Archief - OTHER: Zaalvoetbal website

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

forumnaar

Legacy Member
Forummers,

Ik en een vriend zijn maar amateurs op gebied van website's maken maar het is toch altijd leuk om naar jullie deskundige commentaar te luisteren. tips zijn meer dan welkom. Onze eerste vereiste was een handige makkelijke website te maken voor onze Zaalvoetbalclub.

http://www.borussiajut.be




alvast bedankt :)

Black Night

Legacy Member
Je zal wss niets nieuws horen, maar de site ziet er amateuristisch uit ;)

- Achtergrond: doe die lijnstructuur weg!
- Zwart is helemaal niet meer "hip", neem liever lichte kleuren voor vlakken. Tekst kan je altijd zwart houden.
- Simpele kaders die zeker met divs kunnen gemaakt worden. Tabellen zijn feitelijk overbodig.
- Beter tekst links uit te lijnen, gecentreerde delen zijn geen ramp, maar hou het beperkt.


Mja, als je amateur bent, is het wel te begrijpen dat er geen betoverende website op het scherm geprojecteerd wordt. Het is allessinds een begin waar je veel uit kunt leren :)

borisson_

Legacy Member
ik zou de site op z'n geheel centreren
en het zwart lichter maken.. het is echt een hele donkere site nu..
en de lijnen op de achtergrond maken het echt vreemd

Xavez

Legacy Member
Met MS Word gemaakt ofzo?

Precies van dezelfde amateurs als betrouwbaargoedkoop.be ofzo...

virox

Legacy Member
Xavez zei:
Met MS Word gemaakt ofzo?

Precies van dezelfde amateurs als betrouwbaargoedkoop.be ofzo...
bedankt daar gaat em veel aan hebben :bow:

'k zou alvast 1st een goed kleurenschema zoeken.
Die achtergrond steekt af van da zwart, en dan die witte/gele letters op da zwart weer te groot contrast.
Het gemakkelijkst is zoek een een centraal kleur en gebruik deze site om passende kleuren te vinden.
http://www.hypergurl.com/colormatch.php

forumnaar

Legacy Member
de donkere kleuren van de website zijn gebaseerd op die van de club maar eigenlijk hebben jullie wel gelijk en zijn ze te druk/fel.
tevens bedankt voor de tips ivm tabellen en centreren.

virox

Legacy Member
forumnaar zei:
de donkere kleuren van de website zijn gebaseerd op die van de club maar eigenlijk hebben jullie wel gelijk en zijn ze te druk/fel.
tevens bedankt voor de tips ivm tabellen en centreren.
't is altijd mogelijk om die kleuren in de site te verwerken ze, maar ge moet ook aan het oog denken.

borisson_

Legacy Member
bij je mainpage zou ik ook spaties / enters tussen de 'nieuws'posts laten, dit is te druk :)

Da Turtle

Legacy Member
Langere teksten zijn aangenamer om te lezen als je ze links uitlijnt in plaats van te centreren. Ik vind het eigelijk niet slecht voor een eerste site. Zoals je waarschijnlijk kan vermoeden is de code echt :eek:. Code zelf schrijven is altijd beter, maar niet altijd even voor de hand liggend natuurlijk. Je header is beter een gif in plaats van flash, dan kunnen mensen die geen flash player geïnstalleerd hebben (bestaan die? :unsure:) de header ook zien. Het patroontje met paars en zwart is goed als achtergrond, probeer iets te doen aan de grote zwarte vlakken, er zijn betere manieren om zwart in je site te verwerken dan de achtergrond van je tekst zwart te maken.

// edit: verkeerd gelezen, ik dacht dat dit jullie eerste site was :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan