Archief - JS : Beveiliging in IE werkt maar niet in Firefox

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EA lover

Legacy Member
Ik heb dus een code gevonden om een foto te 'beveiligen' op een website.
Een voorbeeldje kan je hier zien:
http://www.13forever.be/team/dosunmu.html

Dus in IE kan dat niet maar in Firefox kan je wel die afbeelding kopieren. Daar heb je dus geen lost van die popup.
Nu is mijn vraag: hoe kan ik dat laten werken in IE en ook in firefox?
Dit is de code die je in de head moet plakken:

<script language="JavaScript"><!--
function click(){if (event.button==2){alert('niet kopieren!')}}document.onmousedown=click// -->
</script>

Zero Grav

Legacy Member
Dat is omdat in ie button 2 gelijk is aan rightclick en in andere browsers is het 1 of 3 dunno vanbuiten. Maar kom, wis die bevieliging maar liever want ik kan hem zo al op 3 verschillende manieren rippen in IE en in firefox komen daar nog mogelijkheden bij.

Best nutteloos dus.

Disa

Legacy Member
Aangezien de gebruiker de foto eerst naar zijn harde schijf zal downloaden zal je dus nooit je foto kunnen beschermen. Je zou eventueel een klein tekstje over de foto kunnen plaatsen - al dan niet automatisch - en msch dat dat helpt.

- Disa

Quilombo

Legacy Member
ja die beveiliging is voor jan met de pet, die er allemaal niet zo veel van weet
ga gewoon naar bron, daar zie je de directe url naar de image en hopla, je hebt em al :)

en ik denk nou niet dat jan met de pet iets met die foto kan doen, waarom hoeft het trouwens beveiligd te worden? :X afaik het enige wat je kan doen is idd, de url van je site op elke foto zetten in t klein, maar dat heb je al gedaan, in t groot dan wel ;)

Time

Legacy Member
De meeste FF-gebruikers zijn al gevorderde mensen, als ze die foto willen, vinden ze wel een omweg hoor, steek er de moeite niet in zou ik zeggen.:)

daboykefke

Legacy Member
en al vind je de beste beveiling die er bestaat, print screen is nooit ver weg ;)

EA lover

Legacy Member
Bedankt voor de reacties.
Ik denk dat ik het zal laten staan zodat mensen de zelfgetrokken foto's niet kunnen kopieren.
Ik weet toch dat jullie er 'meer' van af kennen dan de andere mensen die deze site bezoeken;)

killgore

Legacy Member
Time^- zei:
De meeste FF-gebruikers zijn al gevorderde mensen, als ze die foto willen, vinden ze wel een omweg hoor, steek er de moeite niet in zou ik zeggen.:)
laat het me in het algemeen simpel houden:

client side script (zoals js) gebruiken voor beveiliging staat gelijk aan onnuttige tijdsverspilling :).

een clientside taal dient meestal gewoon om de pagina zelf wat dynamischer te maken. Daar waar een serverside taal dient om de inhoud van de pagina dynamisch te maken :). (die inhoud kan bv. zijn het al dan niet weergeven van bepaalde delen bij inloggen ;)).

Image beveiliging en zo is vrij dikke zever en zouden ze voor mijn part uit de js-mogelijkheden mogen halen, ik gebruik nogal vaak left& right click terwijl ik aan het surfen ben en dan zijn die pop-ups nogal vrij fucking irritant. Anderzijds kan ek js niet afzetten omdat het ook voor nuttige dingen wordt gebruikt :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan