Archief - LAYOUT: Photoblog

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

orez

Legacy Member
Layout voor persoonlijk photoblog (dit is de mainscreen)

Comments komen in een popup met de nodige shootinfo (Shutter Time, Diafr., ISO, Brandspuntafstand, ...)

En dan krijgt "archive" een ook nog iets andere layout (zelfde stijl offcourse) met thumbs en categorieën.

Ik weet dat het contrast van de tekst wat laag, is, maar het is dus vooral de foto die in het oog moet springen. Ik denk dat het contrast van de link items net genoeg is.

Shoot ..

UPDATE:

Staat ondertussen in html: http://orez.hiphop-moves.com/photoblog

(links zijn niet klikbaar enzo... en ook nog niet 100% geoptimaliseerd voor IE, dient enkel voor een beetje de look te geven.)

Morre1977

Legacy Member
ziet er leuk uit, ik kan eigenlijk geen enkel puntje van kritiek geven.

grtz

Brock

Legacy Member
contrast is idd te laag vind ik, zeker als uw leestekst ook zo gaat zijn.
hoe ga je de pagina uitlijnen?

orez

Legacy Member
leestekst zal anders zijn, mits dit in een ander deel zal geopend worden (cfr. de comment popup).

Wat bedoel je hier precies met de uitlijning, de webpage zelf neem ik aan?

Deze zal gewoon aan de linkerkant staan, en het donkere grijs zal doorlopen naar rechts toe, dit is mijn eerste idee, es iets anders dan centreren...

2de opties is de layout natuurlijk centreren.

Gerritn

Legacy Member
Waarom zet je de exif info niet in die balk rechts, hij staat er toch, of eventueel uitklapbaar voor diegenen die er geinteresseerd in zijn.
Verder kan ik akkoord gaan met je redenering ivm contrast, maar iets meer zou toch aangenaam zijn.
Verder ziet het er leuk uit.

orez

Legacy Member
geen slecht idee Gerittn .. :)

maar dan moet ik enkel een manier vinden, om het mooi te gaan integreren.
Die balk dient om de eentonige achtergrondkleur ietwat te breken.

Kzal eens wat rondspelen

Bigbuddha

Legacy Member
Ziet er proper uit. 'k zou de titles in het donker blauw wel een veel levendigere keur geven. Orange of Azuur of zo iets. Dat spiced da boel wel op.

Bigbuddha

Legacy Member
Wordt het dynamisch? flash?
Als je niet met flash werkt ga je rekening moeten houden met je fonts. Je hebt specifieken niet voor html beschikbare font gebruikt. Dus daar moet je zeker op letten. Als je de font dan aanpast ook in photoshop je anti-aliased op "none" zetten, anders heb je geen representatief beeld van het resultaat.

Quilombo

Legacy Member
3 zeker nie
eerste twee zijn heel mooi, totaal niks op aan te merken (als ik eeeeeecht iets moet zeggen zou het uw balkje onderaan zijn, waarvan de tekst meer opvalt als de andere tekst; ik zou daarvoor mss een even laag contast gebruiken als voor de rest)
en die ge gisteren op irc toonde (ik was er ff nie) daarvan vind ik de lichtste de beste; die vergelijken met deze kan ik nie want die staat nimeer online :)

en idd, kom nekeer terug agge wa gespeeld hebt met dien rechtse balk :)

gj alvast iig

orez

Legacy Member
Bigbuddha zei:
Wordt het dynamisch? flash?
Als je niet met flash werkt ga je rekening moeten houden met je fonts. Je hebt specifieken niet voor html beschikbare font gebruikt. Dus daar moet je zeker op letten. Als je de font dan aanpast ook in photoshop je anti-aliased op "none" zetten, anders heb je geen representatief beeld van het resultaat.

tzal html worden... met behulp van sIFR... tis niet veel tekst, dus is perfect bruikbaar in dit opzicht ;)

En font is anti-aliased binnen PS ;)

Erlend

Legacy Member
Al je layouts geven mij eenzelfde indruk: de foto staat centraal maar alles
rond de foto, komt de foto niet ten goede.

Het geheel geeft een saaie indruk, vooral omdat ik en grijs-grijs-en nog eens
grijs zie. Je zit met zoveel knoppen/links dat je wegstopt rond je foto
terwijl en heel hele viewport hebt om op te vullen.

Ik bedoel gewoon, verdeel je elementen, breng je ontwerp meer in balans
want nu heb ik alles rond je foto geplakt - alles is er te centraal
rond geplaatst - wat je het druk onnodig druk maakt.

Titels in het oranje is geen goed idee want dan krijgen je titels teveel
aandacht. Het hoofdmenu van je website staat ook verdoken.
Orgineel maar verdoken - en verwarrend, waarom neem je archive niet
gewoon bij je menu? Logisch zou zijn dat je in dichter bij Next/Previous
plaatst - of in je menu.

orez

Legacy Member
een HOOFDMENU heeft een photoblog nu net niet... het enigste wat telt is de foto. Op de foto klikken navigeert tussen foto's.

Het menu is van ondergeschikt belang... dient alleen voor mensen die echt geintresseerd zijn in meer.

Het moet nu ook allemaal rond de foto draaien, en er wat opgeplakt zijn, de image hier heeft het mss wat minder goed weer, maar de foto zal zowat 80% van het browserscherm innemen, wat het menu en de onderdelen errond ook minder druk zal laten uitkomen.

en het komt de foto niet ten goede, als ik het menu op een andere plaats zet, en er meer layout van maak, en met verschillende kleuren ga werken, dan pas komt het de foto niet ten goede imo.

Alles rond de foto dient wat saai te zijn aangezien de foto het enige is die er in feite ook moet uitkomen..

Erlend

Legacy Member
Kijk vb. op deze website. Daar staat het menu veel logischer geplaatst. Het is niet omdat iets van ondergeschikt belang is dat je het onderaan moet plaats in je hierarchie. Je kan dat op andere manieren visueel opvangen.

Als je alles meer verspreid komt je ontwerp & foto meer tot rust, i.p.v een hele opstelling van links en lijntjes rond je foto te plakken.

orez

Legacy Member
Erlend zei:
Kijk vb. op deze website. Daar staat het menu veel logischer geplaatst. Het is niet omdat iets van ondergeschikt belang is dat je het onderaan moet plaats in je hierarchie. Je kan dat op andere manieren visueel opvangen.

Als je alles meer verspreid komt je ontwerp & foto meer tot rust, i.p.v een hele opstelling van links en lijntjes rond je foto te plakken.

op dailydose wordt alles ook wat rond de foto geplakt weliswaar wat minder opvallend en een lager contrast, maar dan geven mensen weer net de opmerking dat er meer contrast nodig is..

Ik ben het momenteel in HTML aan het zetten en zal het dan nog eens uploaden. Misschien wordt er dan al een beter zicht gecreëerd.

En het menu mja... je kan gelijk hebben, maar op vele fotoblogs vind ik het ook onderaan ofzo terug..

Kan da later eventueel nog altijd eens aanpassen. Of indien je suggesties hebt erlend... shoot

|M°B|Morbuus

Legacy Member
http://www.chromasia.com/iblog/

Check ook eens bovenaan de andere kleurenschema's. Je kan daar zelf kiezen.

Het grijs van Orez is op zich logisch. Een fotoblog moet wit/grijs of zwart zijn. Zo komen de kleuren van de foto juist over. Het oranje vindt ik btw nog niet zo mis maarja, kan misschien de aandacht afleiden.

Erlend

Legacy Member
Quilombo zei:
k vind die van orez 1000x beter hoor :wtf:
Ik hemelde die website dan ook niet op. Die van orez is natuurlijk beter,
ik kan er mij gewoon nog niet helemaal in vinden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan