Fraggie
Legacy Member
Om te beginnen, ik net een relatief oud boek uit over JS, dus het kan zijn dat mijn code niet uptodate is.
Wat is de bedoeling van mijn script:
Ik heb een admin selectie gemaakt op mijn site waar gewone users news/headlines kunnen posten. Het probleem is dat er maar een beperkte ruimte is voorzien voor de headlines, en je adhv de input fields niet echt kan zien of je te veel geschreven hebt of niet. Daarom dacht ik, ik maak een popup in JS die het deeltje van de headline html bevat (juiste afmetingen/css).
Het JS script leest eerst alle waarden uit de inputs van headlines.php, en schrijft ze vervolgens naar popup.htm (een leeg bestand).
Waar gaat het mis?
Als ik de popup open in Opera, gaat alles perfect.
Open ik de popup in Firefox dan is de height niet juist ingesteld, maar de html klopt.
Open ik ze vervolgens in IE, dan heb ik een blanko pagina, MAAR de html code dat ik er naar schrijf staat er wel in. Pas als ik de pagina reload verschijnt de tabel.
Geen prob denk je, add gewoon: mywindow.location.reload();
Dan load hij mooi in IE, maar krijg ik mijn CSS er niet door in FF (table zonder opmaak dus) & load Opera headlines.php (waar mijn JS code dus staat).
RIGHT... iemand die een idee heeft?
Moest de opmaak niet zo duidelijk zijn: http://img72.imageshack.us/img72/783/js5gj.gif
* Ik merk net dat de mailto url in IE niet werkt (dus geen tekst tussen <a ..></a> vertoont)
Wat is de bedoeling van mijn script:
Ik heb een admin selectie gemaakt op mijn site waar gewone users news/headlines kunnen posten. Het probleem is dat er maar een beperkte ruimte is voorzien voor de headlines, en je adhv de input fields niet echt kan zien of je te veel geschreven hebt of niet. Daarom dacht ik, ik maak een popup in JS die het deeltje van de headline html bevat (juiste afmetingen/css).
Het JS script leest eerst alle waarden uit de inputs van headlines.php, en schrijft ze vervolgens naar popup.htm (een leeg bestand).
Waar gaat het mis?
Als ik de popup open in Opera, gaat alles perfect.
Open ik de popup in Firefox dan is de height niet juist ingesteld, maar de html klopt.
Open ik ze vervolgens in IE, dan heb ik een blanko pagina, MAAR de html code dat ik er naar schrijf staat er wel in. Pas als ik de pagina reload verschijnt de tabel.
Geen prob denk je, add gewoon: mywindow.location.reload();
Dan load hij mooi in IE, maar krijg ik mijn CSS er niet door in FF (table zonder opmaak dus) & load Opera headlines.php (waar mijn JS code dus staat).
RIGHT... iemand die een idee heeft?
PHP:
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function preview() {
var title=document.forms[0].title.value;
var text=document.forms[0].text.value;
var email="[email protected]";
var name=document.forms[0].namelist.value;
var date="<?php echo $date;?>";
mywindow = window.open('popup.htm','popup','width=700 height=240');
mywindow.document.write("<html><head><title>Preview</title><link rel='stylesheet' type='text/css' href='preview.css'></head><body class='space'>" +
"<table width='683' height='175' border='1' cellpadding='0' cellspacing='20' class='border'><tr><td height='175' valign='top' class='border'>" +
"<div class='headline'>"+title+"</div><br />" +
"<pre class='subtxt'>"+text+"</pre>" +
"<p><a href='mailto:"+email+"?subject=Reactie%20op%20headline:%20"+title+"'>"+name+"</a> "+date+"</p></td></tr>" +
"</body></html>");
mywindow.focus();
}
//-->>
</script>
Moest de opmaak niet zo duidelijk zijn: http://img72.imageshack.us/img72/783/js5gj.gif
* Ik merk net dat de mailto url in IE niet werkt (dus geen tekst tussen <a ..></a> vertoont)

.
noshit:). De gebruikers van mijn website, kunnen zelf de headline aanpassen, maar er is een beperkte plaats, dus als ik bv op letters of woorden ga tellen, dan ga ik alleen maar hun doorlopende tekst kunnen controleren. Ze kunnen nogaltijd 100 enters gebruiken, en daardoor mijn mainpage volledig doen uitrekken.