Archief - Java Web: Background connections

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wxphe

Legacy Member
Hello,

Dus efkes situatie schetsen ... . We hebben in het kader van een schoolopdracht een opdrachtgever toegewezen gekregen om een java applicatie te maken. In die applicatie moet er info naar een scherm gepusht worden (dus als model veranderd, moet het scherm upgedate worden). Nu in een gewone java applicatie lukt dat perfect dankzij MVC, maar hoe moet ik in godsnaam iets pushen naar een webclient ???

Ondertussen ook al zelf het één en ander proberen te zoeken, maar ik geraak er niet uit. Er werd me verteld te werken jms (java message service) om zo een connectie open te houden op de achtergrond zodat ik makkelijk aan die client kan. Nu geraak ik daar niet zo wijs uit en gezien dat jms begrijpen wel wat tijd zal kosten, wil ik eerst vragen ofdat jullie ook jms aanraden, of beter iets anders ?

mvg,
Kevin

Daggie

Legacy Member
Als ik het goed begrijp, wil je in een web applicatie "toegang" hebben tot een connection pool?

Ik zou DAO's maken (bv. Hibernate gebruiken), die in een service duwen en die service vanuit Spring transactioneel maken.

Laat Spring zich maar zorgen maken over je connecties.

MemberX

Legacy Member
Bij mijn weten kan je niet vanuit de web server iets pushen naar de web browser. Wat je wel kan doen is om de x aantal seconden via javascript de pagina verversen. Op die wijze krijgt de gebruiker toch een update te zien.

Yngwie

Legacy Member
als je met javascript wil werken kan je long polling gebruiken. wanneer de pagina wordt geladen wordt er dmv ajax een connectie geopend naar de server. aan de serverkant wordt deze connectie opengehouden (bv in een aparte thread steken en die thread laten waiten) Wanneer er dan een update plaatsvindt en er moet gepushed worden kan je de wachtende thread een signal sturen zodat deze verdergaat en output naar de browser stuurt.

Dit heb ik vorig jaar nog gebruikt voor een browserbased IM client te maken met servlets op de server
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan