Archief - INFO: HTML5.be hulp gezocht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MrO

Legacy Member
Voor diegenen die het nog niet zouden weten, HTML 5 is door W3C aangenomen en zal de volgende HTML standaard worden.

Om te vermijden dat er weer een Nederlander met de zoveelste goede domeinnaam gaat lopen om er onzin op te zetten (bijvoorbeeld www.html5.nl) heb ik html5.be geregistreerd.

Nu heb ik ook wel de verantwoordelijkheid hier iets deftig mee te doen.

Kan jij goed HTML en wil je hieraan meewerken? PM me met wat je kan/wil doen.

Tnx!

Rvl

Legacy Member
HTML 5 is door W3C aangenomen en zal de volgende HTML standaard worden.
Beetje logisch niet, (na 4 komt 5;)).

:offtopic: misschien kan je direct html4.be registreren voordat daar iemand mee lopen is:D

edit: topic is ook eerder een request dan een info topic

MrO

Legacy Member
Rvl zei:
Beetje logisch niet, (na 4 komt 5;)).

Nee, lange tijd was er sprake dat 4 de laatste versie was. De 5 ging er niet komen door XHTML. Daar is er nu toch verandering in gekomen.

Xavez

Legacy Member
Dan is het nog steeds logisch dat 5 na 4 komt? ^^.

Anyway: waarom zou je dat domein willen registreren. Is http://www.w3.org/TR/2008/WD-html5-20080122/ niet goed genoeg meer? :) Contains all the info you need imo :/. Bundelen van informatie op één site = zinloos imo. Nog meer als je zelf niet weet waar je mee bezig bent? :). Al de rest zal wel op ALA (of soortgelijke informatiebronnen) te staan komen :). Welcome to Web 2.0. Ik vrees dat jouw initiatief nog van de vorige generatie was.

Desalniettemin veel succes. Laat mijn persoonlijke mening vooral geen domper op je zoektocht naar succes zijn!

Fraggie

Legacy Member
Raar, wij hebben nog maar onlangs geleerd om alles via XML te doen, omdat onze docent "wist" dat zelf XHTML niet meer ging komen, maar alles naar XML?!

thondermonst

Legacy Member
XML is eigenlijk gewoon een manier om data te structureren en bevat geen informatie over hoe die data moet gedisplayed worden of wat er mee moet gebeuren.

Xavez

Legacy Member
Fraggie zei:
Raar, wij hebben nog maar onlangs geleerd om alles via XML te doen, omdat onze docent "wist" dat zelf XHTML niet meer ging komen, maar alles naar XML?!

Hehe, ik denk dat je docent de bal grondig misslaat als hij denkt dat dat op korte termijn gaat gebeuren. Hell: HTML 4.01 is er nog niet uit, laat staan xhtml (eigenlijk gewoon een soort vastgelegd framework van xml-tags, dat grotendeels "downwards compatible" is met html 4.01). En de "goedkeuring" van en nood aan HTML 5 zal wel genoeg zeggen zeker? ;-).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan