Archief - PHOTOSHOOT: Ardennen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

guRuh

Legacy Member
Paar korte comments:
2. mist wat scherpte op de voorgrond zo lijkt, moeilijk te zeggen. Mag nog een beetje gesatureerd worden
3 en 5: that's the stuff: goed van kleuren, goed van lijnen en compositie... die uitgebrande stukken op 5: fuck them!
De z/w'en kunnen me niet bekoren
10. Spijtig van de wolken... De grond zelf is echt heel knap

Typhon`

Legacy Member
guRuh zei:
Paar korte comments:
2. mist wat scherpte op de voorgrond zo lijkt, moeilijk te zeggen. Mag nog een beetje gesatureerd worden
3 en 5: that's the stuff: goed van kleuren, goed van lijnen en compositie... die uitgebrande stukken op 5: fuck them!
De z/w'en kunnen me niet bekoren
10. Spijtig van de wolken... De grond zelf is echt heel knap
I've fucked them!
Nummer 2 ook een beetje gewijzigd...
tnx voor de comments ;).

bRahms

Legacy Member
1: Mocht niet getrokken zijn met tafelpoot erbij + enkel tafel, de muur rechts was er teveel aan.
2: Vind ik een van de mindere, de onscherpte is hier niet goed uitgewerkt vind ik om knap over te komen. Te veel focus op het onscherpe.
3: Knap, maar de rechterleuning mocht er voor m'n part ook helemaal op, in despite op het stukje trap links.
4: Knap zonder meer!
5: Beste foto vind ik persoonlijk. Mooie nabewerking die de sfeer benadrukt.. ouds en verlaten, maar toch iets griezelig.
6: Cut het onderste eraf, tot net onder de steen rechts, en het is een van de betere. Nu vind ik het niet zo'n degelijke foto.
7: prachtig. duidelijk contrast met de andere onscherpe foto's. Hier trekt "de tak" de aandacht.
8: Opnieuw vind ik het onscherpe gedeelte er teveel aan.
9: Mooi, maar zwart/wit vind ik hier overbodig. De lucht linksboven de foto vind ik te fel overkomen ivm het mooie donkere geheel rechts
10: Knap, vooral gewaagd. De foto blijft knap, maar met de helft minder lucht ging het nog knapper zijn, denk ik.

Bigbuddha

Legacy Member
1: licht van buiten stoort.
2: dof licht op een slecht punt. Had beter op de eerste boom gelegen.
3: Zoveelste trap in de geschiedenis. Hier is slecht gebruik gemaakt van de witruimtes, waardoor het niet meer symetrisch is.
4: Valt goed mee, alleen is de schermpe verloren gegaan door de stralingskracht van de ampoelen.
5: Goeie foto. Mooi contrast/desat.
6: Verhoudingen zijn iet goed en DOF is niet goed.
7: DOF is "vuil". Ik kan het niet anders zeggen. De bomen staan schuin op de achtergrond, misschien daarom. Contrast mocht net iets hoger voor mij.
8: Vind ik persoonlijk beter omdat er niet overdreven is met DOF. Mooie kleuren
9: Vrij standaard foto
10: Idee is goed. Maar de verhoudingen van het contrast is niet goed. Je hebt 1 weide waar het groen/gele vanafstraalt en de rest is wat flauw.

Al met al niet slecht, maar veel puntjes voor verbetering.

Typhon`

Legacy Member
Wat comments op de commentaar van Bigbuddha en Brahms:

1: Mocht niet getrokken zijn met tafelpoot erbij + enkel tafel, de muur rechts was er teveel aan.
1: licht van buiten stoort.


--> misschien maak ik wel eens de onderste kant donkerder (alla michiel hendrycks zijn bewerkte foto in bougondisch complot).
--> over het buitenlicht moet ik je gelijk geven.


2: Vind ik een van de mindere, de onscherpte is hier niet goed uitgewerkt vind ik om knap over te komen. Te veel focus op het onscherpe.
2: dof licht op een slecht punt. Had beter op de eerste boom gelegen.


--> Ik vind zelf deze foto ook minder, mijn persoonlijke voorkeur gaat dan naar 8.
Ik had hem er gewoon tussengestoken om te weten welke jullie de betere vinden van de 2.

3…..

--> Voor het rechterstuk stond ik te dicht, was nochtans 12 millimeter.
@ Bigbuddha; symmetrie was niet echt mijn voornaamste bedoeling, ik wou vooral dat het een spiraal-effect had.


4: Valt goed mee, alleen is de schermpe verloren gegaan door de stralingskracht van de ampoelen.

--> Het geeft een beetje een flou effect maar de foto is scherp op kop van de bok waar mijn focuspunt lag…

6: Cut het onderste eraf, tot net onder de steen rechts, en het is een van de betere. Nu vind ik het niet zo'n degelijke foto.
6: Verhoudingen zijn niet goed en DOF is niet goed.

--> Als ik het onderste eraf doe valt de belichting in de foto tegen denk ik…
--> Verhouding: regel van 3 verhouding?


7: prachtig. duidelijk contrast met de andere onscherpe foto's. Hier trekt "de tak" de aandacht.
7: DOF is "vuil". Ik kan het niet anders zeggen. De bomen staan schuin op de achtergrond, misschien daarom. Contrast mocht net iets hoger voor mij.


--> het is een gewei ;). (moest wel niet speciaal tot uiting komen dat het een gewei was)
--> Het is ofwel de bomen die recht staan ofwel is het de horizontale lijn van de weg…


8: Opnieuw vind ik het onscherpe gedeelte er teveel aan.


--> Mja, iedereen een beetje zijn smaak zekers?

9: Mooi, maar zwart/wit vind ik hier overbodig. De lucht linksboven de foto vind ik te fel overkomen ivm het mooie donkere geheel rechts

Ik heb getwijfeld of ik hem er al dan niet zo insteken, best dus niet gedaan ;).

10: Knap, vooral gewaagd. De foto blijft knap, maar met de helft minder lucht ging het nog knapper zijn, denk ik.
10: Idee is goed. Maar de verhoudingen van het contrast is niet goed. Je hebt 1 weide waar het groen/gele vanafstraalt en de rest is wat flauw.


De bedoeling van de foto was meer van -> blauw gat dus zon erdoor -> straalt maar op een bepaald deel van het landschap. Ik heb zelf niet echt een onderdeel van de belichting bewerkt…




@freaky: Regio Haute Lesse en omstreken, allemaal niet zo ver van Redu, aan de Namen-Luxemburg grens.

Bigbuddha

Legacy Member
Typhon` zei:
3:
@ Bigbuddha; symmetrie was niet echt mijn voornaamste bedoeling, ik wou vooral dat het een spiraal-effect had.

Hehe, spiraal is symetrisch ;)

Typhon` zei:
4:--> Het geeft een beetje een flou effect maar de foto is scherp op kop van de bok waar mijn focuspunt lag…

Ja, de bedoeling was dit scherp te krijgen maar door de "lichtpollutie" lijkt het niet scherp.

Typhon` zei:
6:
--> Verhouding: regel van 3 verhouding?

Ja natuurlijk, maar dof heeft ook een verhouding, kleur heeft ook een verhouding. Daar moet je ook rekeningn mee houden. ''t Gaat niet alleen de verhouding tussen de onderwerpen. Je DOF verhouding ligt nu ergens 50/50. Is wat onduidelijk.

Typhon` zei:
7:
--> Het is ofwel de bomen die recht staan ofwel is het de horizontale lijn van de weg…
Ofwel neem je een ander onderwerp, waar je dit probleem niet hebt? ;)

DJ_Trash

Legacy Member
1,3,5,10 I like alot!
de rest bennek neutraal tov.

er is er echter GEEN ENKELE bij waarvan ik zeg YUK; dus gj!

Sm00Ke

Legacy Member
zitten een paar goeie bij,bv dat mos dicht bij de grond,en de eerste vind ik zalig van kleuren.
nice work.

Floyd

Legacy Member
2 en 5 vind ik zàlig, de rest is voor mij matig tot goed.
Goed bezig alweer!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan