Archief - /MYSQL

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

j design

Legacy Member
Eigelijk zou er een prefix php/mysql moeten zijn :)

Ik ben een nieuwssysteem met reacties aan het maken met php/mysql.
Mijn probleem is dat ik geen gepaste 'log in' vind.

Kan je op deze manier niet alles 'stelen' om dan al dan niet te misbruiken?


Code:
    $user = "je_database_username";
    $pass = "je_database_paswoord";
    $host = "localhost";
    $dbdb = "je_database_naam";
    
    if (!mysql_select_db($dbdb, mysql_connect($host, $user, $pass)))
    {
        echo "Kan geen verbinding maken met de database.";
        exit();
    }
    
    unset($user);
    unset($pass);
    unset($host);
    unset($dbdb);

Ik ben ook op zoek naar een login voor naar het cms te gaan.
Weet hier iemand een goeie oplossing voor.

Het is vooral de bedoeling als ze de bron bekijken geen pw en users kunnen zien.

Als ik nu heel dom overkom sorry maar ik heb niet echt ervaring met dit.


edit: Als er een mod dit lees, in de titel login bijzetten aub. Sorry

AncientRites

Legacy Member
php code draait op de server en wordt dus niet in de paginabron getoond. Php wordt (meestal) gebruikt om een html pagina aan te maken, deze wordt dan naar de webbrowser gestuurd en daarvan kan de bron wel bekeken worden. Dus zolang je dat paswoord etc. niet in je html gaat echo-en gaat ook niemand dat kunnen zien, zolang men je server niet hackt.

j design

Legacy Member
Achzo.. Bedankt.

Ik wist dat php 'niet zichtbaar' was, maar er is zeker geen manier om dit toch te bekijken?

Ik had gehoord dat je soms via de bron aan een paswoord kon geraken.

j design

Legacy Member
Sorry voor de supernoob vraag:

Ik probeer in phpMyAdmin in te geven:
Code:
CREATE TABLE users (
  userid int(25) NOT NULL auto_increment,
  name varchar(25) NOT NULL default '',
  email varchar(255) NOT NULL default '',
  username varchar(25) NOT NULL default '',
  password varchar(255) NOT NULL default '',
  PRIMARY KEY  (userid),
  UNIQUE KEY username (username)
) TYPE=MyISAM COMMENT='Members';

En ik krijg:
CREATE TABLE users(
userid int( 25 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT ,
name varchar( 25 ) NOT NULL default '',
email varchar( 255 ) NOT NULL default '',
username varchar( 25 ) NOT NULL default '',
PASSWORD varchar( 255 ) NOT NULL default '',
PRIMARY KEY ( userid ) ,
UNIQUE KEY username( username )
) TYPE = MYISAM COMMENT = 'Members'

MySQL retourneerde: Documentatie
#1046 - No database selected

No database selected ?
Ik maak het toch aan in een db?

Wat doe ik fout?

edit: opgelost
met mijn testserver moet ik altijd een db aanmaken, online niet
sorry

Lord Kveldulv

Legacy Member
Je kan tables alleen maar in een db aanmaken. Je moet alleen de juiste db selecteren. Uw webhost zal u wellicht 'locken' in uw db waardoor die automatisch al geslecteerd is. Ik heb nu een vermoeden dat je op uw testserver een hoop db's hebt met slechts 1 table in :)

Voor een login script moet je dit eens bezien: Born2Program.com

Is al wel redelijk out dated. Maar de basisprincipes kan je er wel uit halen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan