Archief - Oak3 | Concept Design voor klant

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Huey

Legacy Member
Hi,

Ik werd eergisteren gevraagd om eens een concept te maken voor Oak3, een vrij groot bedrijf dat allerlei cursussen aanbiedt.
Momenteel hebben ze deze website.

Die moest dus verbeterd worden, dit maakte ik ervan: KLIK!

Opbouwende kritiek graag!

Cheers

tomh

Legacy Member
ge moet eens wat anders proberen imo, in u 3layouts die ik nu van u gezien heb det ge steeds hetzelfde :p
witte header groen/blauw deel, weer wit eronder

maar het is iig. een verbeterig tov hun oude site

Ortin

Legacy Member
het is een verbetering alleen vind ik de shaduw vanboven bij het groen wat overdreven het komt zo bol over

j design

Legacy Member
Het is al zeker een verbetering tegenover de oude website.
Het past goed bij hun huisstijl (die je overigens ook zelf hebt ontworpen?).

In je portfolio zitten ook wat andere ontwerplayouts, je laatste werken dat je laten zien hebt zijn idd wat hetzelfde.
Het is wel zo dat ze steeds voor een ander bedrijf/organisatie zijn, dus zijn ze niet echt samen te zien.
Als verfrissing voor je portfolio kun je dan toch ook de andere stijlen nog eens gebruiken.


Opmerkingen:
-Ik zou iets minder bruin gras nemen, de bruintint wat zachter.
-Aan de linkerkant van het gras zit je met een kleine naad.
-Iets lichter verloop in het midden? Zodat het groen ook wat lichter wordt

Spectre

Legacy Member
hmm, degelijk maar toch nog wat fouten imo.

- Dat gras is gewoon ubercheap. De kleuren zijn ook niet wat het zou moeten zijn dus dat zit helemaal fout imo. Misschien echt gras gebruiken?

- Veel te veel verschillende gebruikswijzen van fonts bij elkaar. Corps daar iets groter, hier vet, daar light, ... Is op de originele site ook zo maar komt gewoon typografisch verkeerd over.

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
Spectre zei:
hmm, degelijk maar toch nog wat fouten imo.

- Dat gras is gewoon ubercheap. De kleuren zijn ook niet wat het zou moeten zijn dus dat zit helemaal fout imo. Misschien echt gras gebruiken?

- Veel te veel verschillende gebruikswijzen van fonts bij elkaar. Corps daar iets groter, hier vet, daar light, ... Is op de originele site ook zo maar komt gewoon typografisch verkeerd over.

Het typografische deel heb je mss wel gelijk. Het gras vind ik echter juist mooi toony overkomen en zeker niet cheap-ass. I like your style ;)

Spectre

Legacy Member
Ik studeer al enkele jaren grafisch ontwerp en sorry, maar dat gras vind ik heel goedkoop en onprofessioneel overkomen. Is 1 standaard brush in photoshop en de kleuren zijn er dan ook nog niet naar. Ik zeg dit niet om jou af te breken hoor, als je het met Retarded-Faggot comments ook op mij had.

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
Spectre zei:
Ik studeer al enkele jaren grafisch ontwerp en sorry, maar dat gras vind ik heel goedkoop en onprofessioneel overkomen. Is 1 standaard brush in photoshop en de kleuren zijn er dan ook nog niet naar. Ik zeg dit niet om jou af te breken hoor, als je het met Retarded-Faggot comments ook op mij had.

ik denk dat hij het op die lachbekkende comment had, want jij zegt niets verkeerd :)

squan

Legacy Member
Een grote fout die bij de eerste website ook al zit:
Je komt op de site terecht en hebt meteen de indruk dat je hier aan het adres bent van een boomchirurg. Het is niet omdat je naam geïnspireerd is op een soort boom dat je hele site daarom een bos moet zijn ...
Qua concept zitten ze daar (en jij nu ook dus) imo op het verkeerde spoor.

SyRuS.be

Legacy Member
Spectre zei:
Ik studeer al enkele jaren grafisch ontwerp en sorry, maar dat gras vind ik heel goedkoop en onprofessioneel overkomen. Is 1 standaard brush in photoshop en de kleuren zijn er dan ook nog niet naar. Ik zeg dit niet om jou af te breken hoor, als je het met Retarded-Faggot comments ook op mij had.

Ik denk dat het op deze faggot was ;)

Mja jouw comment was er gewoon op. Enige opbouwende commentaar m.b.t. het gras is verwijder het.

Verder vind ik de navigatie wat weinig opvallen (zowel grafisch als van positie). Tabel met de Courses vind ik ook wat weinig ademruimte hebben en zowat uitzien als een héél basic tabel. Footer is wel ok :p

dendaak

Legacy Member
Like Syrus says:

* Het gras weg doen
* Verder staat u menu niet zo praktisch zoals reeds gezegt hierboven. Misschien kan je de navigatie bovenaan plaatsen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan