Archief - Laatste URBEX

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wopke

Legacy Member
Een hele korte, maar wel intens.

URBEX2small.jpg

Mr. Humphries

Legacy Member
dat is in het noorden, ik kan me er wel op oriënteren. Ik denk ergens aan de kattendijksluis.

Pixations

Legacy Member
De foto heeft wel iets... alleen de compositie vind ik te centraal.

MetalG

Legacy Member
ik vind het net super, omdat eigenlijk de persoon in kwestie neemt geen anndacht in mijn ogen :)

Pixations

Legacy Member
Lian-Li zei:
ik vind het net super, omdat eigenlijk de persoon in kwestie neemt geen aandacht in mijn ogen

Die persoon is het onderwerp dus daar zou eigenlijk alle aandacht naartoe moeten :crazy:

Wopke zei:
Welke compositie raad jij dan aan?

Dat kan ik je niet meteen zeggen maar hij mist gewoon wat 'spanning'. Maar het uitzicht is wel prachtig! :love:

Wopke

Legacy Member
Pixations zei:
Die persoon is het onderwerp dus daar zou eigenlijk alle aandacht naartoe moeten :crazy:

Daar is ook op scherp gesteld. :)

Pixations zei:
Dat kan ik je niet meteen zeggen maar hij mist gewoon wat 'spanning'. Maar het uitzicht is wel prachtig! :love:

thnx... mjah, dat maakt me nog steeds een amateur zeker hé :) het feit da ik geen spanning in de foto weet te brengen. :) Hoewel het daarboven best spannend was toen ik beneden politie en brandweer hoorde aandraven. Was al een geluk niet voor mij. Er was er ene in de schelde aant zwemmen. De mafkees! Mijn tikker ging wel ff.

MetalG

Legacy Member
het aandacht gaat bij mij echt niet naar de persoon in kwestie hoor :p

DieselPower

Legacy Member
Bij mij eerst de persoon en dan pas het landschap, lijkt mij perfect zo? De rand van het dak en de scherpte leiden uw oog normaal toch zo naar de persoon en dan links en rechts?

Pixations

Legacy Member
DieselPower zei:
Bij mij eerst de persoon en dan pas het landschap, lijkt mij perfect zo?

Inderdaad, da's allemaal in orde. Mijn opmerking was gewoon gericht naar Lian-Li die het andersom ziet (wat ook kan natuurlijk) :)

Wopke zei:
thnx... mjah, dat maakt me nog steeds een amateur zeker hé. het feit da ik geen spanning in de foto weet te brengen..

Die zogenaamde 'spanning' is gewoon een uitdrukking in de fotografie. Mbv een goede compositie kan je spanning creëren wat de foto extra interessant maakt op naar te kijken.

Hier vind je een heel goede tutorial over compositie. (klik op download)

Wopke

Legacy Member
thnx!!! Ben nog maar 2 maand echt bezig met fotografie. Dus moet nog veel leren!

FreakyLeash

Legacy Member
je kan het al beter dan mij en ik ben er al vanaf Augustus mee bezig ;-)

Wopke

Legacy Member
FreakyLeash zei:
je kan het al beter dan mij en ik ben er al vanaf Augustus mee bezig ;-)

2 much credit :)

Ik moet wel zeggen dat ik mn toestel al langer heb ze. Al 6 maand of zo. Maar ben pas sinds 2 maand echt er mee bezig om het goed te leren kennen. Veel meer bezig met composities etc etc.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan