v1sioNz
Legacy Member
Momenteel ben ik aan een klein project bezig waarin ik onder andere gebruik maak van PHP. Het is de eerste keer dat ik Object-Georiënteerd werk met PHP en ik zit namelijk met een vraag:
PHP laat het overloaden van constructors in een klasse niet toe. Dit betekent dat je maximaal 1 constructor per klasse hebt. Bij het aanmaken van een object van een klasse kan het best voorvallen dat ik een verschillend aantal parameters heb. Wat is de beste manier om dit te 'omzeilen' (misschien een verkeerde woordkeuze, but you catch my drift...)?
Hoe ik het momenteel doe: ik maak geen gebruik van een constructor. Eerst maak ik een 'leeg' object aan en vul het vervolgens met behulp van setters.
Graag zou ik willen weten of dit wel een goede manier is of hoe andere mensen dit aanpakken.
PHP laat het overloaden van constructors in een klasse niet toe. Dit betekent dat je maximaal 1 constructor per klasse hebt. Bij het aanmaken van een object van een klasse kan het best voorvallen dat ik een verschillend aantal parameters heb. Wat is de beste manier om dit te 'omzeilen' (misschien een verkeerde woordkeuze, but you catch my drift...)?
Hoe ik het momenteel doe: ik maak geen gebruik van een constructor. Eerst maak ik een 'leeg' object aan en vul het vervolgens met behulp van setters.
Graag zou ik willen weten of dit wel een goede manier is of hoe andere mensen dit aanpakken.
