Streetrunner
Legacy Member
Hallo !
Ik ben momenteel bezig aan een website voor een traiteurszaak die net opgericht is door 2 afgestudeerde jongeren.
Nu zit ik met het volgende: ik wil dat het menu links in hoogte meerekt (achtergrondkleur) en dat het dus dezelfde hoogte heeft als het volledige venster waar het in staat.
Graag zonder per pagina het menu een aparte id te moeten geven en daar een vaste hoogte in te stellen want telkens je de tekst aanpast zal de hoogte dan ook aangepast moeten worden.
Sreenshot
Het volledige blok:
#content{
width:900px;
background-color:#161616;
overflow:auto;
}
Het menu (bevat een ul met de links erin):
#menu{
width:190px;
background-color:#0d0d0d;
float:left;
overflow:auto;
}
Het rechterstuk met titel en tekst:
#pagecontent{
width:660px;
margin-left:50px;
margin-bottom:30px;
font-family:Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size:13px;
color:#a6a5a5;
float:left;
line-height:18px;
}
Deze website bestaat enkel uit xHTML en CSS ...
Hopelijk heeft iemand een tip voor me, want ik denk dat het er beter zal uitzien op die manier !
Ik ben momenteel bezig aan een website voor een traiteurszaak die net opgericht is door 2 afgestudeerde jongeren.
Nu zit ik met het volgende: ik wil dat het menu links in hoogte meerekt (achtergrondkleur) en dat het dus dezelfde hoogte heeft als het volledige venster waar het in staat.
Graag zonder per pagina het menu een aparte id te moeten geven en daar een vaste hoogte in te stellen want telkens je de tekst aanpast zal de hoogte dan ook aangepast moeten worden.
Sreenshot
Het volledige blok:
#content{
width:900px;
background-color:#161616;
overflow:auto;
}
Het menu (bevat een ul met de links erin):
#menu{
width:190px;
background-color:#0d0d0d;
float:left;
overflow:auto;
}
Het rechterstuk met titel en tekst:
#pagecontent{
width:660px;
margin-left:50px;
margin-bottom:30px;
font-family:Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size:13px;
color:#a6a5a5;
float:left;
line-height:18px;
}
Deze website bestaat enkel uit xHTML en CSS ...
Hopelijk heeft iemand een tip voor me, want ik denk dat het er beter zal uitzien op die manier !


