Archief - PHOTOSHOOT: Heizel & Piereman

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Floyd

Legacy Member
Vandaag op stap geweest met mijn nieuwe camera en mijn oude vriend, en teruggekomen met een aantal foto's, waarvan deze de coolste zijn.
Opgelet: sommige in deze reeks zijn niet door mij gemaakt, maar door Pieter; de eventuele bewerkingen zijn van mijn hand.

Camera: Pentax *ist DS
Link: http://demosbeq2.free.fr/jelle/2005_11_17/
Commentaar: welkom!

Ik dank u

CEPTIFILE

Legacy Member
vind foto2 wel mooi, rest doet me niet zoveel, maar leuk weer eens n mens op n foto te zien ipv n cliche natuurgebiedje ofzo :)

Typhon`

Legacy Member
Sorry Floyd maar ik zal je deze keer je wat moeten teleurstellen ;).
Het lijkt allemaal een beetje op een test...
Commentaar:
1: Duidelijke backfocus, de focus had best op de duim of daar in de buurt geweest, nu is enkel het uiteinde van de trui aan de arm en de flosjes scherp.
2: Scherpte op de juiste plaats hierwel maar zo interessant vind ik de foto niet.
3: Hij kijkt nogal raar, precies of dat hij flauw valt ofzo, ik weet niet wat ik moet zeggen :D.
4-5: leuke foto's maar je bent de "dierenregel" vergeten: altijd op dezelfde hoogte staan om zo in hun 'wereld' te kruipen! Zo had je meer scherptediepte kunnen creeren.
6: leuk "portret" van bomen, spijtig van de spierwitte lucht.
7: leuke foto, vind ik 1 van de betere.
8: leuk portret, wel 2 storende elementen in mij ogen: de ruis (vooral in de dof, die had mooier gekunt) en het was/merk-teken van de sjaal(?).
9: Mister eend (al is het eigenlijk een gans, kom eens wat meer in de natuur lunch) leuk maar daarbij blijft het bij, niet echt fotografisch zo interessant.
10: leuker, spijtig dat ze er sommige niet helemaal op de foto staan, "dierenregel" is wel hier goed toegepast bij de ganzen.
11: is wel leuk, spijtig dat de curve niet extremer is, de kleuren zijn ook nogal flets hier, in de zin van dat je het beter op een zonnige herfstdag (blauwe lucht, felle blaren) had genomen.
(ga het hier nu niet satureren hé ;).
12: heeft wel iets, zou hij in zwartwit niet meer geven?
Ook mocht het zwarter gedeelte iets minder geweest zijn, er kan van bovenaan en rechts nog ene klein beetje af voor mij.

menlor

Legacy Member
hehe cool de piereman :D

woon ook te strombeek

en btw nice foto's :)

Floyd

Legacy Member
Erg bedankt Typhon, treffende en terechte commentaren. Die "dierenregel" kende ik helemaal niet, maar klopt idd wel. En wees maar zeker dat het om een test ging. :)

Bedankt voor alle commentaren tot nu toe!

guRuh

Legacy Member
Welke shooting mode heb je gebruikt?

Kleuren zit bij de foto's in de namiddag goed, die van savonds zijn nogal grauw, maar vooral sfeerloos

Floyd

Legacy Member
Shooting mode altijd P. Kleuren stonden zelfs op bright, denk ik!
Maar! Ik heb bij een aantal de kleuren zitten aanpassen in PS. Zoals gezegd, testen hé. En een test is pas compleet als er feedback op is. :)

guRuh

Legacy Member
Floyd zei:
Shooting mode altijd P. Kleuren stonden zelfs op bright, denk ik!
Maar! Ik heb bij een aantal de kleuren zitten aanpassen in PS. Zoals gezegd, testen hé. En een test is pas compleet als er feedback op is. :)

Best A nemen voor zulke shoots hoor, voor complete controle over u diafragma.

Laat de kleuren maar voor wat ze zijn in u camera, tzelfde voor de whitebalans. Dat pas je beter aan als je de RAW bestanden opent.

ps: Ja das Hans Teeuwen

Floyd

Legacy Member
Jap misschien wel. Foto's zijn wel in jpg genomen, ik vind geen deftige .pef verwerker... (heb Photoshop CS)
Kunt ge de whitebalans daarmee ook nog achteraf bewerken?

ps: Ja das Hans Teeuwen

guRuh

Legacy Member
Floyd zei:
Jap misschien wel. Foto's zijn wel in jpg genomen, ik vind geen deftige .pef verwerker... (heb Photoshop CS)
Kunt ge de whitebalans daarmee ook nog achteraf bewerken?

ps: Ja das Hans Teeuwen

Hmm raar dat het niet voor CS te vinden is.

probeer anders eens Bibble
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan