Archief - Login box ziet er anders uit in IE dan FF

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Diod

Legacy Member
In het rechtse menu op Kasten online staat er een login box die er juist uitziet als je hem via Firefox bekijkt, maar fout wanneer je hem via IE bekijkt.

Ik weet niet direct wat er mis is met de html, kan iemand me helpen?

nigel555

Legacy Member
De fout ligt in uw css file :)
IE doe soms moeilijk als je bepaalde elementen wil plaatsen.
Ik gok op iets met floats en vaste positionering :)

Diod

Legacy Member
Nu ziet het er al iets beter uit in IE, maar er is nog ewwa teveel plaats tussen de elementen.
En het was inderdaad de float. De float van de labels stond op left en nu staat het op none.
Enig idee hoe ik de te grote afstand tussen de elementen kan wijzigen?

nigel555

Legacy Member
:)
dat kan je wel eens tegenkomen in IE :) FF is daarin soepeler :)
en de afstand tussen de elementen, het onderste element afzonderlijk naar boven plaatsen.
anders weet ik het niet direct. Dus eigenlijk uw textvak en het woord erboven samen enkele pixels naar boven plaatsen.

Cycloon

Legacy Member
Plaats je <form> tags even binnen je <div> tags. IE kan soms andere output geven naar gelang de plaats waar je form tags staan.

Diod

Legacy Member
De form tags in de divs zetten werkte niet.

Ik heb nu
<p style="margin-bottom:-5%">
gebruikt om wat kleinere tussenruimtes te krijgen, mag ik eigelijk wel negatieve waardes gebruiken daarvoor?

EDIT: blijkbaar wel, http://validator.w3.org/check?uri=h...(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0 zegt er toch niks over.

Ik vraag mij ook af of hier iemand is die weet hoe ik de registratie en login formulieren kan aanpassen aan het thema van de site?(de site is eigenlijk wordpress v2.6)

nigel555

Legacy Member
negatieve waardes worden meestal vermeden maar soms kan het niet anders. ene form tags in divs zetten zou moeten lukken maarja :) als het lukt :D

Ene ik dacht dat je dit kan doen via javascript.

Diod

Legacy Member
Die form tags in de divs werkten wel, maar je zag geen verschil

Diod

Legacy Member
KoenDK zei:
je kan toch een aparte css maken speciaal voor IE?

Ja, wordt al gedaan eigenlijk, kheb daar gewoon niet aan gedacht om dat erbij in te zetten :) merci

KoenDK zei:
heuh? hoe kom jij aan die blauwe achtergrond? ik zie dit niet direct in uw code... ik zie enkel uw http://www.kasten-online.be/images/headerfoto.png staan

In de css staat
Code:
body {
background-attachment:scroll;
background-color:#FFFFFF;
background-image:url(images/headerbg.jpg);
background-repeat:repeat-x;
}

Diod

Legacy Member
KoenDK zei:
zo breed moet dat dan toch niet zijn, als je repeat-x doet :woohoo:

Ik zou het niet weten want ik ben de designer niet, maar ik denk niet dat de achtergrond overal hetzelfde is, en dat hij daarom ook gewoon een grotere afbeelding heeft gebruikt, en dan de repeat-x omdat hij zeker wilde zijn dat hij het hele (horizontale deel van het) scherm ermee vulde.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan