Archief - LAYOUT: "SIMPELE" site voor DJ

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem22

Legacy Member
De titel zegt het al, het is een simpele website, en voorlopig is alleen nog maar de basis layout of, nog nergens geen foto's, text of dergelijk, alleen een intro paginake en een menu. De site is voor mijn neef, hij heeft uitdrukkelijk gevraagd simpel, dus ga aub niet muggenziften of details. Ik wil gewoon weten of de intropagina te pruimen valt en het menu "geslaagd" is. Ik weet dat een zwarte website riskant is om te maken tenzij je de layout goed afwerkt, hierop mag je me ook al beoordelen, alhoewel het moeilijk gaat als je nog geen volledig ingevulde pagina's kunt beoordelen. Hopelijk komt er halfweg volgende week wat inhoud op de pagina's.

Groetjes.

http://www.brukske.be

Quilombo

Legacy Member
smijt er gewoon wa tekst in van www.lipsum.org (en als t da ni is typt ge t maar in op google)

het is wel heeeeeeeeeeeeeeeel erg basic, hoe kunne we daar nu iets van zegge :confused:

orez

Legacy Member
www.lipsum.com

en je gebruikt flash om flash niet te gebruiken?
Zelfs geen rollovers, en gewoon simpele lijntjes?

Voor mij staat er hier nog niets hoor... dit is echt te simpel. Probeer eens wat opvulling te geven aan alles, en uw site om te vormen naar xhtml/css... flash is hier echt overbodig (het topmenu effectje is zelfs zo mooi niet, en herhaalt zich op iedere pagina... wat stoort)

Anoniem22

Legacy Member
Het moest speels/funky zijn, dus zo'n storende elementen zijn het dan niet als men zoiets vraagt. Ik heb voorlopig de weinige inhoud die ik heb doorgemaild gekregen erop geplaatst. Dan hebben jullie al een beter overzicht denk ik. Ik volg momenteel wel CSS maar deze site moest maar simpel en snel klaar zijn, en zo goed ben ik nog niet weg met CSS. Anders had ik het wel allemaal in CSS gemaakt.

URL is nu http://www.brukske.be

orez

Legacy Member
ok, het is een argument dat het speels/funky moet zijn, maar dat neemt niet weg dat je zomaar het commentaar kan wegwegen van dat het niet stoort.

Het stoort MIJ wel, en komt zelf helemaal niet speels en funky over bij mij. Vele flashsites hebben dergelijke animaties, maar die animaties beginnen niet elke kere opnieuw en opnieuw, waarop ik telkens moet wachten op mijn menu.

Het komt gewoon niet over het stukje site dat je momenteel hebt. (of toch niet zoals het moet)

Anoniem22

Legacy Member
Orez, als gij "telkens moet wachten op uw menu" dan scheelt er iets met uwe computer denk ik. Da Flash menu'ke staat er bij mij en andere mensen in no time op, minder als een seconde zelfs. Dat het irriteert kan ik inkomen, maar het is niet een site die je elke dag 50x gaat bekijken.

Erlend

Legacy Member
Geef hovers aan je menu.

Laat nog meer zien waar de bezoeker zich vind door de menu-knop dat je hebt aangeklikt ook een andere kleur te geven.

Stem je menu en effectief gebruikte pagina titels af op elkaar.
Ik klik op info -> en zie titel 'history'.

Geef iedere pagina een <title>

Anoniem22

Legacy Member
Probleem is dat de site forwarded is dus titels zullen dan niet werken spijtig genoeg. En als ik in Swishmax het stuk terug vind om hover kleuren toe te voegen aan het menu zal ik dit zeker doen. Een kleur bewaren voor te zien op welke pagina ge zit is simpeler, maar daar heb ik grotendeels telkens die flash verandert als banner van elke pagina. Maar kzal het menu'ke zo aanpassen zo gouw ik het weer herrinner ;)

orez

Legacy Member
sqoizo zei:
Orez, als gij "telkens moet wachten op uw menu" dan scheelt er iets met uwe computer denk ik. Da Flash menu'ke staat er bij mij en andere mensen in no time op, minder als een seconde zelfs. Dat het irriteert kan ik inkomen, maar het is niet een site die je elke dag 50x gaat bekijken.

dan nog, het is een negatief punt, ik geef je commentaar, het is hier tenslotte een SITE-CHECK, kun je niet dergelijke commentaar niet verdragen dan hoef je voor mij hier ook helemaal niet te komen checken.

Ik weet dat het er in minder dan een seconde opstaat. Maar ik heb liever dat mijn menu er in minder dan een miliseconde opstaat... Een hoofdnavigatie is een essentieel onderdeel van iedere site, en dit zou er moeten staan. Zonder animatieke, en zonder irriterend geflikker.

orez

Legacy Member
sqoizo zei:
Probleem is dat de site forwarded is dus titels zullen dan niet werken spijtig genoeg. En als ik in Swishmax het stuk terug vind om hover kleuren toe te voegen aan het menu zal ik dit zeker doen. Een kleur bewaren voor te zien op welke pagina ge zit is simpeler, maar daar heb ik grotendeels telkens die flash verandert als banner van elke pagina. Maar kzal het menu'ke zo aanpassen zo gouw ik het weer herrinner ;)

Swish? Dit kan even eenvoudig, mss zelfs eenvoudiger in Flash zelf.

Zet uw tekst on stage, right click of F8 op die tekst --> Create movieclip --> op uw eerste frame van uw movieclip --> F9 --> this.stop(); intypen. 2de frame --> insert keyframe --> tekst van kleurke veranderen --> F9 --> this.stop() --> 3de frame zelfde.

Zo hebde uw 3 states. Dan nog een functieke schrijven met behulp van actionscripting.
Code:
function mcButton1.onRollOver() {
             mcButton1.gotoAndStop(2)
}

function mcButton1.onRollOut() = mcButton1.onReleaseOutside {
             mcButton1.gotoAndStop(1)
}

function mcButton1.onClick() {
              mcButton1.gotoAndStop(3)
             
             //bij klikken op btn1, rest standaard op state 1 zetten
             mcButton2.gotoAndStop(1)
             mcButton3.gotoAndStop(1)
             mcBut...
 }

En zo doe je dit voor al je knopkes, deze komt komt gewoon in een nieuwe layer op frame 1 van uwen flash ding.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan