wat is de meest gebruikte PHP versie (de 4 of de 5)?

Hopelijk kan iemand me verder helpen!

Bedankt!

OsMo

killgore

Legacy Member
maguma ftw (onder windows toch)

zend is ook wel leuk, ma is daar al deftige gratis versie van :)?

Tyfius

Legacy Member
windows: ultraedit32 (syntax highlighting, code folding, en ook 10 talle andere talen)
linux: vim, ni meer ni minder

Momenteel draaien de meeste webservers nog PHP4, maar naar de toekomst toe mag je zeker al gebruik maken van PHP5. Over een paar weken zou de 5 zowat in elke grote distributie standaard stable zijn. Velen doen nu ook reeds de upgrade.

OsMo

Legacy Member
Ik zou graag werken met php5 natuurlijk, maar als binnen een paar maanden de site helemaal afgewerkt is zou ik ook graag een goede hosting vinden die php5 ondersteunt. Daar knelt het schoentje, heeft er iemand advies hieromtrend?

OsMo

Legacy Member
Iemand ervaring met php designer 2005/2006? Deze krijgt precies wel vele goede reviews.

orez

Legacy Member
Osmo ivm PHP5, de meeste webhosts schakelen rond April/mei over op PHP5, en sommigen hebben nu al hun testPHP5server op aanvraag vanaf 1 januari (zoals bv een priorweb)...

Dus nog even geduld is de boodschap ;)

xml

Legacy Member
Heb altijd met Adobe GoLive gewerkt, maar de laatste paar maanden zijn we op 't werk overgeschakeld naar ZendStudio en ik ben eigenlijk wel enthousiast. Vooral het (automatisch) verwerken van eigen gemaakte libraries in the function highlighting spreekt me enorm aan. Debuggen gaat ook eenvoudiger want hij (probeert) de foute regel aan te duiden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan