Archief - PHOTOSHOOT: Zonsondergang (1ste shoot)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Inv`

Legacy Member
Ik ben nog maar net bezig met fotografie, dit is dus men allereerste photoshoot.
Tips, hints en commentaar zijn dus zeker welkom :)

Ik heb wel al foto's genomen, maar niet met een 'artistieke' bedoeling dan.

De camera dat ik heb is een beginnerscamera, namelijk de Canon Powershot A75, met 3 megapixels, dus niet van al te beste kwaliteit de foto's.

photoshoot

greetz

CEPTIFILE

Legacy Member
niet onaardig, mooie kleuren en n goede zonsondergang uitgezocht

Typhon`

Legacy Member
beetje commentaar:
1ste: Ik vind de schaduw van de boom takken hier niet geslaagd, ik zou deze foto croppen, de helft vanboven af en 1/5 links eraf voor een betere compositie.
2de: 1ste is beter, het heeft wel iets met die boom, maar om 1 of andere reden stoort mij de struik uiterst links en als je die wegdoet is je boom ook weg.

3de-4de: vind ik niks, veel te centraal alles, die boom staat vlak onder de zon wat het allemaal maar wat fout maakt van compositie.
5de: flare/ruis en is eigenlijk gewoon de 4de foto wat ingezoomd.

Wover

Legacy Member
Helemaal niet scherp he, zet je sluitertijd wat lager (je trekt toch tegen de zon in, dus kan je die laag zetten), en je ISO ook veranderen, want anders krijg je ruis, zoals te zien is op je foto's.

Inv`

Legacy Member
Woverke zei:
Helemaal niet scherp he, zet je sluitertijd wat lager (je trekt toch tegen de zon in, dus kan je die laag zetten), en je ISO ook veranderen, want anders krijg je ruis, zoals te zien is op je foto's.
mijn ISO staat op 50

Floyd

Legacy Member
Ziet er wel goed uit, probeer zeker eens 1/3 lucht, 2/3 land en/of vice versa! Geeft meestal een veel betere compositie.

guRuh

Legacy Member
Nogal brakke jpeg compressie heb ik den indruk... 50 kb voor 1 foto :s

Qua compositie gene vette, die boom vanvoor staat zwaar in de weg, en te weinig lucht zoals floyd al zei

Inv`

Legacy Member
guRuh zei:
Nogal brakke jpeg compressie heb ik den indruk... 50 kb voor 1 foto :s

Qua compositie gene vette, die boom vanvoor staat zwaar in de weg, en te weinig lucht zoals floyd al zei
mja het was juist mijn bedoeling om de boom vanvoor te plaatsen :)

en ik zeg het, ik ben een beginner, dus ik weet weinig of niets van compositie, dus tips zijn nog altijd welkom

go_ndw

Legacy Member
Inv' vergeet niet dat fotografie een kunst is zoals een ander. Het is nog altijd jou kijk op zaken en hoe jij wil dat alles gereflecteerd word. Er zijn deze 'composities' waarover men spreekt. Maar op't einde is het nog altijd jou zin voor kunst. Natuurlijk ga ik de commentaren voor de mensen niet ondermijnen.

Bigbuddha

Legacy Member
hhhmmmm. grote beginnersfout is het onderwerp knal in't midden van je foto te plaatsen. Zoek maar eens op "gulden snede" en dat in combinatie met fotografie.

Erinyes

Legacy Member
Het is niet omdat het onderwerp niet in gulden snede staat, dat een foto daarom volledig verkeerd is. De gulden snede is alleen maar een hulpmiddel tot het bekomen van goede composities. Het is geen vaste regel.

Bigbuddha

Legacy Member
Erinyes zei:
Het is niet omdat het onderwerp niet in gulden snede staat, dat een foto daarom volledig verkeerd is. De gulden snede is alleen maar een hulpmiddel tot het bekomen van goede composities. Het is geen vaste regel.

Niets is een regel.

Maar om iets in't in het midden goed te kunnen fotograferen, moet je eerst weten hoe iets niet in't midden te fotograferen. Het is in de fotografie moeilijker iets goed in't midden te fotograferen dan met de gulde sneden te werken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan