scorpken
Legacy Member
Ne maat van mij heeft hier opt forum geen account dus vraagt aan mij of ik zijn oefening niet ffkes kan posten, hij graakt er zelf echt niet aan uit.
De oefening:
Mij lijkt het in elk geval dat hij teveel accolades sluit.
maar ken zelf niks van java.
De oefening:
Code:
public class PriemGetallen {
public static void main(String[] args) {
int ondergrens;
int bovengrens;
ondergrens = 0;
bovengrens = 100;
bepaalPriemgetallen(ondergrens, bovengrens);
}
private static void bepaalPriemgetallen(int ondergrens, int bovengrens) {
int i = 0;
int x = i-1;
int restwaarde = i % (x);
boolean priemgetal = true;
for (i = ondergrens; i <= bovengrens; ++i) {
if (i == 0 || i == 1) {
priemgetal = false;
System.out.println(i + "is geen priemgetal");
} else {
for (;;--x) {
if (restwaarde == 0) {
System.out.println(i + "is een priemgetal");
} else {
System.out.println(i + "is geen priemgetal");
}
}
}
}
}
}
Mij lijkt het in elk geval dat hij teveel accolades sluit.
maar ken zelf niks van java.