Archief - PHP: BezoekersTeller :(

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

=(X)=RaVen=

Legacy Member
Hallo,

normaal gebruik ik dit niet omdat dat zo typisch is voor beginner-sites.
Ik heb dus een BETROUWBARE bezoekersteller nodig, ik ken al die rommel van bravenet enzo wel maar kzou een realistische teller willen die op de site zelf zijn aantal toont. Meestal gebruik ik iets alla nedstat, maar ditmaal willen ze het effectief verwerkt in de layout omdat het een medeleven gastenboek is en ze de persoon in kwestie een hart onder de riem willen steken hierdoor.

Ik heb hosting bij speedpacket, die hebben zo van die logs op hunne server enzo, zou ik best zelf ene maken of zou ik de nedstat pagina inlezen en da daaruit strippen?

iemand hier ervaring mee?

alvast hartelijk dank

RpR

Legacy Member
Gewoon op google nor php scripting sites en daar vind ge een pak stastieken scripts.

Bertold

Legacy Member
volgens mij is het gemakkelijkst om via belstat of nedstat te werken, in feite mag je niet hun code aanpassen maar kvraag mij af wat daar het nut van is?
Ge maakt dus u counter aan en in u code zet je gewoon de width en height van de counter op 0 en dan verwerk je u eigen tellertje in de site. Ik heb het ook zo gedaan maar bij mij kan je wel niet aflezen hoe veel bezoekers er zijn geweest en dat is wat ge wilt waarsch. zie de site in kwestie: www.chirodeginste.be in de broncode ff kijken zieje wel et javascriptje staan en mn eigen icoontje voor de stats hebk dan gewoon gelinkt aan de site waarop de stats staan. Maar het beste is natuurlijk je eigen stats maken die heb je dan volledig onder controle.

=(X)=RaVen=

Legacy Member
ja, da doe ik ook, maar ik zou eig die pagina willen inlezen en het getal pikken.
maar als ik fopen() doe dan krijg'k nen FORBIDDEN http-error :/

servi

Legacy Member
probeer dan eens een keertje je user-agent aan te passen door ini_set :

ini_set('user_agent','Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pt-BR; rv:1.7.10) Gecko/20050717 Firefox/1.0.6');

Er zijn immers sites die bepaalde user-agents niet toelaten. ( ik geloof dat imbd dit ook toepast )

=(X)=RaVen=

Legacy Member
PHP:
<?php
ini_set('user_agent','Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pt-BR; rv:1.7.10) Gecko/20050717 Firefox/1.0.6');
$handle = fopen("http://www.webstats4u.com/s?tab=1&link=1&id=3840342", "r");
if($handle) {
	while(!feof($handle)) {
		$stuk = fread($handle, 8192);
		if(strpos($stuk,"toe")) {
			$stuk = substr($stuk,strpos($stuk,"toe")+40);
			echo(substr($stuk,0,strpos($stuk,"<")));
			break;
		}
	}
	fclose($handle);
}
?>
Merci voor den tip Servi, dan konnek voort :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan