Archief - PHOTOSHOOT: Old and abbandoned factory

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mazoutjen

Legacy Member
Heb nu een 3tal weken mijn DSLR-camera, en vond het tijd worden om een paar "werkjes" te tonen...
Alle foto's zijn genomen met Canon EOS 350D, met 28 - 135mm lens van canon.

1. Mijn vriendin in een oude fabriek:
TAMIIweb.jpg


2. Mijn vriendin in diezelfde fabriek:
TAMweb.jpg


3. Overzicht van deze fabriek, met "verouderings-effect:
Fabriekweb.jpg


4. Broken wood @ old factory :crazy: :
Woodweb.jpg



Dit zijn ze dan, mijn eerste werkjes...


Greetzzz

Mistabeen

Legacy Member
er zit imo geen enkele deftige tussen qua compositie etc, dan hebde daar 2fotos me da mottig geel over gesmete, spreekt me ook nie meteen aan.

de 1e is nogal saai, niks speciaals aan, of is het zo een to cool to look pose? de 2e is me eerder een snapshot, vriendin loopt voorbij *HEY KIJK EENS* *SNAP*
de 3e is saai, straalt nisk uit, geen interessante compositie en da verschrikkelijk lelijke gele kleurtje
de 4e is gewoon een WTF foto :s wa was de bedoeling, ff testen hoe ge uw lens moest scherpstellen?

Mazoutjen

Legacy Member
Mistabeen zei:
er zit imo geen enkele deftige tussen qua compositie etc, dan hebde daar 2fotos me da mottig geel over gesmete, spreekt me ook nie meteen aan.

de 1e is nogal saai, niks speciaals aan, of is het zo een to cool to look pose? de 2e is me eerder een snapshot, vriendin loopt voorbij *HEY KIJK EENS* *SNAP*
de 3e is saai, straalt nisk uit, geen interessante compositie en da verschrikkelijk lelijke gele kleurtje
de 4e is gewoon een WTF foto :s wa was de bedoeling, ff testen hoe ge uw lens moest scherpstellen?

Bij de derde foto was het totaal niet de bedoeling om iets uit te stralen....
De bedoeling was gewoon om een beeld op te roepen hoe de fabriek er in de jaren waarin ze gebruikt werkt moest uit gezien hebben.

bRahms

Legacy Member
Geen zo'n knappe foto's.

De laatste foto heeft nog het meeste in zich, maar er moest nóg meer gefocust worden op het kapotte hout. Nu is het onscherp en verkeerd gefocust op het hout onder het kapotte.

Maar, blijven proberen zou ik zeggen, kheb er nog zien evolueren van slecht naar goed tot favoriet ;)

Mistabeen

Legacy Member
Mazoutjen zei:
Bij de derde foto was het totaal niet de bedoeling om iets uit te stralen....
De bedoeling was gewoon om een beeld op te roepen hoe de fabriek er in de jaren waarin ze gebruikt werkt moest uit gezien hebben.
dan moet ge ervoor zorgen dat die foto da uitstraalt en nie door zo een crappy effectje erop te smijten

guRuh

Legacy Member
1ste is leuk voor u omdat het u vriendin is, bewerking is "no go" voor mij, en voor de meeste blijkbaar
2: doodgeflitst, vuilbak (binnen een paar maanden zul je dat ook ws wel zeggen)
3: spijtig van de bewerking. Iets meer lucht en zwart wit, en hij kon er zeker mee door.
4: Idem 2

grandmasterL

Legacy Member
Toen ik de titel las dacht ik "yes, gore grungy achtige fotos"

Ik vin dat geen enkele foto iets heeft.. Er zit te weinig texture in de close-ups, kadrage is niet echt intressant net zo min als de camera standpunten.

In van die oude gebouwen zit volgesm ij toch meer potentieel dan een stok en wa rommel..

grtzz

Mazoutjen

Legacy Member
Het gebouw staat langs de Drongensesteenweg te Gent... Net naast een rugbyveld.

Greetzzz

FreDDy

Legacy Member
foto 1 vindt ik in tegenstelling tot de meeste andere toch een redelijk goede foto.
er is een mooi contrast aanwezig van voorgrond en achtergrond.
voor compositie zou ik iets meer aansnijden en een van de 2 kanten iets meer laten "belasten".
en als laatste, geeft uw geel wel ne sfeer, maar deze past totaal niet bij de foto. (heb juist een gezien in photoshop hoe hij er zou uitzien in Z-W en das al een serieus pak beter
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan