Archief - Ontwikkelen van portfoliosite in FLASH

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flipkikker

Legacy Member
Hey,

Ik ben deze week begonnen aan het ontwerpen en bedenken van de interface van mijn portfoliosite.
Mijn doel is mijn werk zo mooi mogelijk te presenteren, geen crappy afbeelding van 100x100 pixels met wat tekst naast, maar afbeeldingen die het venster volledig vullen (ongeacht de resolutie) en waarop je nog eens kunt inzoomen ook.
Ik wil bezoekers met een 30" scherm belonen voor hun aankoop en 13" scherm gebruikers ook de mogelijkheid geven om in te zoomen op het detail van de afbeeldingen.

Hiervoor lijkt mij de beste keuze om Flash te gebruiken en zelf te definiëren hoe het boeltje optimaal gescaled wordt etc...

Nu heb ik hierover al een interessant brokje informatie gevonden (Adobe - Developer Center : Creating liquid GUIs with Flash and ActionScript 3.0), maar deze is gericht op Flash 9 met Actionscript 3...

Is het verstandig om meteen AS 3 te gebruiken of kan ik voorlopig beter voor een oudere Flashplayer ontwikkelen? (wegens % mensen dat nog geen recente versie heeft)
Voor welke versie zou ik dan best ontwikkelen?


Ik weet dat ik door mijn keuze voor Flash meteen ook een groep mensen uitsluit, maar mijn portfolio site is niet gericht op veertigers die een bloemstukje willen maken.
Indien er toch alternatieven zijn die ik moet overwegen en die dezelfde mogelijkheden bieden als Flash, let me know ;) :)


Grtz Jeroen

Flipkikker

Legacy Member
Xavez zei:

Thx,

toch opvallend dat er een quasi complete doordringing is tot Flash Player 9 (ook al moeten we de cijfers met een flinke korrel zout nemen gezien ze op hun eigen site staan)

Als ik het goed heb zit Actionscript 3 al in Flash Player 9, dus kan ik beter meteen ook leren werken met Actionscript 3.
Ik heb trouwens nog geen echte flash-scripting ervaring (wat eigenlijk een must is om in flash te ontwikkelen :$), vandaar mijn vraag :)

EDIT: voor wie er ook iets van kan gebruiken, documentatie en hulp voor Actionscript 3
http://livedocs.adobe.com/flash/9.0/main/flash_as3_programming.pdf

EraSerX

Legacy Member
Als je nu met Flash wil beginnen, zou ik direct AS3 leren. Het is in het begin misschien iets moeilijker dan AS2, maar nu nog AS2 leren en dan overstappen naar AS3 vind ik puur tijdsverlies.

Flipkikker

Legacy Member
EraSerX zei:
Als je nu met Flash wil beginnen, zou ik direct AS3 leren. Het is in het begin misschien iets moeilijker dan AS2, maar nu nog AS2 leren en dan overstappen naar AS3 vind ik puur tijdsverlies.

Dermee, ik wou het zeker zijn :)

Ik heb in mijn vroegere jaren (niet dat ik al zo oud ben :() wel al wat ervaring opgedaan met C++ en Java, dus OO-programming snap ik wel, het is vooral de API die ik zal moeten aanleren...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan