Archief - loginstatus erkennen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nickcollyns

Legacy Member
ik heb een probleem, de loginstatus van mijn site moet onthouden worden door elke pagina van mijn site? hoe voer ik dit door? ben echt aan het klungelen. via multiple domains?

bedankt alvast

Jerre Muesli

Legacy Member
Ik snap niet goed wat je wil maar ik denk dat je sessions bedoelt

nickcollyns

Legacy Member
gewoon, ik heb de ozo leuke opdracht gekregen om een site te beheren, probleem is dat je moet inloggen op deze site, en dat dit natuurlijk over al de pages nog erkend meot worden, zodat ik niet elke nieuwe pagina dat ik open terug zou moeten inloggen. met php ja :) PHP/SQL

sorry voor de onduidelijkheid ^^ sessions hebek ook ergens gelezen ma weet begot niet hoe te beginne

dJeez

Legacy Member
Tjah, dan zit er niks anders op dan het te leren hé. Sessies kunnen gebruiken is gewoon basiskennis die hoort bij het leren van PHP.

Cycloon

Legacy Member
En een sessie gebruiken in PHP stelt niks voor. De sessie is een gewone variabele $_SESSION waar je iets kan aan toekennen (meestal een array) en aan een gebruiker is gebonden gedurende een bepaalde tijd. Meer is een sessie niet. Als je met gewone variabelen kan werken kan je ook met sessies werken.

killgore

Legacy Member
Cycloon zei:
En een sessie gebruiken in PHP stelt niks voor. De sessie is een gewone variabele $_SESSION waar je iets kan aan toekennen (meestal een array) en aan een gebruiker is gebonden gedurende een bepaalde tijd. Meer is een sessie niet. Als je met gewone variabelen kan werken kan je ook met sessies werken.

Je bent vergeten te vermelden dat hij session_start() nog moet aanroepen :p.

En in principe moet je opletten met je urls, altijd relatieve url's gebruiken of PHP append niet automatisch uw session_id (in het geval cookies niet gebruikt kunnen worden).

Cycloon

Legacy Member
en session_destroy() als je van je sessie afwilt, maar dat zijn dan meer specifieke zaken die je 1 keer opzoekt maar redelijk weinig met de werking van de sessie te maken hebben :)

Van die relatieve URL's had ik zelf nog niet gehoord :)

Devil9L

Legacy Member
maar hij spreekt ook over multiple domains..
hier zit wel een tricky part!
het zijn daarvoor niet dezelfde servers die de sessie kunnen her oproepen..
en moest het dan nog dezefde server zijn zijn sessie vars niet gelinkt aan hun root URL?

Cycloon

Legacy Member
Je kan veel instellingen aanpassen voor die sessies, dus ik vermoed ook wel dat je dit allemaal kan in orde krijgen.

En anders moet die gaan werken met een server die dienst doet als sessie server en msession gebruiken (wel een PHP plugin geschreven door een extern bedrijf die enkel op linux werkt).

el shorty

Legacy Member
of alles naar 1 database verwijze ne ndaar een sessionid + ip in zetten...

dJeez

Legacy Member
Maar dan zal een oplossing à la OpenID toch nog makkelijker zijn, en daar bestaan implementaties genoeg.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan