Archief - Mail gekregen om geld te verdienen met mijn site

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blue-Bora

Legacy Member
Ello Allemaal,

Ik krijg hier net een persoonlijk mail van iemand, leek me geen spam want het was nogal persoonlijk op mijn website bedoeld. Ik ben niet zo voor reklame op een/mijn site, maar als het een centje kan opbrengen wil ik het wel overwegen.

Ik zou graag jullie mening hierover weten. Ik copy/paste even de mail hier onder. Is het spam/scam of kan ik het serieus nemen?

Ik heb enkele dingen "ge-censureerd" om privacy te garanderen. Deze dingen staan in "italic"

Geachte,

Ik vertegenwoordig advert-age, een advertisement-agency dat zich richt op internetreclame. U heeft een site die bij ons in het oog sprong: *link van mijn site*

Wij doen u graag het voorstel om reclame te plaatsen op uw website en uiteraard wordt u hiervoor vergoed. Deze reclame brengt u geld op elke keer er op geklikt wordt (dit gaande van 5 eurocent per klik tot 1 euro per klik). Zo wordt het voor u mogelijk om bij te verdienen met uw hobby!

Eigenschappen van de reclame (hoeveelheid, kleuren, plaats op de website,…) kunnen altijd aangepast worden.

We garanderen bovendien dat de reclame gerelateerd zal zijn aan de inhoud van uw website. Reclame die u niet wenst, verdwijnt meteen nadat u het ons laat weten.

Elke 3 maanden wordt het saldo dat u bereikt hebt overgebracht naar de rekening van uw keuze.

Graag wil ik via deze mail te weten komen of u geïnteresseerd bent in het plaatsen van reclame op uw website. Indien u interesse hebt of meer info wil, mail ons terug op [email protected]



Met vriendelijke groet,

*naam van persoon*
Internet Verantwoordelijke
ADVERTAGE
[email protected]

b0rt

Legacy Member
Ze gebruiken een msn-adres, helemaal niet professioneel dus, ik zou het tbh niet vertrouwen.

Blue-Bora

Legacy Member
Unlimited4s zei:
Ze gebruiken een msn-adres, helemaal niet professioneel dus, ik zou het tbh niet vertrouwen.

Daar zit wel iets in.

Maar zolang ik mijn login niet geef van mijn website kan er toch niet veel gebeuren? Eender wat er gebeurt, ik zal nooit mijn gebruikersnaam en paswoord geven aan derden.

Cycloon

Legacy Member
Blue-Bora zei:
Daar zit wel iets in.

Maar zolang ik mijn login niet geef van mijn website kan er toch niet veel gebeuren? Eender wat er gebeurt, ik zal nooit mijn gebruikersnaam en paswoord geven aan derden.

Nee, maar het kan wel zijn dat je nooit uitbetaald wordt en zij dus 3 maand (of langer) op uw kap kunnen verdienen. Of stel je voor dat ze vragen om reclame via iframes te plaatsen, dan kunnen ze nog een pak spyware via je website verspreiden. Als je toch reclame op je website wil plaatsen kun je beter gij google adsense of andere marktleiders gaan kijken.

Blue-Bora

Legacy Member
Ik heb een reactie gekregen van hen :

Beste,

Eerst en vooral bedankt voor uw interesse.

Hoe wij op uw site terecht gekomen zijn: via webstats.motigo.com


Een voorbeeld van de reclame, in vorm van tekstlinks (wij werken dus niet met pop-ups!), kan u vinden op Women - Gezondheid, koken, knutselen, tips, ontspanni... (onder de MAIL ME, aan de linker kant)
<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->

de plaats van link(s) kan u vrij kiezen (links of rechts op uw webpagina, vanboven of vanonder). Het zou wel best zijn om ze op een zichtbare plaats te zetten zodat er meer op geklikt wordt, wat uw inkomsten verhoogt. De inhoud van de links worden automatisch aangepast aan de inhoud van uw website via algoritmen die GOOGLE hiervoor heeft opgesteld (het kan echter 1-2 dagen duren vooraleer google uw site gescreend heeft waardoor de links gerelateerd raken).

een belangrijke regel: om misbruik te voorkomen mag u onder geen beding

-mensen vragen om op de reclame te klikken

-zelf op uw eigen reclame klikken

Hiermee zou u immers kunstmatig uw inkomsten verhogen, maar dit wordt gezien als fraude.



Als u akkoord gaat met het bovenstaande volg dan volgende instructies om de reclame op uw website te plaatsen:

1. kopieer onderstaande code als u RECHTS of LINKS de reclame wil hebben:



<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "pub-1294987801132215";
/* 728x90, gemaakt 28-10-08 */
google_ad_slot = "9507180586";
google_ad_width = 728;
google_ad_height = 90;
//-->
</script>
<script type="text/javascript"
src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>


<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->


2. Plak de gekopieerde code op de plaats waar u het wilt op uw site, Tugboat Live-Camera (let wel: hoe zichtbaarder, hoe beter de inkomsten)


Het kan enkele minuten/uren duren vooraleer de eerste links worden vertoont.

Vanaf de code geplaatst is wordt u in ons bestand opgenomen. 3 maanden later wordt uw eerste saldo gestort (u zal gevraagd worden een rekening nummer op te geven). U kan ook altijd uw huidig saldo opvragen door mij een e-mail te sturen.

Wij hopen op dat u op deze manier wat kan bijverdienen en we hopen dan ook op een mooie samenwerking,

vriendelijke groeten,

*naam van persoon*
Internet Verantwoordelijke
ADVERTAGE
[email protected]

MrZodiac

Legacy Member
idd, maar gebruiken hun code (dus zij krijgen het geld en storten wellicht niets over).

pub-1294987801132215


Je kan zoiets dus makkelijk zelf hoor. en als het je niet lukt wil ik je wel helpen. heb dat op verschillende site's lopen

linkje

Cycloon

Legacy Member
Het lijkt me dus een scam. Ze vragen om hun adsense account op jouw website te zetten, dat kan je natuurlijk zelf ook plaatsen zonder hun hulp. Na 3 maand betalen ze je gewoon niet uit en hebben zij dus op jouw rug verdient :)

Blue-Bora

Legacy Member
MrZodiac zei:
idd, maar gebruiken hun code (dus zij krijgen het geld en storten wellicht niets over).




Je kan zoiets dus makkelijk zelf hoor. en als het je niet lukt wil ik je wel helpen. heb dat op verschillende site's lopen

linkje

Werkt dat wel echt dan?
En hoeveel word je dan uitbetaald?

Natuurlijk hangt dat af van hoeveel keer er geklikt word, maar om eens een gedacht te hebben.

MrZodiac

Legacy Member
Blue-Bora zei:
Werkt dat wel echt dan?
En hoeveel word je dan uitbetaald?

Natuurlijk hangt dat af van hoeveel keer er geklikt word, maar om eens een gedacht te hebben.

Dat werkt vrij goed zelfs. Heb 2 goede lopen op lvmodelafdeling heb daar op 3 maanden toch al meer dan 30 dollar bij elkaar gesprokkeld. Ze betalen wel pas vanaf dat je opbrengsten 100 dollar zijn, maar ik maak ook gebruik van adwords, waarbij ik voor andere site's reclame maak via google.

Dat werkt zelfs relatief simpel. account aanmaken, een "ad" configureren en de code op je website plaatsen. wel zien dat je er zelf niet op klikt, want dan blokken ze je (omdat je zelf natuurlijk niet op de links mag klikken om zo geld te verdienen)

Alle info staat op de google site, en kan je eventueel zelfs wat helpen als je wil.

killgore

Legacy Member
Ik krijg redelijk veel van deze shit binnen, nog nooit iets van vertrouwd :p.

KoenDK

Legacy Member
heb jij dan zoveel bezoekers per maand? indien ja, hoe weten zij dat dan in godsnaam?

Tyfius

Legacy Member
KoenDK zei:
heb jij dan zoveel bezoekers per maand? indien ja, hoe weten zij dat dan in godsnaam?
Ofwel heeft hij zelf een Google Ads account en doet hij dus alles zelf, anders dan kan je Google Ads instellen voor verschillende websites. Bij dat spam bedrijf maken ze dus voor elke domein naam een account aan.

@TS: Daar zij Google Ads gebruiken is het voor u misschien interessanter u daar zelf voor aan te melden. Dat kost u niets en alle opbrengsten gaan rechtstreeks naar u in plaats van naar die tussen persoon.

Blue-Bora

Legacy Member
KoenDK zei:
heb jij dan zoveel bezoekers per maand? indien ja, hoe weten zij dat dan in godsnaam?

Ik weet niet goed of dat wel allemaal unieke bezoekers zijn....

De pagina word ververst om de paar seconden, dus ik veronderstel dat sommige "verversingen" tellen als een bezoeker en dat ik zo aan die 1000'en bezoekers kom. Of kan dat niet?

Ze kunnen dat zien omdat ik zo'n tellertje van motigo webstats op men site heb gezet, en mijn site was één van de snelst steigende in belgie....

Ik veronderstel dus dat het te maken heeft met die automatische refresh dat er op mijn pagina staat....

Weet er misschien iemand hoe ik enkel de afbeelding kan verversen ipv de hele pagina?

passero

Legacy Member
maak anders eens een google account aan en zet de stats van google op jouw website.
Daar kan je dan de unieke bezoekers mee filteren. Normaal is een refresh geen unieke bezoeker aangezien die dan dezelfde sessie blijft behouden. Dit wordt aanzien als een pageview, maar niet als een extra bezoeker.

Blue-Bora

Legacy Member
passero zei:
maak anders eens een google account aan en zet de stats van google op jouw website.
Daar kan je dan de unieke bezoekers mee filteren. Normaal is een refresh geen unieke bezoeker aangezien die dan dezelfde sessie blijft behouden. Dit wordt aanzien als een pageview, maar niet als een extra bezoeker.

Weet niet goed wat je bedoeld eerlijk gezegd :)

Weet jij misschien hoe ik enkel de afbeelding kan verversen ipv de hele pagina?

Grtz

exxhal

Legacy Member
Volgens mij kan je beter reclame op de wagen kleven en zo inkomsten genereren.

Wel een ferme car. 280PK:niceone: zoef zoef... flits...Oooooo:lol:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan