Archief - Op zoek na

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dha

Legacy Member
Dat geloof ik graag, maareuh, hoe dan? Ken je een site waar ik er templates of tutorials van kan vinden?

KoenDK

Legacy Member
fireflymr zei:
Dat kan je zelfs maken met Word...

zijn vraag was HOE :doh::doh::doh::doh:
het wordt DRINGEND tijd dat mensen die posts maken zonder meerwaarde een warning krijgen, want het is hier al lang niet meer plezant op het webdesign gedeelte :angry:

dha

Legacy Member
Accordis,

Vriendelijk bedankt voor de links, ik had deze 3 sites alsook hotscripts.com allen al eens doorgenomen maar de templates die er worden aangeboden zijn telkens zeer eenvoudige pagina's zoals je in frontpage met een wizard kan aanmaken.

Ik ben echt op zoek naar ofwel een degelijke uitleg over hoe ik een dergelijke site in elkaar kan flansen of een werkend scriptje waar ik enkel de layout nog van dien aan te passen naar mijn eigen smaak.

Accordis

Legacy Member
Ha je wilt readymade scripts? :) Dan denk ik aan een content management system. Je kan ze bekijken en uittesten op Home - OpenSourceCMS

Maar voor een eenvoudige site zoals die in je openingspost is men van één frontpage vertrokken en heeft men dan de aanvullende pagina's bewerkt (content toevoegen, maar stuctuur van de frontpage wordt behouden).

Ik weet niet hoever je staat met het ontwikkelen van websites maar dat gebeurt gemakkelijk via het aanpassen van de code. Lukt dit je (nog) niet dan gebruik je best een WYSIWYG-editor, waar je grafisch content kan toevoegen en verplaatsen enz.

Tutorials vind je met hopen via Google, maar daarvoor zeg je best eerst wat je skill is :)
Je kan er immers heel ver in gaan :p

LunchBox

Legacy Member
KoenDK zei:
zijn vraag was HOE :doh::doh::doh::doh:
het wordt DRINGEND tijd dat mensen die posts maken zonder meerwaarde een warning krijgen, want het is hier al lang niet meer plezant op het webdesign gedeelte :angry:

ik ben op zoek naar de meerwaarde in úw post.. help je me even?

dJeez

Legacy Member
dha zei:
Ik ben echt op zoek naar ofwel een degelijke uitleg over hoe ik een dergelijke site in elkaar kan flansen of een werkend scriptje waar ik enkel de layout nog van dien aan te passen naar mijn eigen smaak.
Een passende kant-en-klare oplossing kan je nu eenmaal niet op een gouden dienblaadje verwachten. In het uitwerken van een (degelijke) site kruipt veel tijd. Je kan je wenden tot een hele resem boeken (en online tutorials) gaande van webdesign an sich tot het uitwerken en het beheer van een site via content management systemen. Maar je zal er dus wel zelf wat moeite voor moeten doen...

Check misschien eens wat van de gekendere CMS-en en de themes die daarvoor beschikbaar zijn opm te zien of daar niets naar je gading tussenzit. Voor Joomla, Drupal en Typo3 (om het bij PHP/MySQL based te houden) zijn er massa's boeken en tutorials beschikbaar (specifiek voor Drupal zou de recente O'Reilly - Using Drupal - nuttig kunnen zijn).

KoenDK zei:
zijn vraag was HOE :doh::doh::doh::doh:
"Hoe maak ik een website (zoals deze)?" is een zeer algemene vraag, waar geen eenduidig antwoord op gegeven kan worden, zeker als je niets over de kennis/bagage van de vraagsteller kent. Mits wat moeite te doen en vb. al eens de stickies hier door te nemen en er wat relevante links uit te selecteren kom je zelf ook wel tot het inzicht dat het vrij belachelijk is om daar een pasklaar antwoord op te verwachten.

mpolo

Legacy Member
Wil u dat wel maken voor een prijsje(zodat u het gewoon kan installeren op u host) met CMS erachter

PM me maar indien interesse.
Gelieve wel e-mail dan mee te geven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan