Archief - OTHER: Happy At Work - Alfacam

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Traxx'

Legacy Member
Beste leden


Voor het examen van het vak webdesign hebben we een website moeten ontwikkelen.

Opdrachtomschrijving

Jullie opdracht omvat dan ook het bouwen van een web site waarin dit bedrijf wordt voorgesteld in de context
van ‘Happy At Work’. Het is dus geen klassieke bedrijfssite (deze bestaat reeds), doch een ‘feel good’-site,
waarmee Alfacam zichzelf als “aantrekkelijke werkgever” voor potentiële werknemers wil profileren.
Dit gebeurt niet door te nadruk te leggen op de jobs zelf, op diplomavereisten of salarisvoordelen,... maar wel
op thema’s als: hoe is de sfeer onder de collega’s, hoe goed kan je eten en drinken, zijn er accommodaties
voor sport, welke lifestyle heerst in (bepaalde afdelingen van) het bedrijf, houdt het bedrijf rekening met de
balans tussen privé en werk,...?
Alfacam is een zeer internationaal bedrijf, waarvan de medewerkers heel vaak en vrij lang van huis weg
zijn(buitenland), en daarom willen ze het hen – als ze dan thuis zijn – heel comfortabel maken met een
rustige werkomgeving (veel groen,...) en tal van voorzieningen (kinderopvang, mooie eetruimte, fitness,...).

Volgende inhoudelijke elementen dienen minimaal op de site te worden aangeboden. Teksten, beelden en
videomateriaal over Alfacam zullen door de opdrachtgever worden aangereikt1.

Het examen is dinsdag, voor ik dit alles op een cd'tje zet zou ik graag even jullie meningen en (kritische) opmerkingen hebben, zodat ik hier en daar nog kleine mankementjes kan oplossen.

Opgelet: ik zeg niet dat ik jullie tips ga volgen, maar ze worden zeker in overweging genomen ;-)

Tip: bekijk deze site NIET met Internet Explorer. Compatibiliteit is voorzien, doch niet optimaal :-)


Klik hier


PS: Om mij even een idee te geven van de waarde van deze site, wat kan een student hiervoor vragen?

tmagus

Legacy Member
BrechtVermeer zei:
Tip: bekijk deze site NIET met Internet Explorer. Compatibiliteit is voorzien, doch niet optimaal :-)


Klik hier


PS: Om mij even een idee te geven van de waarde van deze site, wat kan een student hiervoor vragen?

allé geen compatibiliteit of toch nie optimaal voor een van de grootste browser... voor die reden alleen zou ik u al buizen :p, uwe site mag nog zo goed zijn, nog zo schoon als da ding nie goed werkt in de voornaamste browser's zijnde toch wel zwaar gejosh ze :p

nuja my two cents :p

Traxx'

Legacy Member
Met geen optimale compatabiliteit heb ik het voornamelijk over IE6. Voor één afbeelding worden er transparante png's gebruikt (er is geen andere mogelijkheid) en zoals jullie wellicht wel weten ondersteund IE6 dit niet.

Alle andere zaken worden volledig correct weergegeven in Safari, Firefox en IE.

beton

Legacy Member
ik vind het een knappe site, .. een aantal onderdelen (fitness, receptie, kinderopvang, ...) zijn wel redelijk lastig te vinden op de kaart omdat ze in het niets vallen tussen die grote oppervlakken. verder niets op aan te merken ^^

Devastate

Legacy Member
menu onderaan mag nog iets duidelijker weergegeven zijn, maar in z'n geheel wel strak ja.

SyRuS.be

Legacy Member
Vind het een heel nette site! Hebben jullie ook meegewerkt aan de vids of niet?

Wat je voor zo'n site kan vragen hangt 200% af of je op factuur werkt of niet.

Traxx'

Legacy Member
SyRuS.be zei:
Vind het een heel nette site! Hebben jullie ook meegewerkt aan de vids of niet?

Wat je voor zo'n site kan vragen hangt 200% af of je op factuur werkt of niet.

Video's werden aangeleverd door het bedrijf (aangezien dit hun specialisatie is).

De prijsindicatie is zonder factuur.

SyRuS.be

Legacy Member
Probleem is dat als student (in het zwart) je je moet richten op kleine kmo's...
Natuurlijk is zo'n site al een serieuse overkill voor de bakker om de hoek.

Ik zou denken aan een €750 zonder factuur... ?

(mogelijk wel meer indien er een CMS'je bij dat jobs deel zit)

Traxx'

Legacy Member
En wat met factuur, nu we toch bezig zijn? :-)

Laat ons veronderstellen zonder CMS.

Xavez

Legacy Member
Met factuur tel je je uren en vermenigvuldig je dat met ongeveer 40-50 euro :). Hangt ook een beetje van jouw "support na verkoop" af...

PS: site is wel knap!

SyRuS.be

Legacy Member
Op factuur hangt idd af van Xavez aanhaalt. Ik denk dat een bedrijf (dus een betrouwbare naam met support na verkoop) zo'n €3k. €4k met CMS op elke pagina.

n00bslayer

Legacy Member
prijzen hangen van zoveel factoren af, dat je deze beter op je werkelijke kosten/uren baseert (+ de winst die je wil maken).

eenmaal dat je gegroeid bent, kan je het je veroorloven om een grotere winstmarge te hanteren.

EraSerX

Legacy Member
zeker niet slecht, maar 'k het vind het design nogal een soep.. je heb een verzorgde achtergrond en menu met die blaadjes en stickertjes, maar in je flash-file gebruik je dan een saai standaard lettertype. Je had beter ook daar het design in je html gevolgd.
ook heb je een transparant vak over je houten achtergrond, 't zou leuker geweest zijn moest dat meer in het hout verwerkt zijn..

'k stoor mij ook een beetje aan die standaard video controls...kon ook iets beter geintegreerd met het design

Feit dat hij niet niet 100% met IE werkt is een serieuze issue en moet je zeker oplossen

Maar denk wel dat je er zal door zijn ;)

racecase

Legacy Member
Knappe site, materiaal dat je kan prima kan opleveren aan een klant.

denkimi

Legacy Member
was het niet beter geweest moesten de aanklikbare delen (bij de virtuele rondleiding) niet transparant geweest zijn, en de niet aanklibare wel?

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
wat heeft een plankenvloer of wand te maken met een bedrijf als alfacam? Zoals eerder al aangehaald past het lettertype niet bij de eigenlijke inhoud. Het lettertype is strak maar de stijl die ge nastreeft is los... (plakband, ezelsoor, oude kader).

Uwe body was best overal even breed geweest, nu is header en footer te klein. Ook zit er een spatie tussen content en footer, maar niet tussen content en header.

Als men op de home komt en men gaat afwisselend over de bedrijfsplattegrond (niet over de rollovers) en er terug op de html background. Dat ziet ge dat sommige masks in uwe flash niet goedliggen en dus speling hebben.

Als ge linkt naar PDF's dan doet ge dat met ne target="_blank" zo moet ge niet altijd terugklikken.

In kort, het stelt voor mij niet een geheel voor maar ik denk wel dat ge uwe weg kent in Flash en PS. Dus ik denk wel dat ge door zult zien.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan