Archief - pagina centreren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kArA

Legacy Member
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn website. Ik zou graag de website laten centreren maar het lukt niet goed. Ik werk op een laptop met een kleine resolutie, als ik de website dan bekijk op een breedbeeld staat de website helemaal links. Ik zou deze graag in het midden hebben. Ik heb al geprobeert met een tabel op 100% maar dat werkt niet. Kan iemand me misschien even verlichten? :p

De link

CyXo

Legacy Member
Je kan best een "containerDIV" aanmaken, je plaatst deze in je body en centreerd deze dmv CSS.

HTML:

<body>
<div id="container">
... website inhoud ...
</div>
</body>

CSS:

#container {
margin: 0 auto;
}

kArA

Legacy Member
Dat heb ik gedaan maar zonder resultaat. Op de link staat de aanpassing (of heb ik iets verkeerd gedaan?)

Zir0h

Legacy Member
style="position:absolute;"

Daardoor wordt de pagina niet gecentreerd.

kArA

Legacy Member
Ik heb alle style="position:absolute;" weggehaald. Klik maar op de link, het resultaat :p

kArA

Legacy Member
Nu heb ik absolute vervangen door relative. Ook helemaal om zeep

Pieke

Legacy Member
ooit gehoord van structuur of aparte stylesheet?

ik zou zeggen: begin opnieuw, en smijt die tables overboord.

Thélem

Legacy Member
Is het niet gewoon uw margin op auto zetten. Als uwe "container" heel uw pagina bevat (zonder de body) gewoon de margin links en rechts van de div container op auto zetten.

Je moet misschien wel de relative positionering wegdoen.

Werkt bij mij toch altijd. Als ik het mis heb mag je het altijd zeggen :) .

Groeten,
Thelem

Xavez

Legacy Member
Zonder nog maar naar de code te kijken durf ik met 99% zekerheid zeggen dat je geen breedte hebt ingesteld voor je container div :).

het.pc.schaap

Legacy Member
<div class="container">
<!-- rest van je pagina -->
</div>

en als stijl:

div.container {position:absolute; left:50%; margin-left:-*de helft van je width*; width:*je width van je pagina*; height:auto; }

merk op dat maring-width MIN de helft van je width is

als je dit rond je momentele pagina zet, dan wordt het in het midden gecentreerd
en zorg er ook voor dat je code (x)HTML approved is en ook uw css

ng veel geluk

darthson92

Legacy Member
..
ik geloof dat je het gewoon zo moet doen. Kort maar krachtig.
Ik zou 100% CSS gebruiken en de tables wegdoen, da laadt traag en nogal lastig om na te kijken.

<html>

<head>

<title>mysite</title>

<style type="text/css">

#container {
position:absolute;
width:100%;
z-index:1;
}

</style>

</head>

<body>

<div align=center id="container">

...//inhoud// (evt. u tables anders gewoon met CSS werken, want da laadt ten eerste veel makkelijker en ten tweede werkt da makkelijker)

</div>

</body>

</html>


greetz


Steven
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan