Archief - OTHER: Kroegentocht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Obliv`

Legacy Member
Er werd mij gevraagd om een site te maken voor de lokale kroegentocht.
Na een gesprek met de opdrachtgeven ben ik tot dit gekomen.

Hij is zo goed als af enkel het scrollscriptje in FF werkt hier nog niet.

De site is xhtml 1.0 transitional valid, css valid en rss valid
De rss is eigelijk wel overbodig, maar kheb die erin gestoken om de kennis wat uit te breiden.

Hij is gemaakt in asp (vbscript) met een ms access database.
Bijhorend cms voor de beheerder.

Alles is zo simpel mogelijk gehouden, zodat de grootste idioot er wel met overweg kan :)

Hij is past ook in een resolutie van 800*600 zonder horizontale scrollbar.
Wrs hebben wel enkele mensen van de doelgroep deze res.

Op hogere resoluties als 1027*768 kan het lettertype wel wat te klein lijken, maar hoogstwaarschijnlijk surft slechts 0.5% van de doelgroep op deze resolutie.

Graag jullie mening en opbouwende kritiek gevraagd.

http://www.kfcbevel.be/kroegentocht/index.asp?p=home

Gamefactor

Legacy Member
Mooi design... 9/10 voor de rest niets op aan te merken...

Of ja bij mij werkt reageren niet maar dat zal waarschijnlijk zijn door problemen met mijn Javascript...

lambik

Legacy Member
opmerking op design :) het straalt niet echt kroegentoch uit he...ik zou daar graag wa PINTE en BEEEEER inzien :d voor de rest no comments ;)

orez

Legacy Member
uw witte tekst op de 4 iets feller rode strepen onder de E van kroegen komt soms ietwat onduidelijk en moeilijk leesbaar over, voor de rest vind ik het een geslaagd design

Blue Thunder

Legacy Member
mooi design

offtopic: olé olé 't weer kroegentocht in bevel, zijt maar zeker da ge mij daar zie en vooral in 't kruiske ;) :D

Ramm

Legacy Member
Bij mij werken die schuifbalk niet bij uw DIV (in firefox dus)

dêsh'

Legacy Member
Ramm zei:
Bij mij werken die schuifbalk niet bij uw DIV (in firefox dus)
Obliv' zei:
Hij is zo goed als af enkel het scrollscriptje in FF werkt hier nog niet

Waarom is er een margin-top? 'k zou die gewoon tegen de top laten aansluiten. (zeker ook omdat het doelpubliek vooral 800*600 resolutie heeft, en als er dan nog 160px onbenut blijven .. lijkt me geen meerwaarde :)) Voor de rest wel een cva siteje, misschien dat font in uw header veranderen en via bv brushes zelf een grunge effect toevoegen?

Obliv`

Legacy Member
- het scrollscript werkt inderdaad in FF nog niet, hier wordt nog aan gewerkt
- ik ga die 4 strepen op de achtergrond iets vervagen zodat ze niet meer zo irritant zijn bij het lezen van de tekst erop.
- het font zal blijven zoals het is, het is ook zo op de affiche en de opdrachtgever wou dit hetzelfde houden.
- dat van de margin-top zal ik morgen ofzo nog bekijken (nu ff geen tijd meer), maar bedoel je dat de site niet tegen de browserbovenkant komt?
Bij mij plakt hij er wel tegen, op alle andere pc's waarop ik hem al heb bekeken en op school ook.

alvast bedankt voor de constructieve commentaar allemaal :)

Zero Grav

Legacy Member
Ik persoonlijk merkte toch veel dingen niet op toen ik de site de eerste keer opende. Om eerlijk te zijn dat ik dat het gewoon een flyer op een webpagina was.

- Nu dat ik het wat aandachtiger bekijk zie ik opeens wel een menu enzo, maar het kon toch best allemaal wat duidelijker gemaakt zijn.

De indeling is ook best onlogisch, ik zit op een resolutie van 1280*1024 te werken en zie kroegentoch + artiesten, maar als ik dan de datum, prijzen, doors open info wil zien moet ik naar beneden scrollen.
Niet te vergeten dat ge al een scrollbar in uw flyer hebt steken.

Veel heb'k er niet over te zeggen, 'k vind van mezelf dat ik er wat te negatief in klink op het moment, het is namelijk wel een mooi design maar het dient om uitgeprint te worden, als website vind ik het qua gebruiksvriendelijk echt niet goed. Nodigt niet uit om in te surfen.

Obliv`

Legacy Member
Zero Grav zei:
De indeling is ook best onlogisch, ik zit op een resolutie van 1280*1024 te werken en zie kroegentoch + artiesten, maar als ik dan de datum, prijzen, doors open info wil zien moet ik naar beneden scrollen.
Niet te vergeten dat ge al een scrollbar in uw flyer hebt steken.

Veel heb'k er niet over te zeggen, 'k vind van mezelf dat ik er wat te negatief in klink op het moment, het is namelijk wel een mooi design maar het dient om uitgeprint te worden, als website vind ik het qua gebruiksvriendelijk echt niet goed. Nodigt niet uit om in te surfen.

ik begrijp uw commentaar volledig ze. :)
op de affiche staat 'doors, vvk etc etc' op de plek waar de navigatie nu staat.
maar als ik dat daar liet staan, was er namelijk geen plek meer om de navigatie op een goede plek te zetten

de scrollbar in de site is eigelijk vooral voor als er meer nieuwsberichten zijn. Uitrekken was niet echt mogelijk omdat ik met een bijna onmogelijke te herhaling achtergrond zit.

Ik zal bij de wijzigingen die ik nog moet doorvoeren zeker je commentaar in acht nemen.

R!|)|)L3R

Legacy Member
Ferm ferm!!!
:offtopic:
Als ge zijt wiedak denk dan heb ik der u al eens over gesproken int frituur, de Kievit, ik hem er ook nog gewerkt :p

Obliv`

Legacy Member
R!|)|)L3R zei:
Ferm ferm!!!
:offtopic:
Als ge zijt wiedak denk dan heb ik der u al eens over gesproken int frituur, de Kievit, ik hem er ook nog gewerkt :p

kdenk da je iemand anders voor hebt, alhoewel ik dikwijls in de kievit kom de laatste tijd :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan