Archief - nindo

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

squan

Legacy Member
Few, bijna af! Na ontelbaar verschillende mockups te maken, eindelijk eentje (bijna) afgewerkt waarmee ik enigszins kan leven. Het concept van nindo.be: een blog over zever zonder gezever.
Dus niks google ads, flickr-shows, facebook, digg, stumbleupons ... enkel aantrekkelijke, gemakkelijk wegleesbare content en een klein aantal aan essentials rechts.


(url geupdated)


paar puntjes waarover ik nog niet helemaal tevreden ben:

* nindo-pagina is nog niet af, daar ben ik nog over aan het nadenken.
* inleidingen bij de verschillende pagina's, ziet er voor de moment wat cheap uit.
* menu, tekst moet nog wat speelser denk ik.


Puntjes die ik graag geëvalueerd zou zien:

* design: smaken en kleuren en zo ... Maar ik zou willen weten of de tekst gemakkelijk wegleest, niet te donker/licht is ... Readability is prioriteit.
* FF/Opera/IE/Chrome: heb deze op een mac gemaakt dus alle tekst werd hier mooi ge anti-aliased en ook in FF loopt alles gesmeerd, maar of 't allemaal even rozegeur en maneschijn is?
* code (css en zo), 't is een wordpress dus over 't algemeen is de code zoals ik ze gedownload heb. Maar ik ben iemand die heel voorzichtig aanpassingen doet in het begin maar na een tijdje enkel voor 't resultaat gaat.

spill that guts!

Typhon`

Legacy Member
ziet er tof uit, enkel vind ik dat:
- de handen te gesatureerd zijn
- de zwarte en witte lijnen die uit de tiret komen, vind ik minder geslaagd, zowel qua ontwerp als de glow erop.
- ik mis een beetje een textuur op de header van een stof, het is nu nogal érg zwart
- bruin op blauw gaat niet zo goed samen, en kleurenschema in't geheel kan nog wat verfijnder (nu nogal veel kleuren, overal en sommige passen minder bij elkaar)


Wel een leuk lettertype van "en dit moet juist wat voorstellen", vanwaar heb je het? lijkt me handig voor bij schetsen etc te plaatsen, ik ben al een tijdje op zoek naar een handschrift dat niet té klassiek en te kleuterig eruit ziet :).

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
Wel ... ik vind hem super proper!

met als enigste opmerking idd mss die handen

squan

Legacy Member
Merci!

Typhon` zei:
ziet er tof uit, enkel vind ik dat:
- de handen te gesatureerd zijn
- de zwarte en witte lijnen die uit de tiret komen, vind ik minder geslaagd, zowel qua ontwerp als de glow erop.
- ik mis een beetje een textuur op de header van een stof, het is nu nogal érg zwart
- bruin op blauw gaat niet zo goed samen, en kleurenschema in't geheel kan nog wat verfijnder (nu nogal veel kleuren, overal en sommige passen minder bij elkaar)

- nu jullie 't zeggen, 'k zal de handen inderdaad iets minder fel doen.
- die swirls moet ik nog wat tweaken maar ik vind die persoonlijk wel iets apart hebben.
- de textuur is er wel degelijk, maar niet op alle schermen even duidelijk heb ik gemerkt. Will do adjusting!
- over dat kleurenschema heb je wel gelijk. Beetje overboard gegaan. Maar dat bruin vind ik wel nog passen op dat blauw. Kijk je vanaf een pc of een mac? Want osx anti-aliased al die tekst zo mooi en dat scheelt wel enorm imo. Ook staat de contrast hier niet zo hoog, mogelijks is het wel gevoelig daaraan.

En dat font heet Rabiohead ;)

squan

Legacy Member
Update: ondertussen is ie gelaunched: http://www.nindo.be

Handen en header in het algemeen aangepast. Voor de rest moet hier en daar juist nog wat getweaked worden.

brecko

Legacy Member
Looks good!

Mijn opmerkingen:

- Ik vind de blokken tekst net iets te breed. Kan je de tekst niet naast de video's
(of andere media) zetten?

- De home-knop in het menu geeft de indruk wat verstopt te zitten (of is dat bewust?)

- De bruine kleur van de tekst in de rechterkolom vind ik wat minder. Niet zeker of het
goed past ..


2 duimen op!

squan

Legacy Member
brecko zei:
Looks good!
- Ik vind de blokken tekst net iets te breed. Kan je de tekst niet naast de video's (of andere media) zetten?
Zal daar eens wat mee brielen, 'k heb ook af en toe dat ik het iets te breed vindt dus ben blijkbaar niet alleen.

- De home-knop in het menu geeft de indruk wat verstopt te zitten (of is dat bewust?)
Jup dat is bewust, De header wordt als het ware van onder je adresbalk gehaald, vandaar de schaduw en verdokenheid.

- De bruine kleur van de tekst in de rechterkolom vind ik wat minder. Niet zeker of het
goed past ..
Der zijn er al een paar die dat zeiden maar ik vind het er wel goed uitzien hier. Het kan wel zijn dat het een zeer delicate combinatie is die toevallig op mijn scherm goed uitkomt :) Ook wat experimenteren dus.

shit da's lijk 200% man, merci ;)

j design

Legacy Member
De eerste keer dat je hem liet zien was ik niet echt onder de indruk.
Maar nu:
ander menu
'stof' aangepast
vind ik hem wel geslaagd

Het blauwe witte titel bruine tekst is voor mij een prachtige combinatie
Mss voor op alle schermen wat beter uit te zien iets donkerder?

Er is duidelijk over gedacht, aan gewerkt.µ
Echt op alle details gelet en grafisch prachtig uitgewerkt.

Die gebogen hr is leuk.

edit:
Eindelijk die "do not open yet" weg :)

Shadowfox

Legacy Member
Tof gedaan, geen grafisch hoogstandje maar wel mooi.
En je Nindo pagina heeft mij uwe blog doen toevoegen aan mijn favorieten :D

squan

Legacy Member
Shadowfox zei:
Tof gedaan, geen grafisch hoogstandje maar wel mooi.
En je Nindo pagina heeft mij uwe blog doen toevoegen aan mijn favorieten :D

Merci! Ik heb ooit nog zware design/develop-ambities gehad maar ben er toch al een jaartje achter dat dat mijn da-da niet echt is. Dus geen grafische hoogstandjes idd

en mijn nindo-pagina is wat "enhanced", mocht 't je interesseren. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan