Bram
Legacy Member
Hey all,
Ik ben bezig met een eigen cms'je te schrijven, meer als PHP oefening voor mezelf dan om ooit te gaan gebruiken op grote schaal en werk als volgt: een backend leest xml-bestanden in met daarin de nodige informatie voor een module van het cms te laten werken. Ik gebruik een OO approach en momenteel ziet m'n getModules object er zo uit:
-blader door dir en haal alle bestanden met .xml eruit (glob functie)
-controleer of de .xml bestanden wel een module zijn
-lees de nodige tags/controleer of ze ingevuld zijn
-sluit dir
-loop door array en controleer of module afhankelijk is van andere module en deze dus aanwezig is
-haal de permissions op uit de database van de ingelogde gebruiker
-unset de modules die de gebruiker niet mag gebruiken uit de hoofdarray.
Elke keer de pagina gerefreshed wordt, wordt deze procedure dus opnieuw uitgevoerd. Ik ben nog maar aan de basis van de basis bezig en heb nog maar drie test .xml bestanden staan. Dit gaat allemaal vlot enzo, maar ik vroeg me af of het misschien toch niet beter was om m'n uiteindelijke array in een $_SESSION te steken. Vervolgens is het eenvoudig om te controleren of deze al is aangemaakt, zo niet, dan moet hij het object eens doorlopen dus...
Heeft dit een groot verschil op performance, of is het iets onbelangrijks?
Ik ben bezig met een eigen cms'je te schrijven, meer als PHP oefening voor mezelf dan om ooit te gaan gebruiken op grote schaal en werk als volgt: een backend leest xml-bestanden in met daarin de nodige informatie voor een module van het cms te laten werken. Ik gebruik een OO approach en momenteel ziet m'n getModules object er zo uit:
-blader door dir en haal alle bestanden met .xml eruit (glob functie)
-controleer of de .xml bestanden wel een module zijn
-lees de nodige tags/controleer of ze ingevuld zijn
-sluit dir
-loop door array en controleer of module afhankelijk is van andere module en deze dus aanwezig is
-haal de permissions op uit de database van de ingelogde gebruiker
-unset de modules die de gebruiker niet mag gebruiken uit de hoofdarray.
Elke keer de pagina gerefreshed wordt, wordt deze procedure dus opnieuw uitgevoerd. Ik ben nog maar aan de basis van de basis bezig en heb nog maar drie test .xml bestanden staan. Dit gaat allemaal vlot enzo, maar ik vroeg me af of het misschien toch niet beter was om m'n uiteindelijke array in een $_SESSION te steken. Vervolgens is het eenvoudig om te controleren of deze al is aangemaakt, zo niet, dan moet hij het object eens doorlopen dus...
Heeft dit een groot verschil op performance, of is het iets onbelangrijks?