Archief - LAYOUT: help, mijn tekst staat schots en scheef

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mbw

Legacy Member
:help::help:Ik ben eigenlijk DTPer en heb nu een vraag gekregen om een website te maken. Ik heb ooit een cursus webdesign gevolgd en ben nu in dreamweaver gedoken. Dit is het voorlopige resultaat: www.mbeijer.nl
Het probleem is dat ik de tekst niet recht in het vak krijg. Op mijn eigen computer moest ik het al uit het lood zetten om het in het browservoorbeeld wel goed te krijgen. Bij het uploaden bleek het op diverse computers overal ergens anders te staan.
Wie o wie kan mij hierbij helpen?

Alvast heel erg bedankt.

Mirjam

mbw

Legacy Member
Sorry, ik was even aan het knoeien met een andere versie. het staat er nu weer op.

UnD3RD0G

Legacy Member
bedoel je de tekst centreren in de kader?
indien je dat wil, zet even in je div die nu id="apDiv1" heeft dit bij :
style="text-align:center"

of zoek je iets anders?

bambinoh

Legacy Member
Moeten die knoppen binnenin de kader staan? Aan een bepaalde kant van de tekst?

Zoja, dan moet je de <div> met die knoppen binnen je "wrap" <div> zetten. En een optie align="left" of iets dergelijks toevoegen. Ik weet het niet goed aangezien ik altijd met <table> werkte, da's in dit geval wel wat makkelijker imho... Khad er altijd moeite mee om div's op hun plaats te houden :).

mbw

Legacy Member
nou dat is precies mijn probleem. what you see is what you get is in mijn geval niet zo, helaas. De div's dansen alle kanten op. Nu heb ik de tekst in het midden ook inderdaad in het midden van de achtergrondimage, maar nu heb ik weer ruzie met de knoppendiv.
Ik ben als dtper natuurlijk helemaal aan de verkeerde kant van het probleem begonnen (eerst d eachtergrond, maar wie zou me kunnen redden (de juiste code om die buttondiv. goed te zetten?). De rest van de pagina's gaan er het zelfde uitzien, dus dan kan ik verder.

Alvast heel erg bedankt.

PS die tip over die wrap bambinoh, hoe werkt dat precies. ik heb die div namelijk al overal gezet, maar hij blijft maar weglopen. Hij staat nu wel op de juiste hoogte maar hij moet op die linkerpaarse balk komen staan.

Xavez

Legacy Member
SyRuS.be zei:
Ja kan ook gewoon "nee" zeggen. :unsure:
2

BTW: voor een DTP'er is dat op grafisch vlak een behoorlijk zielige website. En what on earth "accomedatie"? Misschien toch best even outsourcen die handel...

mbw

Legacy Member
wat onaardig zeg
bovendien ben ik er nog aan bezig, dus verbeteringen volgen nog. Webdesign is nog niet mijn ding, dat snap ik ook wel.

Xavez

Legacy Member
mbw zei:
wat onaardig zeg
bovendien ben ik er nog aan bezig, dus verbeteringen volgen nog. Webdesign is nog niet mijn ding, dat snap ik ook wel.

Als je dat snapt, waarom zeg je dan "ja" als mensen je vragen om een website te maken...

Ik ben benieuw naar je DTP-skills want elke professionele DTP-er die ik ken, die geen snars van webdesign kent, kan toch wel iets grafisch min of meer aantrekkelijk (doch niet geschikt voor het web) uit z'n mouw toveren... Dit lijkt meer op een samenplaksel van wat gradients, een fase die mn twaalfjarig broertje al ontgroeid is :). Het kan hard klinken ofzo, maar als je hier je best voor hebt gedaan en als je al ervaring hebt in de grafische sector, is grafisch ontwerp duidelijk niets voor jou.

mbw

Legacy Member
hai Xavez,

Natuurlijk heb je gelijk. Ik ben net klaar met de opleiding en heb nog heel veel te leren. De website maak ik voor iemand die ik aardig vind. En omdat ik heel graag nieuwe dingen wil leren. Ik ga volgend jaar de opleiding vormgeving doen, dus wie weet leer ik dan de minder technische dingen en meer vormgeven.
Ik voel me wel positief getergd door jou en ga hard aan de slag met de lay-out (die overigens nog niet af was, ik blijf altijd door veranderen).

Al vond ik het wel hard wat je zei, ik ga het ten positieve gebruiken.

Groeten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan