Archief - meerekkend menu ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Streetrunner

Legacy Member
Hallo !

Ik ben momenteel bezig aan een website voor een traiteurszaak die net opgericht is door 2 afgestudeerde jongeren.
Nu zit ik met het volgende: ik wil dat het menu links in hoogte meerekt (achtergrondkleur) en dat het dus dezelfde hoogte heeft als het volledige venster waar het in staat.
Graag zonder per pagina het menu een aparte id te moeten geven en daar een vaste hoogte in te stellen want telkens je de tekst aanpast zal de hoogte dan ook aangepast moeten worden.

Sreenshot


Het volledige blok:
#content{
width:900px;
background-color:#161616;
overflow:auto;
}

Het menu (bevat een ul met de links erin):
#menu{
width:190px;
background-color:#0d0d0d;
float:left;
overflow:auto;
}

Het rechterstuk met titel en tekst:
#pagecontent{
width:660px;
margin-left:50px;
margin-bottom:30px;
font-family:Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size:13px;
color:#a6a5a5;
float:left;
line-height:18px;
}


Deze website bestaat enkel uit xHTML en CSS ...
Hopelijk heeft iemand een tip voor me, want ik denk dat het er beter zal uitzien op die manier !

Streetrunner

Legacy Member
Die oplossing ken ik ook maar zo maak je de 2 divs naast elkaar, afhankelijk van elkaar ...
Is er geen andere oplossing om dat ene blokje apart te stylen ?

Smoerf

Legacy Member
lees je anders wel wat er op de link staat?

Om het even kort samen te vatten, je gaat dus een achtergrond gaan maken die bestaat uit:
de achtergrond kleur van je linkse div en dernaast de achtergrond kleur van je rechtse div.

Ik hoor je al komen dat je maar voor 1 div wil dat hij de hoogte van je window neemt, wel, maak een image aan die de BREEDTE heeft van je menudiv, 1px hoog is en de achtergrond kleur heeft van je menu div, stel deze in als body background repeat-y left top en klaar is kees.

dendaak

Legacy Member
[off-topic]
Ik hoop dat er wat aan uw lay-out gaat veranderen, want als dat mijn traiteur is...

(Werk meer in de stijl van een traiteur, kijk bijvoorbeeld naar het werk van Xavez van een restaurant: De Kreatie | huisrestaurant )

Dat geeft direct een uitnodigende sfeer.

Just my 2cents.

Streetrunner

Legacy Member
wardkennes zei:
[off-topic]
Ik hoop dat er wat aan uw lay-out gaat veranderen, want als dat mijn traiteur is...

(Werk meer in de stijl van een traiteur, kijk bijvoorbeeld naar het werk van Xavez van een restaurant: De Kreatie | huisrestaurant )

Dat geeft direct een uitnodigende sfeer.

Just my 2cents.

Ik vind het ook niet echt geslaagd maar ik zat met het volgende probleem:
Ze zijn pas begonnen en hebben al 500 visitekaartjes laten drukken met dat 'logo' op (die drie bollekes bovenaan) en ze willen dat die kleuren primeren in hun website.
Met zo'n felle kleuren kun je niet echt een rustgevende en uitnodiginde sfeer creëeren denk ik ...

Mijn eerste ontwerp zag er als volgt uit (voor ik hun kaartjes zag):
Ontwerp - Clickable

dendaak

Legacy Member
Sorry, maar kzie niet direct het logo staan? Of kijk ik erover?

KoenDK

Legacy Member
groen op zwart, laat dat maar vallen :) waarom alweer een zwarte website eigenlijk? ik ben fan van cleane, overwegend witte websites :p

Streetrunner

Legacy Member
KoenDK zei:
groen op zwart, laat dat maar vallen :) waarom alweer een zwarte website eigenlijk? ik ben fan van cleane, overwegend witte websites :p

Hoezo alweer ? :p
Liever een beetje contrast met dat oranje qua kleur want zit zou niet zo mooi zijn denk ik ...
Ben niet zo'n voorstander van #000000 en #FFFFFF !

dendaak

Legacy Member
Met die bollen valt toch veel te doen, en omdat het voeding is zou ik direct een witte achtergrond, gebruiken. Zwart is echt een no-go man.

Curahee Q

Legacy Member
Vroeger (toen ik pas website maakte) deed ik ook altijd zwart. Maar als je gaat kijken naar de pro websites zie je dat ze bijna altijd witte of toch lichte achtergronden gebruiken. Ben ook grote fan van wit (als achtergrond dan toch)

Streetrunner

Legacy Member
Witte achtergronden kunnen mooi zijn maar je beperkt er dan ook de mogelijkheden mee om je kleur voor je container en je content e.d. te kiezen ...
Tja ook kwestie van persoonlijke smaak hé ;)
Andere dingen die ik al gemaakt heb, hebben meestal lichte achtergronden hoor ... Gewoon in dit geval gaat een kleurtje als body beter bij het antraciet-grijs dan wit !

adrianhates

Legacy Member
Streetrunner zei:
Witte achtergronden kunnen mooi zijn maar je beperkt er dan ook de mogelijkheden mee om je kleur voor je container en je content e.d. te kiezen ...
Tja ook kwestie van persoonlijke smaak hé ;)
Andere dingen die ik al gemaakt heb, hebben meestal lichte achtergronden hoor ... Gewoon in dit geval gaat een kleurtje als body beter bij het antraciet-grijs dan wit !

een donkere kleur past gewoon NIET bij een traiteurszaak. Het logo ( die bollen ) zou imho veel beter staan op een witte achtergrond.

En het spijt mij dat ik niets te melden heb over je topic probleem maar de perfecte oplossing hiervoor is al gegeven door smoerf
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan