Archief - Niets, geen, niet inbeelden?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Redovan

Legacy Member
Ik ben aan een project bezig en ik vraag me af hoe mensen de volgende woorden inbeelden.

niet
niets
geen

Het enige wat telt is je verbeelding, dus geen pen&papier, computer, verf, etc... Enkel het beeld dat je in je hoofd hebt, probeer dit te verwoorden als je wil. Ook bij voorkeur het eerste dat bij je opkwam.

wat ik zie:
niet; zie ik een uitroepteken, waarschijnlijk omdat ik geregeld programmeer(conditional statement).

niets; zie ik een zwarte vlek, asian style.

geen; zie ik een klein jongetje gekleed in 30's fashion. Hij trekt zijn binnenzakken naar buiten zijn schouders opgeheven en met een sip gezicht.

ravenslayer

Legacy Member
ik zie eigenlijk niets in men hoofd bij die woorden ...

Floyd

Legacy Member
Ik zie bij alledrie mensen met een bepaalde uitdrukking of lichaamstaal.

Niet: kijkt lichtjes kwaad, doet
nono.gif

Niets: kijkt eerder triest, heft de schouders, "tja"..
Geen: niets specifiek

squan

Legacy Member
Niet: ik zie een apparaat enkele blaadjes papier aan elkaar hechten.
Niets: ik zie een apparaat, maar nergens ook maar een beetje papier te bespeuren.
Geen: ik zie geen apparaat, maar wel een berg papier die dringend aan elkaar geniet moet worden.

Conqie

Legacy Member
niet: iemand dat nee knikt, een bord dat iets verbied
niets: zwarte ruimte, witte ruimte (ruimte als in space, niet kamer)
geen: iets dat er niet is, iets dat ontbreekt, een parking zonder auto's, een café zonder bier

Karsquell

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
niet: iemand dat nee knikt, een bord dat iets verbied
niets: zwarte ruimte, witte ruimte (ruimte als in space, niet kamer)
geen: iets dat er niet is, iets dat ontbreekt, een parking zonder auto's, een café zonder bier

denk precies hetzelfde.

LunchBox

Legacy Member
grapjurk.

bij "niets" dacht ik meteen aan een kille lege vlakte.. soort van woestijnlandschap waar enkel een briesje hangt. "niet" en "geen" vind ik te leeg om over na te denken, en na de initiële "oei ik moet toch iets bedenken" kom je dan alleen nog op onspontane dingen terecht die het vermelden niet waard zijn.

als niet, niets en geen iemand aan tieten doet denken - dan zal't daar thuis toch gene vette zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan