Archief - HTML/PHP: Put Method Request.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

orez

Legacy Member
Ik zoek dus hoe je nu een form opstelt die een put request gaat verzenden, heb hier al zitten lezen en proberen maar ik raak er maar niet aan uit, niet met gewone forms, niet met xforms.

Ik ben al "zover" gekomen dat ik bij mn php het volgende moet opvragen:

PHP:
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'PUT') {
	echo "test";
}

ik DENK dat dit zo moet... maar ik heb nog altijd geen flauw idee hoe ik een deftige html form moet opstellen om met de put request te kunnen werken. Iemand die hiervan een voorbeeld / site of iets dergelijks heeft, of mij hier kan helpen... De link naar php.net ivm de PUT Method dien ik niet te hebben aangezien dit enkel aangeeft hoe PHP die PUT Request gaat verwerken...

Als iemand mij een werkend voorbeeld kan geven zou ik enorm dankbaar zijn!

killgore

Legacy Member
voor het verzenden van de PUT aanvraag zelf heb je iets als cgi of vbscript nodig denk ik. PUT wordt meestal niet echt vanuit webpages zelf gebruikt maar eerder als soort vervanging voor FTP vanuit programma's.

Het probleem is dat je (zover ik weet) geen html-code hebt om put's te verzenden en dus een gewone file-post moet omzetten naar een put ;). Als je dit met php wilt doen blijft het probleem dat de gewone post eerst nog wordt gedaan en de put in 95% v/d gevallen gewoon nutteloos extra werk wordt (als het al zou doenbaar zijn met php).

orez

Legacy Member
killgore zei:
voor het verzenden van de PUT aanvraag zelf heb je iets als cgi of vbscript nodig denk ik. PUT wordt meestal niet echt vanuit webpages zelf gebruikt maar eerder als soort vervanging voor FTP vanuit programma's.

Het probleem is dat je (zover ik weet) geen html-code hebt om put's te verzenden en dus een gewone file-post moet omzetten naar een put ;). Als je dit met php wilt doen blijft het probleem dat de gewone post eerst nog wordt gedaan en de put in 95% v/d gevallen gewoon nutteloos extra werk wordt (als het al zou doenbaar zijn met php).

Is er dan een andere manier om met php mooi files te gaan uploaden die groter zijn als 2 MB ?

Put heeft de eigenschap om dit te doen aangezien het om een stream gaat die blijft duren.
Ik wil gewoon een deftige solution om files te gaan uploaden via html naar mijne ftp-server... Via $_POST heb ik wel dergelijke scripts... maar hij gaat timeoutten bij te grote files, en dan ben ik er ook niets mee... Mijn PHP staat ook gehost, dus ik heb niet het voordeel om zelf in de php.ini te gaan prutsen...

Als iemand mij kan helpen.. ?

killgore

Legacy Member
zoals ik zei: achter vb scriptjes of java applets of zo zoeken die dit voor jou kunnen afhandelen ;).

orez

Legacy Member
killgore zei:
zoals ik zei: achter vb scriptjes of java applets of zo zoeken die dit voor jou kunnen afhandelen ;).

ah crap, ik hoopte dat er een andere manier was :p

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Ik kan wel aan men php ini file, en em is toch gehost.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan