Archief - OTHER: Vereniging VBVK

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

knuppel

Legacy Member
Hallo,

graag had ik men site laten chekken dat ik heb gemaakt voor het VBVK

Vlaamse Beroepsvereniging voor Verpleegkundig Kaderpersoneel

Mousovers heb ik geprobeerd , maar door dat dit afbeeldingen zijn en ik verander de tekstkleur vallen deze schaduwen anders en is dit merkbaar. Bij de mousover.

Ik heb geprobeerd zo valid mogelijk te werken.

Aan de typo grafie vind ik persoonlijk dat nog werk is , maar weet niet hoe deze te verbeteren.


Kleurkeuze heb ik gekozen omdat het profesioneel en leesbaar blijft.
het is dan ook een Verpleegkundige vereniging.

Het is de eerste keer dat ik zo een grote site heb gemaakt.

Er steekt een PHP systeem om agenda punten toe te voegen
en om een nieuwsbrief te sturen.

Laat jullie gedachten maar vloeien.

Mvg Geert

ostillopaat

Legacy Member
- menu = slecht-> kleuren en lettertype / grootte
- heel uiteenlopend die structuur maak een geheel
- kleurkeuze is niet goed -> tekst vs achtergrond is niet goed

Lo_fi

Legacy Member
Tot daar de zeer genuanceerde mening van onze webdesign-held... :ironic:


- Op het eerste zicht is de navigatie ok qua plaatsing maar is het font veel te klein en is er geen 'hover' of 'active' state.

- tekstveld: als je als achtergrondkleur iets meer de grijstint van de form-elementen zou nemen zou het al iets beter zijn. Contrast mag ook wat hoger. Iets meer padding (enfin redelijk veel meer) rond de tekst zou alvast meer ruimte creeëren. Een hogere line-height kan ook geen kwaad.

- algemene layout vind ik zakelijk maar wel stevig. Het wit op de pagina overweegt maar in dit geval vind ik dat niet zo erg. keuze voor plaatsing van het logo (rechts) is goed, alleen zou er verwarring kunnen ontstaan tussen de baseline en de navigatie (zelfde size, kleur, font).

[DZM]TheOne

Legacy Member
duidelijke layout maar ...

- tekst niet leesbaar genoeg tov achtergrond, kies misschien een donkerder kleur voor de letters of een lichter voor de kadertjes
- invulveld geef je best niet dezelfde kleur als je knoppen
- een hover over het menu is onontbeerlijk
- waarom eigenlijk images als menu-items, dit uitzicht kan toch met gewone tekstopmaak bekomen worden

knuppel

Legacy Member
Heb dit al geprobeerd met gewone tekst
Omdat ik de optie van tekst sharp heb gebruikt bij photoshop, komen de linken als tekst niet mooi overeen met de rest van de layout.

Vintage Hifi

Legacy Member
Heel rustige en propere site, maar zoals eerdere gezegd is het menu gewoon te klein en een hover zou handig zijn. Voor zijn doel, best geslaagd voor de rest.

knuppel

Legacy Member
Tot daar de zeer genuanceerde mening van onze webdesign-held... :ironic:

Ge zegt +- hetzelfde van ik
ROFL
:offtopic:
Iedereen mag zijn eigen mening hebben , maar laten we het On Topic houden daar heb ik het meeste aan.

Dank je

Typhon`

Legacy Member
ik heb last van alzheimer ofwel is't dah em hier al heeft gestaan.

knuppel

Legacy Member
Hij heeft hier inderdaad al gestaan , als WIP of hoe moet je het zeggen, heb toen al rekening gehouden met aantal punten.

Nu is hij af en probeer ik zo de laatste onefenheden er nog uit te werken. Wou verder posten in men vorige thread, maar deze vind ik niet meer.

Obliv`

Legacy Member
-op sommige plaatsten mag het lettertype een pixeltje groter (vb bij navigatie, buttons, text velden, combobox)
-mss op een duidelijke plaats een link terugzetten naar de index (dat huisje valt niet erg op, in de navigatie een link 'home' erbij zou wel mogen)
-ik mis hovers op de navigatie
-als ik op de inlog knoppen druk zonder iets in te vullen, krijg ik fouten. (altijd controle op invoer doen, is een goude raad ;))
-verder vind ik de kleuren en de layout goed gedaan

goed werk

groeten

knuppel

Legacy Member
Die fouten zijn van de nieuwsbrief

dank je om dit te melden, ben het daar vergeten te veranderen .

Mvg Geert
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan