Archief - PHOTOSHOOT: amenra cd release show

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gerritn

Legacy Member
Zelfde band als ik een eind geleden gepost heb.

Zeer donkere kapel, heb er het beste proberen van te maken met en zonder flits
De foto's

TiB0

Legacy Member
foto 4 en 7 vind ik erg mooi, de 2 beste van de shoot vind ik (vanuit onprofessioneel standpunt :p )

Joeri

Legacy Member
Met en zonder flits zeg je? De foto's die je laat zien zijn volgens mij allemaal met flits. En ik ben allesbehalve een fan van flitsen als lichtbron tijdens optredens. Ze zijn wel goed scherp enal, maar door een flits haal je zowat alle sfeer weg, of je moet al speciale effecten gaan gebruiken met second-curtain flash of slow-sync.

Sorry dat ik misschien zo grof overkom nu, maar een concertfoto moet sfeer bevatten, en ondanks dat de foto's voor de rest wel goed orde zijn, zijn het geen goeie concertfoto's imo.

Gerritn

Legacy Member
Enkel 1 & 2 zijn met een flits genomen om eerlijk te zijn. En veel andere lichtbronnen waren er niet, behalve wat kleine tl-buizen op de grond en achteraan in die kapel nog wat lampjes.

Joeri

Legacy Member
Gerritn zei:
Enkel 1 & 2 zijn met een flits genomen om eerlijk te zijn. En veel andere lichtbronnen waren er niet, behalve wat kleine tl-buizen op de grond en achteraan in die kapel nog wat lampjes.

Je exif info zit nog in alle foto's, en bij elke foto staat erbij: flash fired. Dus je bent vergeetachtig of je camera heeft een probleem ;)

Gerritn

Legacy Member
Ok, zal k wel vergeetachtig geweest zijn. Bij deze mijn excuses voor bovenstaande dan ;) (diegene zonder flash staan hier nog lokaal)

Joeri

Legacy Member
Gerritn zei:
(diegene zonder flash staan hier nog lokaal)

Wil je 'r daar desnoods ook niet een paar van posten, de andere foto's waren goed op de flash na, ben eens benieuwd naar degenen zonder flash:)

Gerritn

Legacy Member
Ok, er staan er 3 bij zonder Flash, 8,9 en 10.
Qua compositie zijn ze wel iets minder (vandaar dat ze er ook niet opstonden de 1e keer).

Floyd

Legacy Member
Ik vind foto 1 tot en met 7 schitterend eigenlijk, ondanks dat het met flash is. Ik ben geen expert in concertfotografie dus ik kan niet zeggen of en hoe goed ze scoren in die categorie, maar op zich... echt super. Sterk contrast, zeer sterke kleuren, bijzonder sterk vastgelegde "emotie" in het spelen.
Mijn favoriet: foto 4. Prachtig!!

guRuh

Legacy Member
Flits verneukt de sfeer, das wel duidelijk.

Met wat donkere achtergronden hadden ze veel mooier kunnen zijn. Begrijp me niet verkeerd, dees is echt al goed hoor.

Toch geen built-in flash hoop ik?

Gerritn

Legacy Member
Nope, SB600 van Nikon.

Mjah, zonder flits komen ze te donker uit (cfr. laatste 3) of moet ik een veel te lange sluitertijd nemen om nog goed te zijn. Ik heb enkel de 17-80 3.5-4.5 lens die bijgeleverd zit bij de d70s.
Heb nochtans overal indirect geflitst, op een niet zo hoge intensiteit, met mn verdeler er nog op.

Toch bedankt voor de tips, ik zal er volgende keer proberen wat op te letten.

Typhon`

Legacy Member
zitten goede foto's tussen:
1) mooi genomen, al is hier hier totaal -geen- sfeer.
2) boeit me al iets meer, mooie compositie, leuke actie.
3) vind ik minder, het stukje gitaar links mag heus weggecropt worden, de flits heeft het ook niet echt beter op gemaakt.
4) heel interessante foto, zo eentje waar je wel een tijdje naar kunt kijken!
5) Nogal klein en te veel bewerking, ik ben niet voor dat "soft" gedoe.
6) flits is hier te hevig, de voorgrond wordt niet mooi opgenomen in de achtergrondsfeer.
7) hier is de flits wel goed gebruikt, 1 van de beste groepsfoto's
8) te wit, niet echt sfeer aanwezig, het is alsof ze gewoon wat aan het jammen zijn zonder intensief iets te doen.
9) Is minder vind ik...
10) al beter, maar mag iets opgelicht worden.

Precies wel vrij "local" en onprofessioneel, zo met TL buizen en een laken :p.
Ik dacht dat die band nochtans bekend was?
misschien is dat in zijn genre (metal/hardcore?) wel zo dat ze niet te veel tralala willen van belichting en dergelijke.

Gerritn

Legacy Member
Mjah, ze proberen een sfeer te creëeren tijdens hun optredens, door enkel tl buizen te gebruiken, en dus heel weinig licht te hebben.
Op dat laken was overigens een projectie te zien (maar veel te weinig contrast in de projectie zelf om iets degelijk te zien).

Joeri

Legacy Member
Wow, was er blijkbaar wel heel donker. 'k snap nu wel waarom je de flits gebruikt hebt, wat wel niets veranderd aan mijn vorige mening over de foto's, het was blijkbaar een moeilijke situatie. Als je dit soort shoots meer wilt doen mss toch eens een lichtsterkere lens in overweging nemen...


:offtopic: guRuh, heb je mijn PM ontvangen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan