Archief - PHOTOSHOOT: Green

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thorens

Legacy Member
Omdat de votes voor de battle toch afgelopen zijn, wil ik hier toch nog eens de aparte reeks posten die ik heb getrokken voor de Groene battle, omdat ik vond dat er wel een aantal goede foto's tussen zaten.

Ze zijn genummerd en geplaatst op deze pagina. Pas op, heavy load :)

Floyd

Legacy Member
Foto 05 en 11 (samen met foto 12), vind ik eigenlijk de enige goede moet ik zeggen. De kadrering van nr 12 vind ik beter dan bij nr 11 (nogal krap bij deze), maar de uitdrukking van de kat doet het 'm bij 11. Het heeft er ook veel te maken dat een kat (al is het al erg gewoontjes) voor mij veel interessanter is dan wat plantjes en blaadjes.

Als ik de andere foto's puur op compositie/kleuren/kadrering (aangezien het onderwerp voor mij absoluut banaal is) beoordeel, is de enige foto die er wat bovenuit steekt nr 03. Er is contrast, er is een duidelijk aandachtspunt waar het onderste deel 'naartoe werkt', er is iets te zien!

De andere foto's vind ik zoals gezegd totaal oninteressant en nogal stuntelig qua compositie, kleuren, kadrering, dof, hoek, ..

Het geheel is wel mooi gepresenteerd, trouwens! :)

Thorens

Legacy Member
Ik weet dat er stuntelige foto's tussen zitten, bvb. 16 - 20, 24 - 27 maar die staan er tussen omdat ik een overzicht van alle "geslaagde" foto's wou hebben voor te kiezen voor de Battle. Maar ik vind ze dus zelf niet écht goed, eerlijk gezegd. Verder, over de onderwerpen, sja, wat is er in een tuin groen? Planten, blaadjes, gras (en in ons geval, de mazouttank :p ) ... Dusja, qua onderwerp had ik niet echt veel keuze é :)

Floyd

Legacy Member
Zelfkritiek is heilig, prachtig!
Maar wie heeft u verplicht in uw tuin te blijven? :)

gStar

Legacy Member
zitten leuke foto's tussen.

Met welke camera is da getrokken ?

Deefees

Legacy Member
friggelke zei:
de camera maakt de foto's niet ;)
toch een beeke,
btw nice foto's, kvind wel dat ge u kat te veel hebt gebruikt wat jammer is, 1 of twee foto's van de kat (zoals nr 05) zouden wel kunnen, maar na de derde van de kat vond ik het niet zo tof meer. Kwam precies een photoshoot van de kat.

friggelke

Legacy Member
totaal niet? der zijn hier manne die met een compactje prachtige foto's nemen.

Het voordeel van een dure camera is de kwaliteit en der grotere mogelijkheden, maar als je niet weet hoe ze te gebruiken... :)

Deefees

Legacy Member
twas wa ironisch ;) de camera maakt de foto begrijpt ge :p aléja kweet wel dat alles afhangt van de fotograaf. ma twas e mopje ;)

Thorens

Legacy Member
Floyd zei:
Maar wie heeft u verplicht in uw tuin te blijven? :)
Tijdgebrek. Anders had ik wel een fietstochtje gepland voor de battle... maar helaas ;)


Camera is de Canon Powershot A40, trouwens.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan