Archief - Ongeloofelijk veel moeite met css en JS na modrewrite

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

j design

Legacy Member
Hallo iedereen.

Ik had hier enkele dagen geleden gevraagd naar modrewrite van de .htaccess
Dat lukt nu wel.
(had liever multiviews gebruikt, had de site klaar, dan ondersteund de host niet :cry:)

Nu mijn probleem.
Voor alles, maar ook alles moet ik een volledige url zetten.
Dus http://www.en heel dit
Voor css, JS en url's.
Zelfs ./map werkt niet.
En dan als ik een bepaalde js wil gebruiken gaat het nog steeds niet..

Kan iemand me helpen??
Dat zou vriendelijk zijn :)

Mvg J

FurtiveDuck

Legacy Member
j design zei:
Hallo iedereen.

Ik had hier enkele dagen geleden gevraagd naar modrewrite van de .htaccess
Dat lukt nu wel.
(had liever multiviews gebruikt, had de site klaar, dan ondersteund de host niet :cry:)

Nu mijn probleem.
Voor alles, maar ook alles moet ik een volledige url zetten.
Dus http://www.en heel dit
Voor css, JS en url's.
Zelfs ./map werkt niet.
En dan als ik een bepaalde js wil gebruiken gaat het nog steeds niet..

Kan iemand me helpen??
Dat zou vriendelijk zijn :)

Mvg J

De host hoeft alleen een simpele plug-in de installeren op z'n servers. Dat hij vraagt aan de serverbazen dat ze dat eventjes doen want als het niet duidelijk om z'n website staat dat hij dit niet ondersteund dan is dit wel gewone klantenservice denk ik.

j design

Legacy Member
Heb ik net gevraagd. Hun servers ondersteunen dit gewoonweg niet. (multiviews)

Maar dat deert me nu nog zo niet.
Ik vraag me vooral af waarom niets naar behoren werkt.
Waarschijnlijk ligt de fout daarvoor wel bij mij maar die zijn er om opgelost te worden.

frenzal

Legacy Member
maak anders een simpel functie/var voor je volledig url, in al mijn projecten gebruik ik
<?= site_url("pagina/blah"); ?> waar een url moet komen, klopt altijd

Curahee Q

Legacy Member
Het zit zo (denkik, want het is eigen ondervinding)

Stel dat je deze link hebt:
http://www.jouwwebsite.com/artikels/5

Normaal was de link gewoon
http://www.jouwwebsite.com/artikels.php?id=5

Al de images staan in de map http://www.jouwwebsite.com/img wat je gemakkelijk in artikels.php kan ophalen d.m.v. ./img/eenafbeelding.png

Maar nu jij zogezegd 2 mappen hoger zit in artikels/5 moet je dus hebben ../.././img/eenafbeelding.png

De eerste puntjes gaan een map hoger waardoor je in artikels zit, de volgende puntjes gaan nog een map hoger waardoor je in de homemap komt, en dan het 1 puntje gaat in de img map.

Weet niet of dit met een plugin verholpen wordt.

@frentzal:
PHP dient niet geopend te worden met <?= maar met <?php, nu ga jij zeggen dat het geen verschil maakt maar dat doet het wel. Niet elke host ondersteunt namelijk de short-tags, dus als je van host veranderd werken al je scripts niet meer. Dus leer de gewoone maar aan om het met <?php te doen.

Veel succes

j design

Legacy Member
@Curahee Q
Dat wist ik, zo een noob ben ik niet :).
Ik heb het reeds geprobeert EN met een volledige url ook.
Mijn css lukt wel maar ik heb problemen met Multibox een Mootools soort Lightbox.
Als ik de volledige url ervoor zet bij de Lightbox werkt die wel, maar bij shadowbox en multibox als ik dan de juiste url ervan maakt reageren ze niet.
Ik denk dat er mss in de JS ook gebruik wordt gemaakt van relatieve adressen kan dat?
De bijgesloten css had ik ook al aangepast.

iamdesign

Legacy Member
Curahee Q zei:
Het zit zo (denkik, want het is eigen ondervinding)


@frentzal:
PHP dient niet geopend te worden met <?= maar met <?php, nu ga jij zeggen dat het geen verschil maakt maar dat doet het wel. Niet elke host ondersteunt namelijk de short-tags, dus als je van host veranderd werken al je scripts niet meer. Dus leer de gewoone maar aan om het met <?php te doen.


Als je met code igniter werkt kan je dit afdwingen, zodat <?= wel werkt, al ondersteunt uwe hosting het niet

1 lesson programming = we are lazy, let the system work for you ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan