Archief - PHOTOSHOOT: vanalles

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Joeri

Legacy Member
Ik ben niet echt specialist in dat soort fotografie, 'k ben zelf eerder sportfotograaf, maar 'k ga toch wat opmerkingen proberen te geven ;) :

1: Vrij rommelig eigenlijk, er ontbreekt een echt onderwerp eigenlijk. De horizon? Dan staan de bomen in de weg. De bomen? Dan zou je die er best volledig opzetten.

2: Lekker rustgevende foto, goed gebruikgemaakt van de, dikwijls voor de fotograaf hinderlijke, mist om een speciale sfeer te krijgen.
Eventueel de paaltjes en het lichtere vlak onderaan wat wegwerken.

3 & 4: spreken me niet echt aan, wat saaie compositie. Maar met die locatie kun je zeker wat doen. Kun je er binnen? Met een laagstaande zon is er altijd wel iets mooi te trekken in zo'n leegstaand gebouw

5: Ogen worden mooi meegetrokken door de weg, maar toch mis ik er iets in, misschien volgende keer iets minder scherptediepte en lager bij de grond gaan zitten?

6: Op zich een technisch goed gelukt silhouet, maar ook weer een beetje saaie compo/onderwerp.

7: Mooie foto. Zelfde commentaar als 2 eigenlijk.

Algemeen: zit best wel wat ruis in de meeste foto's, welke iso instelling heb je gebruikt?

Sm00Ke

Legacy Member
niet slecht hoor,mooie composities en soms wel sfeerrijke beelden.

Anendel

Legacy Member
Ik vind deze foto's zeker niet slecht hoor, mooie sfeer opgebouwd!
Mijn mening als volgt:
1: rommelig, geen onderwerp, oog heeft geen referentiepunt
2: mooie sfeer, misschien net iets te veel lucht, die paaltjes en die lichtere vlek zou ik zeker laten staan: creeërt diepte
3: mooie kleuren, vind deze compositie wel goed, de assymetrie bevalt me wel
4: vind ik minder interessant, kwestie van compositie. Wel een goede poging met het rood onder- en bovenaan de foto
5: verhoudingen goed gerespecteerd, scherptediepte is volgens mij goed, misschien wat meer van de weg laten zien? Eventueel eentje waar een auto voorbij rijdt (en die dan mooi kadreren in't geheel)
6: onderwerp centraal. zwart-wit-vuiloranje overgang zie ik niet graag: liever één vaste achtergrondkleur
7: echt mooi. Horizon zit goed, de weg mooi gepositioneerd, wel oppassen met jpeg-compressie, er zitten heel wat artifacts in deze foto

GeeMPie

Legacy Member
Joeri G. zei:
Algemeen: zit best wel wat ruis in de meeste foto's, welke iso instelling heb je gebruikt?

de meeste zijn iso200, bij "bomengoed" heb ik iso vergeten in te stellen.
die stond blijkbaar nog op 800. :p

guRuh

Legacy Member
Is geen ruis, is gewoon brakke jpg kwaliteit.

Per foto moet ge toch +- 150 kb rekenen hoor, de uw zijn rond de 50 kB zie ik...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan